Die is gewoon nat van het rennen in het land met een deken op. Sommige paarden zweten na, dan worden ze pas wat later nat.
Janski
Geplaatst: 08-11-04 08:43
Paarden kunnen gewoon na zweten dan heeft mijn paard ook wel na een intensieve training dan stap ik haar zo goed als droog dan nog een zweetdeken op op stal en dan kan ze rustig een uurtje later opnieuw weer in het zweet staan. Ik twijfelde toen heel erg en heb de DA voor advies gebeld maar de temp was goed en verder ook niks op vallends. Nu zie ik het wel vaker vooral na een springles wil ze flink nazweten.
TypicalDutch
Geplaatst: 08-11-04 08:55
Of misschien toch een lichte vorm van spierbevangenheid... Mijn paardje staat nu al 4,5 week stil, eerst vanwege een draadwond aan zijn voorbeen, en nu vanwege spierbevangenheid (lichte vorm). Ik heb het aan Knoop gevraagd en volgens hem kon het in mijn geval niet van het voer komen, maar eerder door een andere manier van bewegen (is 2 weken kreupel geweest door die wond). Tip stond iedere avond flink te zweten, met name op zijn hals, terwijl hij toch de enigste op stal was die zonder dek stond. Ik vertrouwde het helemaal niet dus heb bloed af laten nemen, en daaruit bleek dus: spierbevangen, of spierbevangen geweest. Hij krijgt nu Vit E en Selenium bij en staat 's avonds niet meer te zweten.