Tandarts in het oosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erna208

Re: Tandarts in het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:49

Ik vind het wel meevallen, gezien het werk dat hij er mee heeft.
Eerst raspt hij handmatig en lukt dat niet, vijlt hij het elektrisch bij.
Heb je ook even gedacht aan de voorrijdkosten die hij niet berekent ?
En als je paard niks heeft, hij ook geen kosten doorberekent ?
Of doe jij alles voor niks als het jouw werk zou zijn geweest ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:21

Ik vind eerlijk gezegd dat standaard tarief van die man uit zwolle een stuk redelijker
En die zal gemiddeld toch wel op hetzelfde uit komen, toch?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:34

die uit zwolle rekent 21 euro voor t vijlen en 14 euro voorrijkosten, zijn denk ik ook mensen die er misschien net helemaal van hoeven te leven en daardoor de kosten laag houden?

vroeger betaalde ik altijd 50 euro in totaal, maar doordat ik verhuisd ben moet ik een andere tandarts hebben, maar ga es omrekenen naar guldens, dan is 50 euro ook nog 120 gulden.

en die man van 60 euro per kaak zou dan dus op 2 kaken zowat 250 gulden verdienen?

nee, blijf ik te veel vinden...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:35

Tandarts meyer komt ook bij ons op stal. Hij heeft mijn merrie toen gecheckt en er hoefde enkel beetje bij gevijld te worden. Ik was volgens mij voor beide kaken 30 euro kwijt (dus niet per kaak)

Een keer daarvoor hoefde er niets te gebeuren en toen koste mij dat ook niets.

Dus die 60 euro per kaak komt mij niet bekend voor maar misschien doet hij dan meer dan alleen vijlen?

Anna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:06

60 euro per kaak vin ik ook wel vrij prijzig :S maja wat moet moet natuurlijk

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:48

Bij ons op stal komt altijd Jaco Ansems. Is een erg goede tandarts en ik meen te herrineren dat iedereen 50 euro betaalde voor alleen vijlen. Als er meer gedaan moest worden natuurlijk meer.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:31

www.paardentandartshelthuis.nl

zit net over de grens. Levert heel secuur werk. De eerste keer wordt het gebit helemaal gerenoveerd. Is dan ook wel een uur bezig.Dat doet hij met elektrisch gereedschap. Peter is tevens dierenarts, dus mag ook in het bloed sederen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:38

Tjee, das wel duur zeg

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:40

Citaat:
Bij ons op stal komt altijd Jaco Ansems. Is een erg goede tandarts en ik meen te herrineren dat iedereen 50 euro betaalde voor alleen vijlen.

dat is van de zotte. Hoelang is hij daar mee bezig?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:21

wij hebben ook jan meyer, 1 x per jaar controleert hij alles, hebben ze niks dan = het gratis ,ander b.v. het vijln komt op ongv 30 euro het wordt pas duur als de da moet komen om te verdoven voor b.v. het trekken van een wolfstand maarja wat moet dat moet.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:53

Suzan1 schreef:
Citaat:
Bij ons op stal komt altijd Jaco Ansems. Is een erg goede tandarts en ik meen te herrineren dat iedereen 50 euro betaalde voor alleen vijlen.

dat is van de zotte. Hoelang is hij daar mee bezig?

Dat is natuurlijk afhankelijk per paard, maar dit is wel de enige paarden tandarts die ik goed werk heb zien afleveren. Hij mag ook verdoven als het nodig is, dus het is de 50 euro echt wel waard. En heeft je paard niets, dan is het natuurlijk gratis.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:26

de mijne heeft allebei zijn wolfstandjes nog,maar die mag hij ook lekker houden
, gelukkig zit het hem en mij totaal niet in de weg, maar zowiezo moet er elke keer gevijld worden en even tandsteen verwijderen van zijn ruinentanden..

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:28

Citaat:
Dat is natuurlijk afhankelijk per paard, maar dit is wel de enige paarden tandarts die ik goed werk heb zien afleveren.

2 jaar geleden kwam hier ook een paardentandarts, die ongeveer een kwartier per paard nodig had om te vijlen en eventueel wat te trekken.
Hij spoot ook Domesedan in het bloed. Kostte ook ongeveer 50/70 euro (incl.verdoving).

Totdat een van de sportpaarden teugelkreupel werd, had ik nog redelijk vertrouwen in deze paardentandarts. Hij was zo handig en vlot.
Met dit teugelkreupele paard gingen we naar de kliniek en daar werden nog hele scherpen haken weggevijld, terwijl de paardentandarts net 2 maanden ervoor was geweest.

Nu hebben we Peter Helthuis als paardentandarts. Als je hem bezig ziet, weet je dat de andere tandarts een prutser is geweest. Alles wordt door Peter zo netjes (elektrisch) gevijld, dat de kiezen weer kunnen malen. De eerste keer dat hij bij ons was, moest hij alle paarden het gebit renoveren. En dat is echt anders als alleen maar een beetje vijlen.
Peter is tevens dierenarts. Alleen dierenartsen mogen Domesedan in het bloed spuiten. Dat deed onze vorige paardentandarts ook, maar wel illegaal! Niet iedere paardentandarts is dierenarts. Als er iets misgaat is het paard niet verzekerd.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:00

De tandarts waar ik over praat vijlt ook elektrisch en levert heel goed werk af, lost vaak problemen op, waarvan men eerst dacht dat die rijtechnisch waren, zoals het bit vasthouden.
De manege paarden bij ons op stal waren eerst door de dierenarts bijgewerkt, maar dit was niet zo netjes gedaan. De tandarts heeft ze 1 jaar later gedaan en die haalde bij sommige haken van een centimeter eraf.
Verder is hij echt een paardenman. Is erg goed met paarden en stelt ze erg op hun gemak. In die 5 a 6 keer dat ik hem aan het werk heb gezien heeft hij 2 keer een paard moeten verdoven waarbij het vijlen echt niet ging.
Ik heb ook paardentandartsen te werk zien gaan met van die grote klemmen waardoor het paard zo in stress raakte dat hij zich liet vallen.

ellepel schreef:
de mijne heeft allebei zijn wolfstandjes nog,maar die mag hij ook lekker houden
, gelukkig zit het hem en mij totaal niet in de weg, maar zowiezo moet er elke keer gevijld worden en even tandsteen verwijderen van zijn ruinentanden..

vaak is het ook niet echt nodig de wolfstanden eruit te halen, maar sommige paarden hebben er last van. ook kunnen ze er last van krijgen als er met stang en trens gereden gaat worden, maar dit hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:30

In winterswijk zit ook Broeze.
Is een dierenarts die helemaal gefocussed is op het gebit.
Is tevens voormalig tandarts bij Artis geweest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:48

wat denk ik wel verstandig is om te doen als je tandarts geweest is:

voel zelf even!
doe ik wel altijd, ik betaal dus verwacht ik vakwerk, en controleer ik ook absoluut of alles netjes gebeurt is.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:40

Citaat:
Jan Meijer heet-ie.

Die heb ik ook. Prima tandarts!

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:05

hallo, in borculo bij paardenkliniek beekvliet, daar zit paardentandarts Wally. Bel hun eens. Komt ook aan huis.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:11

Ha ha bedoel je Wally Ward? Wally komt uit de states en is af en toe een paar maanden in NL. Een erg goede paardentandarts, maar niet echt geschikt voor nerveuze paarden en ook voor mij niet meer geschikt toen hij de prijzen van guldens één op één overzette naar euro's. Heb nu Johan van Eeken en ben daarover tevreden.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:47

Ik heb nu ook Johan van Eeken.
Hij doet het prima en zorgvuldig.

Mijn vorige tandarts (is er inmiddels mee gestopt) heeft bij 1 van mijn paarden de sperder teveel gespreid.
Daardoor is het kaakgewricht ontzet. Ze heeft er blijvend een probleem aan overgehouden.
Als Johan nu komt doet hij het heel voorzichtig, want anders schiet de kaak uit de kom. Ondanks zijn voorzichtigheid gebeurde het de laatste keer alsnog.
Hij zet dan de kaak met een kleine handigheid zo weer op de plaats.
Maar volgens hem is de oorzaak het te ver spreiden met een mondklem geweest. Schijnt trouwens wel vaker voor te komen.

Henny

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:39

vanavond is jan meyer geweest voor mijn tinker, wilde graag even een controle beurtje laten doen. hij heeft iets bijgevijld, zag er keurig uit, goed gebit. koste 2 tientjes. als ie niks heeft kost het ook niks en dat vind ik super!!!

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:55

nee ik bedoel gewoon de nederlandse wallie ( met zwarte snor!) van paardenkliniek beekvliet in Borculo, dat is een hele goede!! en ook goed voor nerveuze paarden!