Rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:01

Ik zou er inderdaad ook egyptische zalf op doen, en dat dan afdekken met watjes zodat het goed blijft zitten. En ik heb ook heel lang met de vraag gelopen van wel/niet teren, heb het nagevraagd aan verschillende hoefsmeden, en die hebben allemaal gezegt niet teren.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:25

esther82 schreef:
Hmm, deze snap ik even niet?! Tandpasta werkt echt.
Ik vind dit een beetje een flauwe opmerking.

ja, ok, jij ontsmet eerst nog, en dan daarboven nog het uitdrogende effect van tandpasta.
maar tandpasta alleen Verward ?
je zal trouwens met die tandpasta evengoed wel moeten uitkijken dat je het rotstraalgebied niet luchtdicht afsluit dan, want áls het idd zo goed uitdroogt, zal het ook wel een soort afdekkende korst gaan vormen zou ik denken.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:08

Nee teren kan pas als er zeker van is dat er geen bacterie meer in zit anders maak je het dicht en word het erger. Ik heb ook het probleem bij mijn shet. Maak het altijd eerst schoon met soda en dan doe ik er egyptische zalf in, werkt echt goed en mijn hoefsmit is er ook zeer tevreden over. Hij zei wel tegen mij dat het telkens terug kan komen. En natuurlijk alles goed schoon houden. Ik maak dan ook iedere dag wei en stal schoon.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:51

Wat ook goed helpt is nadat je het goed schoongemaakt heb, afgedroogd met een handdoek zover je kan en dan Tea Tree druppels erin.
Ontsmet ook gelijk.