Hoe is het nu met je paard? Hoorde net van 2 bevangen paarden, die zaten ook niet echt lekker in hun vel. Het is een nogal goed grasjaar geweest.
Kun je misschien ook via bloedtest laten testen, anders kan de smid het je wel zeggen.
jozua
Geplaatst: 06-12-04 02:02
wij hebben een paard en die kwijnde weg in het land met stal,alleen....dus een leuk veulen erbij gekocht voor hem,maar die schopte hem blauw...dus ook geen oplossing,kort samengevat heeft hij een tijdje alleen gestaan een paar maanden dus. dit heeft hem geen goed gedaan,hij is mager(wel ontwormt)is sloom en het lijkt wel of hij de levenslust is verloren,de mensen dachten dat hij een jaar of 8 was.in plaats van 18, maar nu lijkt hij wel in de 30,hij staat nu op de manege en heeft alle aandacht krijgt extra voer etc etc.....maar hoe krijgen we hem weer de oude. een ZZ springer die nooit te houden was de pit zelf,daarmee wil ik aangeven dat hij nog zo vitaal was,en nu in die paar maanden zo mager en futloos.hij krijgt 3 x 1,1/4 bic per dag 2 kilo meusli en peen en appels. hij doet niet veel op dit moment.......hij moet weer als het kan mooi rond worden net als voorheen,mais doet ook nog wel eens goed,heeft u nog een advies? IK HOOR HET GRAAG dank je wel jozua
Josefien
Geplaatst: 06-12-04 21:01
ik heb het paard al getest, maar wil de eigenaar niet voor zijn...komt wel wat uit wat me niet verbaasde...
Spot
Geplaatst: 07-12-04 10:46
Probeer je paard eens op haver te zetten. Wij hebben ook zo´n paardje gehad, niet vooruit te branden, op de haver gezet, loopt weer als een tierelier. Je geeft als het waren pure krachtvoer.
jozua
Geplaatst: 07-12-04 10:49
jah dat is een beetje link...want normaal is hij toch vurig,nu dus niet....maar van haver kunnen ze echt gek gaan doen,haver zie ik als een soort drugs voor een paard....wel is het verschillend hoe het paard het opneemt,maar de meeste gaan er wel echt gek van doen,en in haver zit niet echt veel.
Stilla
Geplaatst: 07-12-04 11:55
Josefien schreef:
ik heb het paard al getest, maar wil de eigenaar niet voor zijn...komt wel wat uit wat me niet verbaasde...
Ik hoop voor de eigenaar dat je goed bericht hebt.
navaja
Geplaatst: 07-12-04 12:05
Nu de paarden wat minder met de zon in aanraking komen zijn ze, net als wij, extra gevoelig voor een winterdipje. Het lichaam maakt namelijk minder vitamine D aan. Wanneer paarden ouder worden komt dit over het algemeen vaker voor.
_Spooky_
Geplaatst: 07-12-04 14:57
ik ben wel erg benieuwd wat er nou uit de test is gekomen?
Nouvel
Geplaatst: 07-12-04 16:23
Josefien schreef:
Goh, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd... Laat het je nog een keertje weten?
Mijn paard is ook een half jaar heel lusteloos geweest, ik heb van alles geprobeerd, voer veranderen, werk aanpassen, etc...
Nadat ze 2x koliek had gehad heb ik bloed laten prikken en bleek ze (ondanks een strak ontwormschema) toch een worminfectie te hebben opgedaan...
Ze is nu weer een heel stuk fitter, wat een verschil!
Maar goed, als jullie al bloed hebben laten onderzoeken kan het dan bijna niet zijn...
Misschien dan toch het werk aanpassen... Is er iets wat hij echt leuk vindt? Of iets in het voer veranderen, iets geven wat hij echt lekker vindt... Heb je al een geprobeerd MAX-H bij te voeren? daar zitten heel veel vitamines in, werkt goed!
Nou, heel veel sterkte ermee, ik hoop dat jullie er snel achter zijn en het kunnen verhelpen!
Horen we nog wat er uitgekomen is??
Josefien
Geplaatst: 08-12-04 20:32
ja, komt nog,maar mijn schoonvader is vanmiddag overleden , dus ik ben 2 dagen niet bereikbaar geweest en heb de aanvraagster niet meer gesproken..
ellepel
Geplaatst: 08-12-04 20:54
he bah... gecondoleerd......
marit25
Geplaatst: 08-12-04 21:25
Hoe is je paard als er een ander op rijdt?? Een jong iemand bijv. zonder veel ervaring?? Misschien vindt hij het een gewoonte bij jou
Die van mij zit ook geen pit in- haalt zelden wat uit, maar met jongere meiden ( en lekker licht) neemt hij opeens wel de benen!!
Ik laat hem ook wel eens racen- snapte hij eerst niet, maar met een bepaald paard werd het een gewoonte en werd hij wel opeens spontaan.
suc6
nannienr1
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-04 12:17
Hallo allemaal,
Nou, eindelijk de uitslag van de test op bachbloesemremedies, toen ik het las dacht ik dit is Cantor, dus we gaan het zeker proberen. Ook is hij gister voor het eerst behandeld met dry needling, hiermee worden de knelpunten in de spieren weggehaald, over 2 weken wordt hij weer behandeld. Wij hopen dat de combinatie van dry needling en bachbloesemremedies hem zal helpen weer een fit, vrolijk paard te worden. Ik houd jullie wel op de hoogte !!
Groetjes Nanda
Positief getest op :
1. Agrimony trefwoorden: conflicten vermijden, niet tegen spanningen kunnen, slaan stress op in lichaam, wegstoppen verdriet. Deze dieren hebben een grote behoefte aan harmonie: ruzie of narigheid kan ze volledig uit balans brengen. Verder is het een levenslustig en opgewekt dier, wat weinig of nooit hulp lijkt nodig te hebben. Het dier zal altijd proberen onder onaangename situaties uit te komen door het te negeren of weg te lopen. Het kan dan helemaal niets ondernemen wanneer het volkomen onterecht gestraft wordt: het doet gewoon of de bestraffing niet bestaat. Dit is dus een soort overlevingsgedrag. Deze dieren krijgen vaak lichamelijke klachten omdat ze hun onbalans oppotten en het niet uiten. Zo ontstaat een langdurige innerlijke disbalans, die je met behulp van deze remedie aan kunt pakken. Als symptoom- remedie kun je Agrimony inzetten als bijvoorbeeld een situatie gaat veranderen: stress bij de baas, een andere woonomgeving, etc. Dit is dan een trooster en verzachter.
2. Hornbeam trefwoorden: lusteloos, moe, uitputting. Het dier is in feite niet echt fysiek vermoeid, maar voelt zich zo als er gewerkt moet worden. Het dier heeft een soort “maandagochtend” gevoel en het reageert op de signalen van zijn lichaam, wat aangeeft dat het allemaal te veel is. Het gaat bij de negatieve Hornbeam toestand bijna altijd om een tijdelijke, vaak als gevolg van overbelasting zoals te hard trainen voor een wedstrijd. Het kan echter ook een fysieke achtergrond hebben, waardoor de normale hoeveelheid werk en routine een overbelasting wordt. Hornbeam kan dan een zinvolle ondersteuning zijn eventueel in combinatie met een goede “vakantie”.
Stilla
Geplaatst: 09-12-04 13:34
Klinkt inderaad erg positief, zeker omdat je paard hier helemaal in herkend.
Inderdaad hou ons op de hoogte!!!
Arnoud
Geplaatst: 09-12-04 22:41
Agrimony....niet zo snel aan gedacht, kon ik ook niet echt uit het verhaal in deze topic opmaken, maar zou idd kunnen.
Wel grappig, mijn paard is toevallig ook een Agrimony type. Allemansvriendje dus en makkelijk in de omgang, maar niet te ver daarin doorgelagen.
Hornbeam had ik wel aan gedacht, misschien ook al gezegd. Elm kwam dus niks uit begrijp ik. Zo zie je maar dat je meer info nodig hebt, om een goede diagnose te stellen.