glucosaminecomplex vs. glucosaminecomplex speciaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:42

c
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:29

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:49

Margee: Arnoud heeft hierboven al eea aangekaart vwb de teunisbloemolie en wat het doet.

De Groene Os heeft ook steeds meer verkooppunten "in het land". Bij jou in de buurt zou ik het niet zo 1-2-3 weten. Laarakker zelf zit niet zo ver bij jou vandaan, maar ik weet eigenlijk niet of je daar ook "los" (dus niet op voorschrift) medicijnen/supplementen kunt kopen ... ik kan het nu meebestellen met mijn hooi/strooisel bij v. Omme in Hulshorst ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:58

Overigens vond ik dit ook nog over teunisbloemolie:

Het zaad van de teunisbloem (evening primrose) en de borageplant zijn rijke bronnen van de essentiële vetzuren linolzuur (LA) en gammalinoleenzuur (GLA). De Indianen gebruikten teunisbloem al als geneeskundig kruid. GLA is een zeer bijzonder onverzadigd vetzuur dat buiten het menselijk lichaam nauwelijks voorkomt. GLA is een onmisbare tussenstap in de biosynthese van prostaglandines. Ze kunnen in vele weefsels en organen worden gevormd en kunnen in uiterst kleine hoeveelheden diverse fysiologische functies uitoefenen. Ze spelen een rol bij de celdeling, bloedstolling, bloeddruk en het functioneren van glad spierweefsel. Meervoudig onverzadigde vetzuren komen in onze voeding slechts in geringe mate voor.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 18:04

The remarkably rich stores of GLA in evening primrose oil are what make it so valuable in healing. Taken internally, the body converts GLA into prostaglandins. These hormonelike compounds help regulate various body functions, controlling inflammation in some cases and promoting it in others. The prostaglandins produced from GLA fall into the anti-inflammatory category. Cell membranes also rely on the presence of GLA.

Daarna volgen op deze site een aantal aandoeningen waar teunisbloemolie voor aan wordt gewend, maar ik heb er even uit gepikt wat van toepassing is:

Ease the joint pain and swelling of rheumatoid arthritis. Supplementation with evening primrose oil and other sources of GLA has been shown to lessen the joint pain and swelling of this crippling disease. A six-month study reported fewer signs of inflammation in rheumatoid arthritis sufferers taking capsules containing GLA than in those taking a placebo. In another trial, the number of tender joints and swollen joints dropped significantly with GLA but not with a placebo.
@ Antheman: dit is zeker niet wetenschappelijk genoeg bewezen Clown ??

Deze zijn in mijn geval ook wel interessant Haha! :
Treat Alzheimer's-related memory deficiencies. By boosting the transmission of nerve impulses, evening primrose oil may be valuable in treating this progressive brain disorder.

Protect against the effects of aging. As the body ages, it loses its ability to convert dietary fats into GLA. Because this essential fatty acid is involved in so many body processes, taking evening primrose oil can help to compensate for any deficiencies in GLA.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:55

Mac schreef:
Margee: Arnoud heeft hierboven al eea aangekaart vwb de teunisbloemolie en wat het doet.

De Groene Os heeft ook steeds meer verkooppunten "in het land". Bij jou in de buurt zou ik het niet zo 1-2-3 weten. Laarakker zelf zit niet zo ver bij jou vandaan, maar ik weet eigenlijk niet of je daar ook "los" (dus niet op voorschrift) medicijnen/supplementen kunt kopen ... ik kan het nu meebestellen met mijn hooi/strooisel bij v. Omme in Hulshorst ...

Ze sturen de produkten ook gewoon thuis hoor, je kunt dus via de website bestellen. Verder staan ze het laatste weekend van november op de grootste hondenshow in Amsterdam. Daar staan ook de adviseurs van de Groene Os (1 daarvan is mijn ex collega en zeer kundig).

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 20:35

Monnik schreef:
Ze sturen de produkten ook gewoon thuis hoor,

Uiteraard. Maar als er toch een dealer in de buurt zit, bespaart dat je weer 6,50 Schijnheilig . Ik heb het geluk dat mijn hooi- en strooiselman het ook levert ...

basco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:52

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 09:57

basco schreef:
voor glucosamine kun je ook even kijken op:
www.glucosamine.com

Voor de hand liggend, maar ik had 'm nog niet gevonden Haha! .
Goede site OK dan! !