woekerprijzen dierenarts???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:36

lisa_pluisje schreef:
2 jaar geleden is mijn vorige merrie door het schrikdraad heen gegaan, waardoor de binnenkant van haar spronggewricht helemaal openlag. Het was echt vreselijk. (spieren door gescheurd, pezen net niet geraakt, maar je zag ze wel zitten)

Ze heeft een operatie ondergaan, 2 maanden klinkiek (paard was op sterven na dood door alle infecties), verschillende antibiotica kuren, iedere dag schoon verband, nog een keer alles gehecht. Ze hebben ook nog een scan gemaakt.

Nadat ze thuis is gekomen, is de DA ook nog verschillende keren geweest om te controleren.

Anderhalve maand nadat ze thuis stond kwam de rekening. Wat denken jullie? Dit alles heeft me 650 gekost. Echt een koopje

De merrie is overigens weer helemaal in orde, en loopt met haar nieuwe eigenaresse in de sport.

Welke kliniek was dat dan?
Mijn paard stond een week bij de Lingehoeve, heeft een rhinoscopie gehad en voor de rest antibiotica en een echo van de lever.
daarna is ze wel ingeslapen omdat ze meningitis had.
de rekening bedroeg echter 1600 euro.
Dat vond ik duur, wat was ik blij dat ik haar verzekerd had.
Pling

Bij de lingenhoeve € 580 voor een dag wachten een klinische keuring en een rontgonoligische keuring Maar wel zonder morren alle foto's op cdrom een netjes geplastifiseerd keuringsrapport.

Maar wat is dat met dierenartsen dat ze altijd te laat zijn?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:51

Ik vind de prijzen ook echt een beetje uit de hand lopen. Het is wel logisch, al die apparatuur kost een hoop, ik vraag me alleen af of de dieren er uiteindelijk zoveel beter van worden dat er steeds meer mogelijkheden zijn. Ik ben eerder bang dat steeds meer mensen gewoon weg blijven bij de DA uit angst voor extreem hoge kosten.

Seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:55

Weet je wat het is met die hoge prijzen. Wij betalen er allemaal aan mee dat die veeartsen minstens 6 jaar diergeneeskunde gestudeerd hebben. En als j eeenbeetje weet wat het collegegeld tegenwoordig kost en dan hebben we het nog niet over onderzoeken en toebehoren die zel bekostigd moeten worden

Seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:57

Maar ja we zijn toch allemaal blij dat die mensen er zijn, alleen soms heb ik ook wel eens het idee dat ze in eigen belang handelen. Heel af en toe dan.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:18

Seroxat schreef:
Maar ja we zijn toch allemaal blij dat die mensen er zijn, alleen soms heb ik ook wel eens het idee dat ze in eigen belang handelen. Heel af en toe dan.

Ze handelen natuurlijk in eigen belang!!! het is hun werk!! En dus is het hun belang dat onze paarden beter worden, zodat er nog meer mensen komen! En dat ze duur zijn: tja, het is maar goed dat we de rekening van onze eigen ziektenkosten niet krijgen, dan zouden we steil achteroverslaan!! Knipoog

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:16

kromme rijnstreek schijnt idd goedkoop te zijn, ook met keuren.
ik vind de Lingehoeve echt absurd in prijs en je moet er altijd onnodig wachten. Ben er zoieso niet zo over te spreken, maar dat ter zake

Ik ga naar Moergestel, daar wordt ik altijd op tijd geholpen en heb ik 3 foto's voor de prijs van 2 tov de lingehoeve.

ik was voor een uitgebreid cornage onderzoek, klin. en inwendig 50 euro kwijt.
Voor een uitgebreid onderzoek van de rug/ kreupelheidsonderzoek incl. 3 foto's 112 euro, (consult van dik een uur)dat vind ik betaalbaar.

voor een enting of een ditje/datje laat ik de plaatselijke dierenarts komen. enting 16 euro.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:22

kiana schreef:
kromme rijnstreek schijnt idd goedkoop te zijn, ook met keuren.
ik vind de Lingehoeve echt absurd in prijs en je moet er altijd onnodig wachten. Ben er zoieso niet zo over te spreken, maar dat ter zake

Ik ga naar Moergestel, daar wordt ik altijd op tijd geholpen en heb ik 3 foto's voor de prijs van 2 tov de lingehoeve.

ik was voor een uitgebreid cornage onderzoek, klin. en inwendig 50 euro kwijt.
Voor een uitgebreid onderzoek van de rug/ kreupelheidsonderzoek incl. 3 foto's 112 euro, (consult van dik een uur)dat vind ik betaalbaar.

voor een enting of een ditje/datje laat ik de plaatselijke dierenarts komen. enting 16 euro.

De Lingehoeve is inderdaad erg duur, en voor het inslapen van mijn merrie, die erg leed door de meningitis, moest ik van 12.00 tot half zeven s,avonds wachten, de papieren afhandeling gaat echt nooit goed daar, maar zijn denk ik wel vakmensen met een hart voor je paard.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:47

ze zijn mij iets TE commercieel..........

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:44

sarahlou schreef:
....Dat zijn dus 3 consulten, 8 foto's, 2 verdovingen voor zijn hoef, 1 verdoving tijdens het foto's maken, en dan nog de uren werk...

Ik verwachte dus een mega rekening Nagelbijten / Gniffelen
Krijg ik de rekening 133 E. Viel me 100% mee!!! volgens mij vonden ze me gewoon heel erg zielig dat mijn paard er zo aan toe is.....

Dat klinkt inderdaad bijna als een foutje Lachen

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:48

Seroxat schreef:
Weet je wat het is met die hoge prijzen. Wij betalen er allemaal aan mee dat die veeartsen minstens 6 jaar diergeneeskunde gestudeerd hebben. En als j eeenbeetje weet wat het collegegeld tegenwoordig kost en dan hebben we het nog niet over onderzoeken en toebehoren die zel bekostigd moeten worden

Inderdaad, we betalen er allemaal aan mee !! En dan moeten we het maar goed vinden dat sommigen ons later een poot uittrekken ? Dacht het niet !

Even vooraf vragen wat ze van plan zijn te gaan doen en waarom, en wat dat gaat kosten wil ook nog wel eens helpen.
Sommige mensen laten zich (door emoties) wel heel erg makkelijk naar de financiële slachtbank leiden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:21

Ff tussendoor: Dierenartsen zijn de slechtstbetaalde academici die er zijn in Nederland Schijnheilig

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:28

kiana schreef:
ze zijn mij iets TE commercieel..........

De lingehoeve is een beetje te snel gegroeid.
Vond toen ze nog in kesteren zaten wel super goed, maar sinds dat ze zijn verhuisd is het allemaal een beetje te.
Lijkt wel of we mee moeten betalen aan de afschrijving van het pand. Bloos

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:32

Wij waren laatst ruim 300 euro kwijt voor een parafine spoeling en een enting tegen koliek.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:53

Wat het denk ik ook duur maakt is de BTW van 19 % die betaalt moet worden.
Magic heeft vorige week 2x de DA op bezoek gehad 1x in de avond en 1x op zaterdag,daarbij kwamen dan de antibioticaspuiten en de pijnstiller,en een pot antibioticapoeder.
Ik was 246 euro kwijt waarvan de 46 euro belasting was.
Natuurlijk is de rest ook flink aan de prijs en kan je beter naar een kliniek dan dat ze bij je thuis moeten komen,dat is ook duur(alhoewel kijk eens hoeveel benzine je kwijt bent met je trailer)
Kortom het is schrikbarend allemaal,kijk maar naar mijn onderschrift Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:38

trutje schreef:
Wij waren laatst ruim 300 euro kwijt voor een parafine spoeling en een enting tegen koliek.

Dierenartsen praktijk noord nederland uit Veendam toevallig? Daar komt de paarden da van ons vandaan en de rekeningen zijn meegevallen tot nu toe...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:09

Nextdomino schreef:
De lingehoeve is een beetje te snel gegroeid.
Vond toen ze nog in kesteren zaten wel super goed, maar sinds dat ze zijn verhuisd is het allemaal een beetje te. Lijkt wel of we mee moeten betalen aan de afschrijving van het pand. Bloos

Tsja, dat ze goedkoop zijn hoor je mij niet zeggen, maar ik hoor van andere klinieken ook prijzen waar ik heel stil van wordt. Ligt volgens mij voor het grootste deel aan wat er moet gebeuren en wat voor medicatie nodig is.

Net m'n paard in laten slapen door een DA van de Lingehoeve..... kostte mij dus helemaal NIETS...... ik had nl. alle medicijnen die mijn paard gebruikte en ik over had, aan de DA meegegeven (wat moet ik ermee, en het mag niet zo in de vuilnisbak). Alles netjes gecrediteerd hoor, zelfs het aangebroken potje nog. Dat vind ik dus heel netjes want ik had daar niet om gevraagd en ik weet dat veel DA's doodleuk zeggen dat ze geen medicijnen terugnemen. Dus of de opmerking van Nextdomino terrecht is, betwijfel ik.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:17

Ik ben weg gegaan bij de paardenkliniek bij ons in de buurt omdat ik ze niet kundig genoeg vond. Ben toen overgestapt naar een huis,tuin en keukenda en dat scheelt enorm. Ik tref het ook nog dat hij ook nog verstand van paarden heeft natuurlijk....
Wat overigens echt helpt is om contant te betalen. Dat scheelt enorm, vaak gaat er dan echt wel iets van de prijs af. Een bedrag van 60 euro kan dan makkelijk 45 euro worden. ..Dus wacht niet op de rekening maar betaal bij relatief kleine dingen gelijk contant.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:14

Het valt vaak tegen. Maar ga eens na dat bij die operatie een assistente aanwezig moest zijn. Dus dat is al 2 man personeel voor een operatie van bijna een uur. Dan heb je nog de voorbereiding9 Wassen scheren ed.) Maar ook na de operatie moet alles weer schoon en gesterilliseerd worden. Alles bijelkaar ben je zo'n(als je snel werkt) 2 uur bezig. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten van de antibiotica, narcose en het gas waaraan ze liggen. De apparaten moeten afgeschreven worden maar ook de kosten voor licht gas ed. En geloof me, dan valt de prijs best wel mee.

Het probleem is dat mensen nooit een rekeing van de huisarts of ziekenhuis krijgen! Laat je zelf maar eens simpel opereren voor een blinde darm. Weet toevallig van een kennis die 2500 euro voor 3 dagen opname van haar dochtertje moest betalen omdat ze waren vergeten haar aan te melden bij het ziekenfonds terwijl ze in het ziekenhuis was geboren!! Bloos! Bloos! Bloos!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:27

We just hit the jackpot

Na het spoedbezoek, de operatie, het verblijf van 3 dagen op de kliniek, de nabezoeken, de speciale gipsverbanden, de vele foto's, peesscans en medicijnen waren we ongeveer 1325 euro kwijt.... Geld, geld!
Maar what the hell; ze is weer helemaal 100% in orde! OK dan!

Maarten21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:45

Hoi,

ik begrijp dat mensen staan te kijken als ze een rekening krijgen die in hun ogen erg duur is,, dat ze gaan twijfelen of dierenartsen wel eerlijk bezig zijn.
Tuurlijk is 400 euro voor ene klinische keuring incl rontgefotos erg veel.
Tuurlijk is een enting duurder dan de hele entstof.

Maar laten we 1 ding NIET vergeten:
jullie willen bijna allemaal het allerbeste voor jullie dier:
- heeft ze iets aan haar pezen, dan willen jullie peesscans en een goede scan kost al gauw 40.000 euro, en dan te bedenken dat je dat ding maar 40 x in een jaar gebruikt , en hij ookniet eeuwig meegaat.
- heeft ze iets aan haar luchtwegen, dan moet er met een endoscoop in de luchtwegen worden gekeken, en deze apparaten zijn ook erg duur (10.000 euros)m en ook deze word maar een paar keer per jaar gebruikt, dus die kosten kun je niet zo gemakkelijk verhalen op een behandeling; en dan kan een paard nog eens heel gemakkelijk die scoop kapot maken zoals laatst is gebeurd ergens in limburg met een net nieuwe scoop
- heeft ze iets in haar gewrichten dan willen jullie arthroscopie. en aangezien een praktijk dit maar een paar keer paar jaar doet, en de hele techniek met alles eromheen al gauw in de 10 tot 100 duizenden euros zijn die kosten ook enorm.
- sommige van julllie willen ook een veulentje fokken, en de goedkoopste echo kost al gauw 15000 euro.
- heeft het dier iets aan de benen, dan moet er al gauw een foto worden gemaakt, en die apparatuur is zo enorm duur dat ik daar maar liever geen prijskaartje bij hang.

Vergeet ook niet dat een dierenarts soms gewoon een uur onderweg is naar een eigenaar, en dat kost niet alleen benzine, maar in dat uur kun je wel niets verdienen, dus zul je wel moeten verhalen op de client.
Ook heb je personeel nodig in je kliniek, en die werken helaas niet vrijwillig.

En als dierenartspraktijk heb je echt beduidend meer kosten dan jullie ooit gedacht zouden hebben. Ik weet niet of jullie namelijk wel eens een begroting en belans hebbnen gezien van een praktijk, maar ik kan je zeggen dat we absoluut niet teveel vragen!!!!

vergeet ook niet dat wij DAG EN NACHT voor alle paarden klaar moeten staan. Ook al is hert de verjaardag van je dochtertje, ook al is het kerstnacht, ook al is het oud op nieuw, ook al heb je de hele dag al gewerkt van half 7 sochtends (dekseizoen!!) tot 9 uur savonds, ook al heb je die nacht al 2 spoedgevallen gehad...

weekenden die opgeofferd moeten worden.

maar tsja...
dat zien de meeste mensen niet;

ik zou zeggen als je jong bent, trouw een dierenarts of word een dierenarts en zie eens dat ze echt geen oplichters zijn, maar mensen die gewoon kosten maken zodat ze jullie kunnen helpen.
het inkomen van een dierenarts is trouwens echt niet zo hoog als de meeste mensen denken. als je rjik wilt worden kun je beter een andere opleiding doen.|

De opmerking dat jullie de studiekosten van ons betalen vind ik ook enorm kort door de bocht en totaal respectloos voor al dat wat wij voor jullie willen gaan betekenen.
Denk nog maar een keertje aan die uitlating, als je dierenarts je paard aan het redden is van een naderende dood. Ik hoop dat je meer respect hebt voor hem.

Gelukkig lees ik wel een aantal berichten van mensen die het wel begrijpen.

Jullie willen een paard houden, en dat kost geld.
Heb je geen geld, moet je gewoon niet aan paarden beginnen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:05

Maarten21 schreef:
ik zou zeggen als je jong bent, trouw een dierenarts of word een dierenarts

Pffffff........ ben ik ff blij dat ik al heel oud ben

Hoef ik tenminste niet met een dierenarts te trouwen....... want als ik dat zo hoor van Maarten, dan zijn dat een stel armoedzaaiers die 's-nachts en in het weekend nooit thuis zijn Tong uitsteken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:58

Als ik bokt mag geloven kom ik bij de duurste kliniek van Nederland Haha!

Maar als ik de rekeningen bekijk dan valt dat toch reuze mee, afgelopen jaar 500 Euro voor 4 bezoeken waarbij 1 paard twee dagen in de kliniek heeft gestaan, gebitsbehandeling, 3 maal bronchoscopie, 3 maal (dure!) medicijnen en 3 maal uitgebreide onderzoeken. Vind het een heel redelijk bedrag, voor zoveel handelingen en medicijnen.

Wachten hoef ik er nooit, als ik afspreek om half twee ben ik ook om half twee aan de beurt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:11

Ik heb net de nota uit Utrecht gekregen, tuurlijk viel het tegen!!! Knipoog
Het duurste waren echter de medicijnen en daar werd keurig voor gewaarchuwd. Wat over was, mocht ook terug en is gecrediteerd.
De prijs van de echo en de rontgenfoto's vielen in verhouding weer mee.
Toch heb ik geen medelijden met je hoor Maarten. Knipoog Volgens mij heb je beroep waar je met hart en ziel voor gekozen hebt!!!!
Maar blijf wel altijd onthouden dat bij de paarden mensen horen die stapelgek met ze zijn!
Ik voelde met heel happy met de echt persoonlijke aandacht die we hebben gehad, ook bij het slecht nieuws gesprek.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:13

Speciaal nog even voor Maarten; lees nog even het onderste zinnetje Lachen

Gulpje schreef:
We just hit the jackpot

Na het spoedbezoek, de operatie, het verblijf van 3 dagen op de kliniek, de nabezoeken, de speciale gipsverbanden, de vele foto's, peesscans en medicijnen waren we ongeveer 1325 euro kwijt.... Geld, geld!
Maar what the hell; ze is weer helemaal 100% in orde! OK dan!

Als dit alles niet door zulke goede veeartsen was gedaan, was er helemaal geen Daisy meer geweest. Ik ben ze eeuwig dankbaar, en die rekening overleven we ook wel weer!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:28

Ik ben het helemaal met maarten eens. De dierenartsen werken zich het schompes en als je dan nog hoort waarvoor mensen bellen 's avonds en in het weekend en het dan nog raar vinden als er een rekening komt die hoger is dan ze hadden verwacht. Inderdaad moet het personeel ook betaald worden die op de praktijk zijn en daar hun werkzaamheden hebben Wij doen het ook niet voor niets en eigenlijk zou ik zelfs iets meer dan minimumloon willen hebben voor het belangrijke werk wat ik doe als assistente. verder zijn de medicijnprijzen vaak vastgestelde prijzen is de inkoop erg duur en zit er weinig marge tussen. (misschien zouden jullie de medicijnfabrikanten eens moeten aanpakken ik denk dat zij degenen zijn die het meeste verdienen aan onze zieke dieren.)