Paard overleden na eten van taxus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:16

M'n paardje heeft van een taxus takjes afgehaald, maar weer uit haar mond laten vallen...

Ik denk als een paard gezond is, en krijgt wat hij nodig heeft, ze geen verkeerde dingen eten. Een paard is niet gek en weet echt wel wat het wel of niet kan eten, anders is er iets mis.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:13

nou dan is er echt iets goed mis met mijn tinker, die eet echt alles! Complete sponzen, fricandellen, stukken beton uit een muur, alle bomen en planten en struiken die hij onderweg tegenkomt en waar hij maar bij kan...het is echt niet te geloven...

Niet ieder paard is hetzelfde...gelukkig maar. En Tinkers zijn nou eenmaal echte veelvraten. Maar goed...altijd goed opletten, dat helpt! Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:47

ik vind het wel heel tragisch voor de eigenaar, maa rik vind dat mango wel erg hard handeld. Mijn pony's staan op een hectare grond, en naast mij ligt een gemeentevijver. Daarstaan ook allemaal struiken, waarvan ik echt niet weet wat het is. de gemeente snoeit zo af en toe wel, maar mochten de paarden echt willen dan kunnen ze er dus wel bij. Wat kan ik daar aan doen??? niks dus. ik ga geen dubbele omheining plaatsen om een weilnad van een dikke hectare. Overigens staan er ook coniferen bij ons als afrastering voor de buren. daarnaast (meter verder) is het hek waarachter de paarden staan.

Ik heb in vijftien jaar nog nooit een vergiftigd paard gehad, en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal krijgen (tenminste niet door die planten)

Soms kan je als eigenaar weinig eraan doen, dat vrouwtje zal haar paard echt niet expres vergiftigd hebben hoor, ik denk dat ze verdriet genoeg heeft zonder dat mensen als mango zo bot doen Boos!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:42

Yuri, ik ben het idd met je eens. het kan altijd misgaan, een ongeluk is zo gebeurd.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:57

OK dan!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 18:58

ja als je er zo over denkt.............dan is het nooit het baasje zn schuld!!
je hoort ALLE gifitige planten uit de wei te halen klaar en geen excuses!!!

en het ergste is ze heeft nu een veulen gekocht.............ik zie het volgende krantenbericht al verschijnen...............
Kop:
1-jarige veulen al ingereden en eigenaresse wil mee doen met B-proef

sorry als je zo iemand kent dan ben je een stuk cynischer hoor!!

yuri : en dan mag ik bot klinken maar ook jij hoort giftige planten te kennen en als je ze niet kent is dat je eigen verantwoordelijkheid maar daar mag toch zeker wel wat over gezegd worden het is namelijk heel DOM als je dit overkomt want als je gewoon even opzoekt wat wel en niet giftig is (leer je geloof ik zelfs bij je ruiterbewijs) dan is er nix aan de hand. vandaag of morgen eten ook jou paarden iets giftigs dus ik wil je er echt wel mee behoeden en als jij dat bot vind klinken dan is dat jou probeem en die van je paarden en niet die van mij!!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:16

mango schreef:
ja als je er zo over denkt.............dan is het nooit het baasje zn schuld!!
je hoort ALLE gifitige planten uit de wei te halen klaar en geen excuses!!!

en het ergste is ze heeft nu een veulen gekocht.............ik zie het volgende krantenbericht al verschijnen...............
Kop:
1-jarige veulen al ingereden en eigenaresse wil mee doen met B-proef

sorry als je zo iemand kent dan ben je een stuk cynischer hoor!!

yuri : en dan mag ik bot klinken maar ook jij hoort giftige planten te kennen en als je ze niet kent is dat je eigen verantwoordelijkheid maar daar mag toch zeker wel wat over gezegd worden het is namelijk heel DOM als je dit overkomt want als je gewoon even opzoekt wat wel en niet giftig is (leer je geloof ik zelfs bij je ruiterbewijs) dan is er nix aan de hand. vandaag of morgen eten ook jou paarden iets giftigs dus ik wil je er echt wel mee behoeden en als jij dat bot vind klinken dan is dat jou probeem en die van je paarden en niet die van mij!!!

mijn ruiterbewijs heb ik al 6 jaar, en mn koetsierbewijs ook een jaar, dus ja ik weet welke giftig zijn. Ik zal alleen nooit beweren dat mijn paard nooit ergens van kan eten want dan kan altijd.

Ik ken de persoon in kwestie inderdaad niet, maar jou bericht kwam gewoon heel confronterend over. Bovendien typ ik in mijn bericht hierboven dat de struiken die mijn weiland grenzen op een GEMEENTE erf staan waa rik dus geen zeggenschap over heb.

Overigens begrijp ik je wel hoor, als het inderdaad zo'n onverantwoordelijk persoon is Ach gut

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:46

Yuri schreef:
mijn ruiterbewijs heb ik al 6 jaar, en mn koetsierbewijs ook een jaar, dus ja ik weet welke giftig zijn. Ik zal alleen nooit beweren dat mijn paard nooit ergens van kan eten want dan kan altijd.

Ik ken de persoon in kwestie inderdaad niet, maar jou bericht kwam gewoon heel confronterend over. Bovendien typ ik in mijn bericht hierboven dat de struiken die mijn weiland grenzen op een GEMEENTE erf staan waa rik dus geen zeggenschap over heb.

Overigens begrijp ik je wel hoor, als het inderdaad zo'n onverantwoordelijk persoon is Ach gut

ja ik ben soms iets te fel excuse me *LOL* maar zulke mensen mn tenen krommen hiervan!!!!! Boos!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 07:53

heey, ik zie net dat je uit de buurt komt, ook van tinte!! (ik heb er vroeger jaren gereden, mijn vorige paard ook daa rgekocht!!)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:38

Yuri schreef:
heey, ik zie net dat je uit de buurt komt, ook van tinte!! (ik heb er vroeger jaren gereden, mijn vorige paard ook daa rgekocht!!)

welk paardje heb je nu dan?

mijn paard heet Mango die heb ik ook van Bert gekocht

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:40

he ik heb je volgens mij wel eens gezien op de manege kan dat??
en anders miss met buitenrijden!!??
leuk man hahahaha ik zag niet eens dat je uit Oostvoorne kwam joh

miss kan je me ook hiermee helpen [EA-GZ] Stalling omgeving Hellevoetsluis

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:43

mango schreef:
welk paardje heb je nu dan?

mijn paard heet Mango die heb ik ook van Bert gekocht

wij hebben 12 jaa rgeleden de ruin valentijn gekocht daarzo
(zie profiel) maar die is na 2 jaar verkocht. hij was van mijn zus. Ik heb nu sinds 6 jaar een leuke fjordenruin, ik deed met hem mee met het kerstspringen van 2002!! toen waren we 2e van de 33 starters, paard had nog nooit een parcour gezien haha Bloos Tong uitsteken

we kunne wel eens meeten:P

ik zal ff loeren in je topic

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 13:45

Yuri schreef:
wij hebben 12 jaa rgeleden de ruin valentijn gekocht daarzo
(zie profiel) maar die is na 2 jaar verkocht. hij was van mijn zus. Ik heb nu sinds 6 jaar een leuke fjordenruin, ik deed met hem mee met het kerstspringen van 2002!! toen waren we 2e van de 33 starters, paard had nog nooit een parcour gezien haha Bloos Tong uitsteken

we kunne wel eens meeten:P

ik zal ff loeren in je topic

hahahaha leuk man zo zie je maar weer it is a small world!!!

12 jaar geleden zat ik nog niet op tinte hihihihi toen zat ik nog op flicka aaaarghhhhhh!!

ik zie dat je graag op het strand rijd dan doen wij ook graag !!

en idd is wel grappig om een x te meeten!!