haflinger onder narcose tijdens het scheren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:10

Inderdaad misschien een kleinere scheermachine gebruiken. Bv zo een die je ook gebruikt om het hoofd van een paard te scheren. Ze trillen een stuk minder, en maken minder herrie.
Misschien dat hij dit wel accepteerd aan zijn benen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:17

annek schreef:
Jemig ,waar gaan we naar toe? Als het paard zo extreem reageert, wie doe je dan een plezier met het scheren?

Je haalt de woorden uit m'n mond!
En daarbij, als ik zelf zwaar gestressed in de tandartsstoel zit dan werkt die verdoving dus ook bijna niet.

Zoek een andere manier (handscheermachine) of scheer niet, want dit gaat wel erg ver zo.

Yep en uit de mijne ook. Waarom scheren op zo'n manier, belachelijk gewoon. Scheer gewoon niet.

Er staat al een reactie van de TS dat hij geschoren wordt voor de keuring... dus van niet scheren is geen sprake.

Misschien een scheerapparaatje wat ook voor het hoofd gebruikte word (kleintje).
Maar je zou ook een tondeuse voor mensen, op batterijden kunnen gebruiken... maakt bijna geen lawaai en trilt niet... alleen duurt het wel een eeuwigheid Haha!

Hoe is je haf eigg met poetsen op zijn benen?

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:22

Ik ben echt geschokt. Dit vind ik dus echt praktijken die niet kunnen. Snap niet dat je veearts (of wie hem dan ook verdooft) hier aan meewerkt. Make me beautifull voor paarden, echt schandalig!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:30

make me beautifull voor paarden Verward er wordt niets aan dit paard veranderd door plastische chirurgie hoor... beetje overtrokken reactie weer Rolleyes

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:36

nee maar wel onder narcose en dat is nou net het probleem. Narcose is er voor operaties en opereren doe je met mensen en dieren die ziek zijn. Maar goed je hoeft het niet met me eens te zijn hoor. Ik geef gewoon mijn mening

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:10

allemachtig... gaat heel Bokt weer op z'n achterbenen staan omdat iemand zijn paard wil scheren die niet heel erg meewerkt? Daar vraagt ze toch niet om!
Ik zou zo ook de oplossing niet weten hoor...
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen denk ik?
maar erger me aan de overtrokken reacties. Je kunt hier nooit eens gewoon een vraag neerzetten zonder gelijk aangevallen te worden. Boos!

Buiten dat... zien jullie al een haf met teddyberenvacht op de hengstenkeuring komen of een show rijden? Dan kun je net zo goed niet gaan! Dat is hetzelfde als dat je op sollicitatiegesprek zou gaan in je overall of zo.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:22

Je zou op zijn minst naar het paard kunnen kijken........
Wat goed voor hem is, hoeft niet perse goed voor de ruiter te zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:33

allegro schreef:
nee maar wel onder narcose en dat is nou net het probleem. Narcose is er voor operaties en opereren doe je met mensen en dieren die ziek zijn. Maar goed je hoeft het niet met me eens te zijn hoor. Ik geef gewoon mijn mening

Niet onder narcose... hij was bij bewustzijn en heeft geen middelen gehad die spier bewegingen uitschakelen...
Ik respecteer je mening ook wel, maar de feiten die jij geeft zijn gewoon onjuist, sederen is iets heel anders dan narcose Lachen

Ik zeg ook niet dat het mijn manier is van scheren, ik doe het altijd ook liever zonder maar de TS heeft gewoon geen andere opties

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:05

Helemaal mee eens antheman..

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:06

Je paardje vind het gevoel van de scheermachine op zijn benen duidelijk niet fijn. Ik zou ook adviseren dan voor z'n benen een ander apparaat te gebruiken. Je kan het natuurlijk allicht proberen en dan de rest van zijn lijf wel met het andere scheerapparaat doen.
En als ook dat niet gaat gewoon volgende keer maar weer sederen...Als het moet, dan moet het nou eenmaal

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:56

als hij het niet leuk vind en je brengt je zelf in gevaar omdat hij de boel kort en klein slaat. laat zn benen dan en knip die zoals je nu gedaan heb.

misschien komt er ooit een dag dat hij het toelaat.. en ja miss ook niet en dan heb je denk ik gwn pech.

waarom je pony stresserig maken en je zelf in gevaar brengen.

ik ben iig TEGEN verdovingsmiddelen.
sedelin gaat nog net maar de rest vind ik onzin.