Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

!!!! Ik heb een mail gestuurd om om hulp te vragen. Ben nu echt bang!!
Ik heb net mijn paard terug van een gebroken griffelbeentje en nu dit, ik kan wel janken!!
)montecito schreef:Ik heb net mijn paard zijn hoeven schoongemaakt. Ik heb de ontstoken hoef met dettol schoongemaakt, en er jodium opgedaan. Verder is de stal netjes schoon, hij staat nooit in een natte stal. Wel loopt hij rondjes waardoor hij misschien wel in contact komt met urine. Hij heeft net 6 weken op rust gestaan, en ben nu weer aan het stappen, en even in de wei. Hij heeft hier in de rust periode geen last van gehad, maar nu ik weer ben gaan stappen heeft hij dit in een keer!! Morgen komt de hoefsmid en vanavond de dierenarts(kan ik even vragen wat ik het beste kan doen!) Bedankt voor jullie advies. Ik hoop dat ik snel verbetering zie!!

lupa schreef:je kan ook nog proberen om eerst de bacterie te doden om het genezings procces te bevorderen
dit kan je doen doormiddel van een mengsel van azijn en detol
gewoon in een planten spuit en sprayen maar!
dit hou je een weekje ofzo vol.
dan gaje alle losse stukjes verwijderen en met water en zeep goed boenen tot er geen vuil meer is!
op een schone droge ondergrond goed laten drogen en dan gaan teren
dan ben je er echt zo vanaf![]()
veel succes ermee
Citaat:Ik ben al meer dan 10 jaar bij Rob van Nassau en vind hem echt een super hoefsmid.