Cure-mok zo effectief???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:18

ik kreeg van mijn natuurlijk bekapper het volgende antwoord toen ik vroeg of hij iets een idee had hoe ik mok kan behandelen:

Citaat:
Wat betreft de mok: probeer het te behandelen met zinkzwavelpasta van De Groene Os (www.puurnatuur.nl) of iets soortgelijks. Paarden kunnen een behoorlijke weerstand opbouwen tegen mok maar dat heeft natuurlijk ook te maken met zijn voeding.

Hij is dus tegen kant en klare voeding zoals brokken en müskli, hij is voor het zelf mengen van granen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:46

Ik heb die ook, het beschermt niet echt, vind ik. Het is erg zacht, wel erg lekker en geneest ook wel. Maar echt zo'n afsluitend laagje (wel ademend dan) heb je volgens mij meer met zinkzalf!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:37

Jorie schreef:
Daar heb ik naar zitten kijken omdat ze bij ons in de blub lopen en het wil idd maar niet weggaan.
Beschermt het echt zoals ze willen doen geloven?? Dus een soort beschermlaagje tegen de blub zeg maar.

Ja, zelfs na het schoonspuiten van de benen voelen Oberon's kootholtes nog vettig van de zalf. Ik ben er heel tevreden over.
MSM zalf (is zink/zwavel) of gewoon Sudocreme werkt ook goed.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:55

Sudo creme heb ik nu. Half potje is al op (ik ben niet zuinig met smeren)maar om nou te zeggen dat het werkt..........Ik moet wel zeggen dat ik een mok-beginneling ben. Mijn knollen hebben het nog nooit gehad. En nu krijg ik het niet weg. Ook al spul van de DA gehad. Maar het blijft gewoon. Ik word er gek van.
Hoelang staat er ongeveer voor?? dat het helemaal weg is dus, of moet ik echt gewoon wachten op de zomer?
Het gekke is dat het de kop opstak toen het land gewoon droog was.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:19

Mag je dit ook aan drachtige merrie's geven dat cure mok ?
De voorbenen zijn al helemaal mok vrij maar die achterbenen jeetje dat is erg.
Het is misschien wel een optie voor mijn nrps merrie met 4 witte hogen benen die altijd mok blijft houden.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:08

parouscha schreef:
Mag je dit ook aan drachtige merrie's geven dat cure mok ?
De voorbenen zijn al helemaal mok vrij maar die achterbenen jeetje dat is erg.
Het is misschien wel een optie voor mijn nrps merrie met 4 witte hogen benen die altijd mok blijft houden.

Ik heb op de bijsluiter niet zien staan dat drachtige merries het niet mogen hebben. Bel voor de zekerheid de Paardendrogist even.