Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maarten21"]
mensen calm down.... als het echt erg is dan horen jullie ervan...
ik spreek morgen iemand afkomstig van die bewuste kliniek misschie dat die meer weet, maar in hemelsnaam geen MKZ-gedachten krijgen
[/quote]
Nou ik schrik me dus net echt rot van dit bericht!!!!!.....
Ik woon op de grens van Belgie (Ossendrecht ) en heb nog niets erover gehoord......
Vooral na dit filmpje te hebben gezien heb ik zoiets van ..oliebol
[quote="tinkerpraat schreef:Hier is een link. Het filmpje over de ziekte begint bij ongeveer 10 minuter.
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws13uur_Za.asx

Nu is belgië nog wel ca 1 -1.30u rijden maar toch erg dichtbij ahhh
... mijn maag draait momenteel rond ik ben er niet gerust over ... Moet ik ze dan van de wei afhalen of ...
Zwelgje schreef:Wat ik van mijn veearts heb begrepen, en ik woon ook in Belgisch Limburg en ook nog eens vlakbij Peer, is dat het hier paarden betreft die 24/24 buiten staan en van het gras afhankelijk zijn voor hun voedsel en die dus ook minder smakelijke grassen zullen eten.
Paarden die bijgevoerd worden zijn meestal "voldaan" en zullen niet al het gras opeten. Ook scheelt het dat ze niet hele dagen buiten staan.
Bij mij staan de paarden 5 uur per dag buiten op een kale wei. Merrie en veulen staan de hele dag buiten maar slechts een aantal uren van de dag op de gras weide, voor de rest in de kale paddock.
Deze ziekte is schijnbaar ook niets nieuws alleen wordt er nu toevallig meer ruchtbaarheid aan gegeven.
Dus geen paniek!
elibeest schreef:Toch geloof ik niet dat we nu allemaal in paniek moeten raken. Niet hele dagen op de wei en bijvoeren schijnt een hoop te voorkomen
xxsandraxx schreef:Ik vind dit echt eng !!
Mijn paard staat op een privé stal daar een paar kilometer vandaan.
Hij mag van mij nu niet meer op de weide komen...
Ik heb ooit al een 6-jarige verloren, en ik ben er als de dood voor ....