Dierenkliniek Meursing in Hazerswoude-dorp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 07:43

Tja, elke dierenarts kan natuurlijk wel eens iets niet goed beoordelen.

Ik had een fysiotherapeute / osteopate i.o., maar m'n merrie accepteerde haar na 2 behandelingen niet meer. Haha!
Dus ik ben op zoek naar iemand die goed is EN van wanten weet.

Bedankt voor de info., ik ga eens alle websites goed lezen en wat rondbellen.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:08

snoopy_689 schreef:
Maar nu niet meer! Hij is verandert! Echt waar! Haha!

Sinds wanneer Verward

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:13

gijsenkim schreef:
Geert Meursing is een hele goede paardenarts. hij heeft alleen een (hips Haha! Haha! ) probleem. Ok hij is bot, boers, onvriendelijk en regelmatig iets te aangeschoten......... MAARRRR hij heeft een ongelovelijke goede kijk op paarden en hun ziektes.

Zijn zoon is qua omgangsvormen veel beter dan die ouwe, maar ouwe Meursing heeft weer jaaahaaaren lang meer ervaring

Tja, totdat hij mijn driekwart arabiertje met zijn been in het gips op stalrust zette.....

Dat ging dus even niet goed, ruim een half jaar, een hoop gips en rontgenfoto's later was er dus nog maar een oplossing volgens Meursing Verdrietig

Uiteindelijk als laatste redmiddels een ander erbij gehaald (tja, als er toch geen hoop meer is) en wat bleek....

Hij had een spiertje verrekt in zijn schouder waardoor hij zijn andere been overbelastte en dus kreupel raakte en bleef.

Uiteindelijk bij de drogist een spierontspanningsmiddeltje gehaald voor toen nog 19,95 gulden en 2 WEKEN later was mijn paard weer kerngezond!

Tja, ik ben een beetje allergisch geworden voor Meursing... Ik heb het met een ander paard nog een keer geprobeerd maar toen had ik weer een nare ervaring met die man.

Nee, ik heb goede verhalen gehoord over de Raaphorst en dat wordt nu dus ook mijn vaste kliniek...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:20

En zo is het balletje weer rond............ elke kliniek maakt fouten en elke kliniek verricht wonderen .......

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:35

Zo zie je maar, de beste dierenarts is degene die je paard beter maakt!!!

Ik heb met beide heren Meursing absoluut geen slechte ervaringen!!!
Met Arthur Asveld heb ik zelfs hele goeie ervaringen!!!

In bodengraven gaven ze mij het gevoel dat ik een nummer was, gezien de lange tijd dat ik er moest wachten.. Wel vond ik de dokters erg kundig, maar ik keek erg op toen ik een gesprek had met een dokter, nog voor ik uitgesproken was, hij al volop bezig was met een volgende patient... Ze kwamen op mij enorm gehaast over.

Bij van Schie zijn we ook prettig behandeld, zowel mijn paard als ik, maar daar kreeg ik de indruk dat ik nog diverse keren voor kontrole mocht terugkomen terwijl hij mn paard allang genezen verklaard had!!!
Nou ben ik geen melkkoe dus dat heb ik maar even besproken met dhr V Toor!!!

Zo zie je maar, elke dokter is anders en als je paard en jij ergens fijn behandeld zijn, zul je er sneller naar terug gaan!!!

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:24

Ik ben ook erg tevreden over Arthur Asveld bij Meursing.
Voorheen werkte hij in de kliniek bij Bosker in Roosendaal.
Meursing zelf heb ik nooit gehad maar ik vraag ook altijd specifiek naar Arthur.
En ja overal worden fouten gemaakt. Het is vooral de manier waarop de afhandeling gebeurt....

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:25

mmmm,oude meursing kwam toen aangeschoten naar mijn haflinger om hem staand te castreren(2 jaar geleden),hij gaf eerst de verdoving en kwam er toen pas achter dat mijn haflinger een klophengst was..

mijn haflinger is toen wel bij hem op de kliniek door hem geopereerd,het was een lange,vervelende operatie maar mijn haflinger heeft het wel gered.

ik was erbij toen hij net na de operatie bij mocht komen in de bijkomstal(weet even geen betere naam)..
hij heeft twee weken daar gestaan en ik mocht ieder moment van de dag langskomen.

meursing zei alleen:grrrrrrrr,ik heb zere klauwen van hem over gehouden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:49

Ja het is altijd wat, bij elke dierenarts. Ik werk zelf ook op een paardenkliniek, en bij de ene klant ben de heilige geest himself, en bij een ander heb je een keer een fout gemaakt en kun je geen goed meer doen! ik vrees dat dat altijd zo zal zijn. en iedereen heeft het goed recht, het is jouw paard en jij beslist wie er aan zijn lijf komt!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:34

Tja, maar je hebt fouten en je hebt fouten....

Elke arts is een mens en elk mens maakt fouten.

Alleen sommige mensen maken er wel heel veel...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:30

Suel schreef:
Tja, maar je hebt fouten en je hebt fouten....

Elke arts is een mens en elk mens maakt fouten.

Alleen sommige mensen maken er wel heel veel...

En zo is het wel. Mijn vriendin zit maar mooi met een dode pony door hun handelen. Een excus kon er nog niet eens van af!! Fouten maken is menselijk, maar toegeven is schijnbaar bovenmensenlijk.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:20

ik ben heel ontevreden over meursing wat betreft keuring.
gewoon losse ocd en artrose aan beide voorbenen niet zien op rontgenfoto's

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:01

Ik heb ook geen goede ervaring met Dierenkliniek meursing.
eerst maakt hij mij shet kreupel (beestej had achterbeen op slot, meeursing heeft de verkeerde spier doorgesnden, loopt nu al 7/8 jaar kreupel)
en dan heeft hij het verkeerde medicijn aan lucky gegeven voor het hoesten (als we dit nog een tijdje hadden gevoerd wa shet niet zo goed afgelopen met lucky)

dus wij hebben nu een andere DA.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:07

Ik heb Meursing al 18 jaar als DA,zowel vroeger voor mijn kleine huisdieren[ik heb altijd in kralingen vlakbij hem gewoont Knipoog ]als nu voor mijn paarden,en ik vind hem wel heel erg goed.
Dat drankprobleem was hem bijna fataal geworden wat betreft zijn praktijk[die moest hij bijna sluiten door het zuipen],je moet Geerdt behandelen zoals hij dat met jou doet.

Hij krijgt van mij net zo'n grote bek als dat hij mij geeft,maar verder vind ik hem wel goed.Job heb ik op zien groeien en met hem heb ik nog niet zoveel ervaring maar dat zal ook wel goed komen.

En nogmaals:iedereen maakt fouten

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 08:34

Ik had geen idee wat er zoal aan negatieve reacties zou komen toen ik dit topic startte
Ik denk niet dat ik nog naar die kliniek ga, of ik moet specifiek naar Arthur vragen....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:05

Bij elke DA pratijken komen duizenden dieren. Bij alle DA pratijken gaat er iets fout. De fouten hoor je meer dan de goede resultaten. De DA's zijn ook maar mensen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:10

Mijn Paard staat nu bij Meursing hij is geopereerd door Arthur en Julia
het was een zware operatie van 2.5 uur en hij staat er nu goed bij.
Als ik het niet had laten doen was hij als nog dood gegaan.
Me paard was zeer ernstig ziek.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:14

oude Meursing behandeld me paard niet
dat doet alleen Arthur en Julia
ik heb ook gehoord dat hij niet zo goed is
Maar ik heb geen ervaring met hem.
Wel met Arthur en Julia

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:46

Ik had in het verleden slechte ervaringen met dhr Meursing, ik ben dan ook overgestapt naar Van Schie en Van Toor in Wassenaar. Ik schrik er toch wel van dat zoveel mensen het over alcoholgebruik hebben, mijn pony is eens volkomen verkeerd gespoten door een Meursing met duidelijk te veel drank op!

Maar... toen de draverdekhengst die ik voor ogen had in de kliniek van Meursing in Hazerswoude kwam te staan, moest ik er wel heen, en mijn moeilijk drachtig te krijgen merrie is daar wel drachtig geraakt Lachen.

Helaas werkt de dierenarts die deze drachtigheid begeleidde daar nu niet meer, die zit nu in de kliniek in Kesteren. Ik ben daarna nooit meer in Hazerswoude geweest, dus ik heb geen recente ervaringen.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:53

Ongeveer 2 jaar geleden werd mij haflinger heel erg ziek, ik belde naar Job en hij was er binnen een uur (hij was er zelfs nog eerder dan ik want mij haf stond op het land). Hij onderzocht mijn paard en besliste dat hij accuut opgenomen moest worden voor hoefbevangenheid Huilen . Daar aangekomen hebben ze meteen foto's en scans gemaakt, heeft hij pijnstillers gekregen en is op stal gezet. Hij heeft daar anderhalve week voor controle gestaan. Door het adequaat handelen van Job heb ik nog steeds mijn grote kanjer, dus in mijn ogen is hij een goede DA

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:02

meursing versta ik niet eens als hij wat zegt.
en bij ons op stal moest hij een paardje keuren, maar dat stelde dus echt geen reet voor. elk paard had er door gekomen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:40

TheSam schreef:
Ik heb veel goede ervaringen met Dierenkliniek Bodegraven. Eigenlijk heb ik daar zelfs nog nooit slechte ervaringen over gehoord..

Ik juist slechte en met mij vele andere maar t is persoonlijk!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:55

Ukster schreef:
meursing versta ik niet eens als hij wat zegt.
en bij ons op stal moest hij een paardje keuren, maar dat stelde dus echt geen reet voor. elk paard had er door gekomen.

Jij bedoelde denk de oude meursing!
En verder heb ik goede ervaringen met Meursing!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:25

Geert heeft Tjalko zijn leven gered toen hij koliek had. Niet zozeer omdat hij veel heeft gedaan (was hij te hips voor), maar hij heeft de situatie goed ingeschat en me doorgestuurd naar De Lingehoeve. Diezelfde maand zijn er onder Marree zijn handen 2 paarden doodgegaan aan koliek omdat hij het niet ernstig genoeg vond om zelf te komen kijken.

Arthur gaat trouwens deze maand nog weg bij Meursing. Hij gaat naar het Oosten van het land omdat hij het totaal niet naar zijn zin heeft (in het westen en/of op de kliniek??).

Ik heb zelf nu zeer goede ervaringen in Bodengrave! Maree mag mijn paard alleen nog maar enten en bij De Delta zou ik met mijn hamster nog niet komen. Van elke ervaring leer je, maar die ervaringen zijn wel voor iedereen anders.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:39

Grinnik, je meent het. Niet echt een goede reclame voor deze Arthur, eerst werken in een andere kliniek, dan Meursing en dan daar weer weg.

Marree heb ik slechte ervaringen mee. Paard die gewoon kreupel liep en goed keuren, zelfs voor de verkoop. Toen die werd doorverkocht bleek hij zware HKO te hebben en nog meer punten met een 2 of 3 en had nooit zo verkocht mogen worden. Hij heeft nogal eens last van partijdigheid naar de verkoper toe.... Verkopers schijnen meestal niet graag naar Bodegraven te gaan, maar voor mij als koper dus een goed teken. Er moet kritisch gekeken worden.

Meursing is wel eens 'misbruikt' om paarden te laten keuren voor verzekering, hij keurde ze toch wel goed....

Ik heb bijvoorbeeld 4 katten en afhankelijk van hun kwaal ga ik naar een van de drie dierenartsen die ik ken voor klein huisdieren... Enten in Zoetermeer ivm aanwezigheid dwangkooi voor een van mijn monsters, maag/darm problemen in Berkel en overige naar Pijnacker.....

Weet je ook, het moet klikken met je dierenarts of niet. Je moet er mee kunnen communiceren en begrijpen en achter staan wat hij/zij doet. Voor mijn paard is het Bodegraven, maar ook zeker niet elke dierenarts daar.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:53

ik heb alleen maar goede ervaringen met Meursing... nu moet ik wel zeggen dat Banjer gelukkig nooit op de kliniek heeft gestaan.. ze is ijzersterk... Haha!

Ik weet wel een goede ostheopaat voor je, en een Natural Balancemasseuse... beiden doen Banjer ook... nummers kan je per pb krijgen