Ik wil ook wel even met het paard praten hoor.
(grapje Janneke)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:best wel een verhaal hoor:
mijn merrie heeft het gekregen naar aanleiding van een hele simpele dekking... ze was altijd al wantrouwig tegenover vreemden en nu kwam de hengst.
ze wilde niet, dus werd gekluisterd, ze kreeg een praam op.
nog wilde ze niet gedekt worden.
eigenaar van de hengst zei dat t een vervelende merrie was, hij sloeg haar met een zweep, ze moest stilstaan..toen kon de hengst haar dekken.
ze was vastgebonden,een praam op, ze hadden haar bij de oren vast....
ze werd heel bang, rukte zich los, vloog ervandoor en belandde in het slootje naast de mesthoop...
bingo! tot aan haar nek toe vast in de modder.
met een tracktor hebben we haar eruit getrokken....
vanaf dat moment was het heel moeilijk haar te benaderen, ze was panisch!! ze stond 24 uur per dag op knappen als ze een vreemd geluid hoorde, alle vertrouwen wat ze had was helemaal weg.
een blaadje op de grond was aanleiding voor wegrennen.. soms best gevaarlijk, want ze sloot zich compleet af.
ze heeft rescue remedie gehad van bach. dit hielp iets, ze reageerde minder panisch als ze iets hoorde, ook kreeg ze speciale voeding( weet de naam niet meer sorry, voer voor nerveuze paarden)
en er is een acupressuur mevrouw geweest, die behandeling heeft enorm geholpen... vanaf dat moment kon je merken dat ze zich niet meer afsloot als er wat gebeurde, maar zelf ging kijken wat er was, ze stond weer open voor contact. al met al heeft het heel erg lang geduurd voor ze haar vertrouwen weer terug had.
het was zo raar, ze geloofde helemaal nergens meer in, ik heb met haar gewandeld, zo veel en zo vaak, overal heen en zo langzaam haar vertrouwen in mij hersteld..
die mevrouw die de acupressuur bij haar deed, kan ik je helaas geen adres van geven omdat ze inmiddels gestopt is( dit verhaal speelde al bijna tien jaar geleden)
blij dat het weer goed gekomen is met haar. lisa_pluisje"]
[quote="ellepel schreef:best wel een verhaal hoor:
mijn merrie heeft het gekregen naar aanleiding van een hele simpele dekking... ze was altijd al wantrouwig tegenover vreemden en nu kwam de hengst.
ze wilde niet, dus werd gekluisterd, ze kreeg een praam op.
nog wilde ze niet gedekt worden.
eigenaar van de hengst zei dat t een vervelende merrie was, hij sloeg haar met een zweep, ze moest stilstaan..toen kon de hengst haar dekken.
ze was vastgebonden,een praam op, ze hadden haar bij de oren vast....
ze werd heel bang, rukte zich los, vloog ervandoor en belandde in het slootje naast de mesthoop...
bingo! tot aan haar nek toe vast in de modder.
met een tracktor hebben we haar eruit getrokken....
Heb je die hengstenhouder wel een nekslag verkocht?
Wat een mafkees, zou hij dat met zijn vrouw ook zo doen???
Wij hebben afgelopen jaar hier een aantal merries gehad die gedekt werden, met een vriendlijke hengst die heel veel aan voorspel deed, alle merries lekker zonder praam.
Kan me hier laaiend over makenblij dat het weer goed gekomen is met haar.