Arnoud schreef:Mais is per definitie niet slecht. Integendeel het zit boordevol energie en eiwitten, alleen sommige paarden reageren slecht op eiwitten (kan eiwit allergie zijn) Ik zo er niet meer dan 1 a 1,5 kilo per dag geven.
Bedoel je echt kilo of schep? Want voordat je aan de kilo zit met dat spul..? Ik heb vandaag een zak maïsvlokken gehaald en daar krijgt hij nou 3x per dag een halve schep van en dat wou ik dan opvoeren tot 3x 1 schep..?
En volgens mij zit er niet zo heel veel verschil in draversbrok en sportbrok..?
Citaat:
DraversBrok®
DE complete sport- en prestatiebrok voor paard of pony (ook wel biks genoemd)(energie-rijk en eiwit-arm). Energie-niveau = 12.0 MegaJoule.
DraversBrok is HET prestatievoer bij uitstek; samengesteld op basis van alleen natuurlijke granen en grondstoffen. Naast veel granen bevat DraversBrok ook lichtverteerbaar lucerne-eiwit en veel lijnzaad. Dat zorgt voor een constante perfecte conditie en een glanzende huid van uw paard of pony.
BASIS-Sportbrok
Algemene "non-heating" onderhouds- en conditiebrok voor lichte/middelzware prestaties. 11.0 MJ. Basis-Sportbrok bevat naast voloende energie ook alle noodzakelijke vitamines, mineralen en sporenelementen voor een perfekte konditie. Goede smakelijkheid en prima opname.
Basis-Sportbrok is ook zeer goed in te passen in een manegerantsoen.