mok, dringend; wie kan me helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:52

ellepel schreef:
in de wei heeft hij het nooit, maar in de bak(zand) dus wel.

Dat is op zich wel te verklaren.
Zand (en helemaal nat zand) schuurt. Het maakt de huid makkelijker kapot en dus toegankelijk voor de bacteriën die de mok veroorzaken.
In het gras gaat de huid minder makkelijk stuk, het wordt wel nat, maar droogt sneller en gras schuurt een stuk minder.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:39

Hoi,
Huis tuin en keukenmiddeltje van een oude rot uit 't vak..Lachen Ochtendurine helpt het beste.. Beetje vies werkje om ermee aan de slag te gaan.. maar het helpt echt... Handschoentjes aan en smeren maar..
Ken een paard dat het tot bovenaan de benen had zitten. twee dagen smeren en het was weg..

veel succes ermee Lachen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:39

Nee, bij sommige soorten mok helpt drooghouden niet.. Maar heb ook 1 keer gehad dat dit wel hielp, aangezien het met wassen alleen maar erger werd.. Maar heb ook heel vaak gehad dat ik het gewoon moest blijven wassen..

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:01

Wat al veel mensen zeggen, droog houden eventueel de benen kaal scheren. Wij gebruiken vaak hydrocortiderm (ik hoop dat ik het goed schrijf) bij mok. Dit kregen we een keer van de dierenarts en dit helpt naar mijn mening het beste.Ik heb ook weleens mokzalf geprobeert, maar dat werkt echt niet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:16

Aan deze tip heeft de TS niets, maar wil het wel met jullie "delen". Mijn paardje kwam een paar weekjes geleden uit het land met mok aan 3 benen. Nu is het al bijna helemaal weg en ik heb er niets aan gedaan. De bak waar ze overdag in staan is veel droger dan het gras dat lang nat is van de dauw bijvoorbeeld. Soms helpt niets doen dus ook, hangt van de situatie af!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:27

gewoon mokzalf kopen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:04

Ktje schreef:
Wat al veel mensen zeggen, droog houden eventueel de benen kaal scheren. Wij gebruiken vaak hydrocortiderm (ik hoop dat ik het goed schrijf) bij mok. Dit kregen we een keer van de dierenarts en dit helpt naar mijn mening het beste.Ik heb ook weleens mokzalf geprobeert, maar dat werkt echt niet.

nee indd mokzalf helpt niet, misschien alleen om het soepel te houden.. Hydrocortiderm zei ik ook al Knipoog Haha!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:05

Goed schoon maken met betadine shampoo En insmeren met sudocreme en als het beter gaat met Hydrocortiderm (stimuleert de groei van haren en huidomdat er hormonen in zitten daarom ook goed je handen wassen) Verder goed droog houden. Als ze in demodder staan is dat niet zo heel erg want modder droogt uit dus je benen blijven droog (smeer je handen maar eens goed in met modder en laat het opdrogen) Als je een paard met sokken hebt (heb je profiel niet gechekt weet niet wat voor paard je hebt) Dan is kaal scheren een oplossing omdat je er dan beter bij kunt. Veel suc6!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:06

droog misschien zijn voeten af als hij wat gedaan heeft!
ik heb iets gevonden bij de paardendrogist:

Cure-Mok
Voor de inwendige ondersteuning van de behandeling van mok. Voor zowel droge als natte mok. meer info »

29051 flesje 600 tabletten € 21.95
Nu voor: € 17.95

Silkoot
Een product op basis van essentiële oliën voor gebruik in de kootholte van paarden die gevoelig zijn voor mok. Bevat o.a. Jojoba-olie, tea tree en geranium voor een goede bescherming en verzorging van de gevoelige huid. meer info »

29091 flesje 50 ml € 11.80
Nu voor: € 9.95
29092 flesje 100 ml € 21.15
Nu voor: € 17.95
29093 flesje 250 ml € 39.50
Nu voor: € 33.50