Knieen opslot bij mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:11

Als ze opperen om een kijkoperatie te doen en te gaan snijden: Niet doen. Veel balkjes lopen, en de smid je paard binnendoor laten zetten.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:40

mijn paard heeft ook een been achter dat op slot staat af en toe.
maar t was een simpele oplossing.
trainen, trainen tot hij sterker word van achter.
(door DA gezegd) t gaat wel even duren, maar dat is voor ons enige manier.

maar ik lees dat die van jou een te kleine knieschijf heeft?
ik denk dat dat dan net iets anders is als wat mijne heeft, dus ik zou jou denk ik dan niet kunnen helpen.

wat cassidy zegt moet ik ook doen, of althans t is wel goed voor mijn paard om veel balkjes met hem te lopen, misschien ook een idee voor jou inderdaad.
en hij staat achter op wiggen.
maar alsik zo lees dat de spieren banden dit moeten vervangen dan: trainen, en balkjes lopen!

in ieder geval suc6 OK dan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:38

een vriendin van mij heeft een 2 jarige gekocht en die stond toen ze m kochte op wei en had nergens last van,
zij had m s'nachts op stal en toen ging zn knie elke x opslaot..

als hij buiten staat heeft ie t dus niet....

vink ook vreemd

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:41

Mijn paard raad eens een Verward "flemming" Verward heeft het ook gehad maar dat had bij hem ook met zijn groei te maken en het wisselde ook per been en inderdaad is op een goede manier trainen de oplossing maar wel een beetje jammer Bloos dat flemming dit zo doorvererft want dat kunnen we na alle bovenstaande verhalen toch wel zeggen.... verder heeft mijn flemming een superkarakter OK dan! en is erg mooi.... Lovers

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:55

Eerst een goede smid ernaar laten kijken voordat je er in de kliniek wat aan laat doen!!! Fab heeft het ook gehad, die staat altijd binnendoor achter (binnenkant hoef lager dan buitenkant) en op ijzers om die stand goed te houden.

Als niks meer helpt kan je een peesje in de knie laten doorsnijden, waardoor de knie niet meer op slot kan. Het paard kan dan verder normaal functioneren, maar kan dan alleen niet meer in ruststand zijn knie op slot zetten.