Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
montecito schreef:Ik snap er echt niets van, bij mij op stal hebben ze volgens mij ook jacobskruiskruid, maar een vrouw die veel uit plantenboeken haalt zegt dat dit niet jacobskruiskruid is. Ik dacht dat jacobskruiskruid altijd bloemetjes hadden?? Bij ons staat een plant met bloem en enkele planten met alleen gele kopjes, maar dan zonder bloemblaadjes eraan. Hoe ziet het er nou uit dan, want het lijkt wel wat op jouw foto!!
montecito schreef:Ik snap er echt niets van, bij mij op stal hebben ze volgens mij ook jacobskruiskruid, maar een vrouw die veel uit plantenboeken haalt zegt dat dit niet jacobskruiskruid is. Ik dacht dat jacobskruiskruid altijd bloemetjes hadden?? Bij ons staat een plant met bloem en enkele planten met alleen gele kopjes, maar dan zonder bloemblaadjes eraan. Hoe ziet het er nou uit dan, want het lijkt wel wat op jouw foto!!
. Maar op de belgische site waar ze foto's vandaan hebben weer wel!!! 

russel schreef:Nu gaan jullie ervan uit dat er bloemetjes aan zitten, dan is het makkelijker. Maar als de plakken vrij strak geperst zijn en er zit duidelijk onkruid tussen, maar dan zonder de bloemetjes (was misschien nog niet in bloei), dan is het bijna onmogelijk om JKK te herkennen.
Tot nu toe maar weinig planten met paarse stengels gezien, zeer zeker ook JKK gezien met gewone groene stengels. Zijn dit dan de jonge planten en krijgen ze dan het jaar erop pas paarse stengels.
Trouwens, mijn paard staat nog op de wei, klein stukje, super kaal, maar hij staat tenminste buiten, het wemelt van de kleine JKK rozetjes, wordt er stapelgek van. Ben al maanden bezig om ze uit te roeien in de wei, door ze met de riek uit te steken, geen beginnen aan. Hebben jullie dat nu ook?