Vergifting jacobskruiskruid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 14:44

hoe gaat het eigenlijk met stilla ?

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:13

Even een update:

Zoals julie gelezen hebben heb ik van Josefien het aanbod gekregen dat zij aan de hand van een plukje haar van Stilla wil onderzoek of ze echt vergiftigd is met het JKK kruid. OK dan!

Ik heb van de week een mailtje van haar gekregen met de bevestiging:

Hai Gerda,

100% zeker dat Stilla besmet is met het JKK, ik heb zowel de gedroogde versie als de trillingen/frequenties ervan (die ik overgetrild heb met mijn bioresonantie apparaat) getest en beiden zijn 100% positief! Je weet in elk geval zeker waar je aan toe bent nu! Succes verder,

Met vriendelijke groet,

Josefien

Ik ben heel "blij" Huilen dat ik nu echt met 100% zekerheid weet dat ze is vergiftigd.

Afgelopen week ben ik op vakantie geweest, en heeft ze een week stil gestaan. Ik heb het idee dat haar dat niet goed gedaan heeft. Oké ze is wat dikker, maar het lijkt als of ze minder energie had dan die week daarvoor. Toen reed ik haar nog wel.
Vandaag even een rustige buitenrit gemaakt, en ze leek wat futloos, ook aan het einde van de rit. Meestal heeft ze dan juist meer energie.......

De twee weken zijn voorbij. Morgen bel ik de dierenarts zodat ze langs komen om een weer een bloedonderzoek te doen.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:16

veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte he !!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 14:34

Ik heb vandaag de DA gebeld. Woensdag komen ze weer langs voor een bloedonderzoek. Ik ben benieuwd.....

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:37

Even weer een update:

Woensdagavond is de DA langs geweest voor een nieuw bloedonderzoek. We hebben ruim een half uur staan te praten...... Hij vond haar goed bijgekomen, mag nog iets voller, maar het begin is er weer.
De DA zou vandaag tegen de avond bellen voor de uitslag.

Ik heb de hele dag mega in de rats gezeten. Rond 18.30 belden de DA. Haar leverwaarden zijn tenopzichte van het vorig onderzoek gedaald. Ze zijn nog wel hoog, maar zitten onder de "norm" wat een leverwaarde maximaal mag zijn. Jullie willen niet weten hoe blij ik was/ben. De tranen liepen over de wangen. Alle spanning kwam eruit.

Dit betekend dat de spuit die ze had gekregen in combi met een homeopatisch middel aangeslaan zijn.

Waar ik nu heel goed op moet gaan letten is op haar voer. Ik mag geen brok meer geven. In brok zit te veel eiwitten, en andere stoffen die haar lever te veel belasten.
Ik kan beter overgaan op een eiwit arme musli in combi met granen. Haar voer moet zo schoon mogelijk zijn zodat haar lever wordt ontzien.
In overleg met de stal eigenaresse wordt haar voer in 4 dagen omgezet, zodat ze kan wennen.
De DA hoopt dat door goed te voeren haar leverwaarde nog meer zal zakken.

Ik mag haar training weer gaan oppakken, rustig opbouwen en kijken hoe ze reageerd.

De rest van haar leven mag ze geen JKK meer binnen krijgen, omdat ze dan een lopende tijdbom wordt/is. Dan kan het echt haar dood betekenen.

Zodra ik het vermoede heb dat ze niet lekker in haar vel zit, meteen bellen om weer een bloedonderzoek te laten doen.

Zijn conclusie: Ga maar weer aan de slag alsof het een gezond paard is, maar blijf wel heel waakzaam.

Ik ben zo vreselijk bij. De afgelopen weken heb ik zo slecht geslapen, en zo'n mega schuldgevoel gehad: Had ik maar eerder gebeld.......

Zelf vind ik ook dat Stilla er beter uitziet. Ze is wat aangekomen, en is weer erg vrolijk, niet meer zo loom.
Nu maar kijken hoe het verder gaat, en een juiste balans in haar voer zien te vinden.

Uiteraard heb ik nog steeds contact met Josefien. Zij raad mij aan om over een paar weken een reinigingskuur te doen bij Stilla om alle afval stoffen uit haar lijf te halen.
Dit uiteraard met de DA overlegd. Ook hij reageerden hier positief op, maar zegt wel dat sommige paarden er erg heftig op kunnen reageren.

Ben helemaal blij, zit nog steeds op mijn roze wolkje......

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:09

Tjonge, jij hebt geluk gehad dat je je paard zo goed kent en er dus daardoor op tijd bij was! En dat je daarna zo goed gehandeld hebt, geweldig!
Ik wens je verder nog succes met het verdere herstel, maar het ziet er nu, als ik het zo hoor, heel positief uit! Super!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:28

Dank je wel. Er valt echt een enorme last van me af..... Ik heb eindelijk afgelopen nacht rustig geslapen.
Toch zegt er dan een stemmetje in je: Had eerder gebeld....... Maar ja dat is achteraf gepraat.

Ik ben met iemand in contact gekomen wiens ijslander 3 jaar geleden is vergiftigd. Ik ga met haar overleggen hoe ik het beste kan gaan voeren en wat haar ervaringen met verschillende soorten voer zijn. Daarna uiteraard overleg met de DA.

Verder heeft de DA ook gezegd dat ze geen kuil meer mag hebben, alleen maar hooi.

Ik merk dat ze heel rustig weer aan weer meer conditie begint te krijgen. Verder begint ze ook steeds meer haar oude gewoontes terug te krijgen: Lekker drammen Hyper! . Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn als ze dat gedrag weer zou gaan vertonen

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:06

ik ben echt heel blij voor je !!!

veel succes verder met je paardje !!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 01:42

shana schreef:
ik ben echt heel blij voor je !!!

veel succes verder met je paardje !!

Dank je wel!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 09:12

gelukkig dat t nog zo goed afloopt. ben heel erg benieuwd wat je nou uiteindelijk gaat voeren,(welke muesli) zou je me op de hoogte willen houden?

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 09:50

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:18

Voor de geïnteresseerden even een korte update hoe het nu gaat.

Ik ben erg op haar voer gaan letten.

Wat ze nu krijgt is:

1/2 kilo mengeling van granen en haver (per dag)
1/2 kilo Pavo melange (per dag)
100 ml maïsolie (per dag)
2X per dag een flinke berg hooi

Verder krijgt ze Pavo vital voor de vitamintjes en mineralen.

Als ik heb gereden krijgt ze nog een mengsel van bietenpulp ( 4 handjes gedroogd, nadat dit geweekt is heb ik een halve emmer), zemelen (1/4 kilo) en zeewier. Ik doe er nog een klein handjes musli bij voor de smaak. Anders eet mevrouw het niet.

Ik merk dat ze meer energie krijgt, en lekkerder in haar vel zit. Het lukt alleen nog niet om er weer een vet laagje op de krijgen. Het begin is er, maar voor mijn gevoel schiet het niet op Haha! .

Ondertussen heb ik weer contact gehad met Josefien van bokt. Volgende week ga ik beginnen met een reinigingskuur, zodat ze van binnenuit weer helemaal schoon wordt.

Verder heeft Jordanshippo verschillende artikelen in hun assortiment die helpt de beschadigde levercellen te vervangen voor nieuwe levercellen. Ik ga ze eens bellen of dat dit ook geld als de lever vergiftigd is. Mocht dit zo zijn, is dit een mooie kruidenmengsel om te gaan voeren na de reinigingskuur.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:02

fijn om te horen dat het wat beter gaat. Hou ons zeker op de hoogte.

succes met alles

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 02:30

Dank je wel.

Ik laat jullie weten hoe het met de reinigingskuur is verlopen.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:00

echt super dat het zo goed gaat met haar , ik ben echt heel blij voor je !

Josefien

Re: Vergifting jacobskruiskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:41

Weet iemand waar Gerda (Stilla) momenteel is? Ik probeer al een paar weken contact met haar te krijgen, maar misschien is ze op vakantie of verhuisd?

Huisvrouw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:49

shana schreef:
er zijn ook verschillende homeopathische middelen om de lever schoon te maken , ik weet alleen de naam er niet van maar ze bestaan zeker wel!

Levercompositum is er 1 van. Wat naar zeg dat je pony jacobskruiskruid heeft gegeten. Het is niet zo slim dat er bermhooi werd gevoerd. De bermen hier in Nederland staan immers vol met Jacobskruiskruid maar dat beseffen sommige mensen niet.
Hopelijk knapt ze op van de maatregelen die je hebt getroffen want zo'n vergiftiging is niet mis. Veel sterkte ermee.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:08

Die bietenpulp is sneller klaar als je er heet water bij doet ipv koud water. Dan is het na een 1 of 2 uur al goed.
Heb het ook een tijdje aan mijn paardje moeten geven voor haar darmen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:55

lees hier en daar dat men zegt dat bietenpulp minimaal 12 uur moet weken maar dat is dus MAXIMAAL

daarna kan het gaan gisten en hebben bacterieen meer vrij spel

dus max 12 uur met koud water 2 a 3 uur weken met warm water 1 a 2
lauw warm vinden ze meestal ook veel lekkerder dan koud
(mocht je de mogelijkheid hebben)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:25

Josefien schreef:
Weet iemand waar Gerda (Stilla) momenteel is? Ik probeer al een paar weken contact met haar te krijgen, maar misschien is ze op vakantie of verhuisd?

Is er dan niemand die Gerda kent (Stilla hier op Bokt) en weet wat er aan de hand is? Ik kan geen contact met haar krijgen en ze reageert nergens op. Is er iets gebeurd wat ik niet weet???

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:54

Denk dat de mensen die Stilla kennen, niet in dit topic lezen Josefien!

Misschien een klein topicje op VMR maken? Wie kent Bokker Stilla?

Heb je iets mer kans denk ik dat ze gevonden wordt.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:57

ik ging er van uit dat de mensen die haar kennen dit lezen omdat ze dit geplaatst heeft toendertijd..maar ik zal een nieuwe topic maken!
bedankt! Heb overigens weer 2 paarden getest en die waren gelukkig niet vergiftigd!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:59

Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is hoor!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:20

Josefien schreef:
ik ging er van uit dat de mensen die haar kennen dit lezen omdat ze dit geplaatst heeft toendertijd..maar ik zal een nieuwe topic maken!
bedankt! Heb overigens weer 2 paarden getest en die waren gelukkig niet vergiftigd!

Ze woont wel bij mij in dezelfde stad, maar ken haar niet Knipoog

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:57

hoi .ik ken haar wel .ze zit op de icelandic horses ik zal haar wel een berichtje sturen.kari