Mijn paard had geen verdikking, dat vond ik ook het vreemde. Wel inderdaad wisselend beeld van wel en niet kreupel lopen. De ene keer liep hij na tien minuten rad, maar dat is natuurlijk niet normaal. Dus eerst dacht ik, ik zet hem een paar dagen stil, en dan begon ik weer. Zo ging het dus met z'n ups en downs. Maar nu gaat het gelukkig goed, door zijn leeftijd moet ie wel even warm draaien, maar hij loopt rad.
De bak bij ons, wordt wisselend gesleept, ik vind als er de hele dag door gereden wordt, dat de bak dan ook dagelijks gesleept moet worden. Het ligt er natuurlijk aan wat voor een bodem er in ligt. Maar als ik vind dat de bodem te "hobbelig" is, ga ik naar buiten. Een vlakke bodem (en niet te mul) is heel belangrijk.
Verder laat ik regelmatig de DA kijken hoe hij loopt (tenminste als ik twijffel dan he).
miertje
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-04 13:26
je wil niet weten wat een goeie bak wij hebben. Het is maar 2x per week nodig om te slepen, de bak ligt los op de grond, en neemt mest e.d. op, echt fantastisch. Kijk maar eens op www.zandschulp.net
Zoals hij erbij ligt, zo is hij altijd.
groetjes
miertje
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-04 13:33
dus supervlak, en elke dag wordt de hoefslag gesleept. (2a3 x per week gehele bak. Het is een verademing om te rijden, ik ben naar deze stal gegaan omdat deze bak fijn te rijden is, vooral voor paarden die revalideren.
Morris
Geplaatst: 23-11-04 16:07
Wat fijn dat de bak superglad is. Bij ons hebben ze een bodem, het geel zand en het plakt een beetje. Er zit leem door, is mij vertelt. Soms is het echt hobbel de bobbel, en dan baal ik wel hoor. Maar ja, hopelijk is ie vandaag gesleept.
Succes met je paard, aan de bodem zal het niet liggen.
miertje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 10:03
Gisteren een uur gereden met meer draf tussendoor, rechte stukken, het ging super!!!!!