Coliena schreef:Kijk, het was niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, maar het is hier wel een feit dat de meeste dingen die hier verteld worden soms een vreemde achtergrond hebben. Je moet opletten wat je zegt, want je kan zo echt onnodige paniek zaaien, ik weet wel dat jullie dit allemaal goed bedoelen, maar misschien moeten jullie toch wat meer vertrouwen hebben in jullie VA. En soms een beetje correcter omspringen met de termen die jullie gebruiken. Kijk maar naar het geval van cinv hier een tijdje geleden. Met alle ( goedbedoelde, dat weet ik wel ) raadgevingen, was zij er al bijna van overtuigd dat haar paard op sterven na dood was en was ik niet gaan informeren, dan zou ze 2 weken rondgelopen hebben met het idee dat ze haar paard ging verliezen. Let gewoon op als je uitspraken gaat doen als " nierproblemen kun je merken aan tandvlees dat licht roze is " dit zijn veralgemeningen die niet kloppen en die mensen die dit lezen acht de stuipen op het lijf kunnen jagen. Ik heb misschien wat bot gereageerd, maar enkel omdat ik dit al veel gezien heb, mensen panikeren en in één twee drie wordt er weer verkeerde informatie de wereld ingestuurd. Ik wilde de topicstarter alleen behoeden voor paniek, straks liep ze bij haar paard binnen, kijkt in die mond, heeft geen enkele referentie en beslist direct dat hij een nierprobleem heeft, resultaat, grote paniek. Wees voorzichtig in jullie besluiten en vertrouw soms eens wat meer jullie VA, want ik heb de indruk dat hier geeneen van jullie een goede VA heeft als ik dit allemaal zo lees. Pas op, ik zeg niet dat jullie alles blindelings moeten opvolgen, een beetje scepticisme is absoluut niet verkeerd, maar probeer jullie beweringen eens een beetje te onderbouwen! Bij deze mijn excuses voor het misschien botte commentaar, maar ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen. Ik lees bokt al heel lang en meestal reageer ik niet teveel, enkel als ik vind dat er echt kapitale fouten begaan worden.
Wat een toeval zeg...lees ik dit net... ja colienea ik wil je daarvoor nog bedanken hoor. Ik zit wel met schriek de ganse tijd.. nu heb ik sinds gisteren 2 bobeltjes harde gevonden op zijn rug en schouder...blijf hopen da het insecten beten zijn alhoewel ze groot zijn ervoor en hij heef een deken op...
Ik was dit topic aan het lesen omdat ik ieder jaar een bloedproef laat doen om ze te laten checken.
En Invierno heeft leverproblemen ...ook... ik moet een siroop geven in zijn eten 25cc s morgens en s avonds. Na deze kuur zou het in orde komen.
En ik kan jullie verzekeren en de DA zei het ook dta je NIETS aan hem merkt hoor.. Verlede jaar had hij niets dus ik was er vroeg bij denk ik en t is niet erg.
Laat best als je twijfeld bloed onderzoek doen, dat kost niets bijna en dan ben je gerust en kan je je paardje op tijd helpen