Welk soort voer/+/vitamine's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:38

Maar qua samenstelling verschilt de IJslanderbrok en die koeken niet zoveel volgens mij, de gehaltes zijn vrijwel gelijk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:30

Dat klopt billy.

Maar asl je niet veel biks wilt voeren, dan is de koek dus heel handig! Ik zou echt geen kilo willen voeren, dus is die koek voor mijeen uitkomst!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:16

die 60 koeken was maar een gok hoor ik had ze ooit globaal geteld, maar rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest Bloos!

ik betaal wel rond de 20 euro voor een pak van 90 dus.....

maar dat is een hele goedkope voerboer, ik moet er wel een stuk voor omrijden, daar gaat de winst dus.......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:46

smurf schreef:
die 60 koeken was maar een gok hoor ik had ze ooit globaal geteld, maar rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest Bloos!

ik betaal wel rond de 20 euro voor een pak van 90 dus.....

maar dat is een hele goedkope voerboer, ik moet er wel een stuk voor omrijden, daar gaat de winst dus.......

Waar haal jij ze dan?

Zowel in Harmelen als gewoon hier in Zeist betaal ik 24 euro

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:52

ik haal ze bij de molen in Laren, moet er soms wel 3 x heen rijden, omdat ze nogal flexibel zijn met hun openingstijden Scheve mond

Ik moet er sowieso eens in de 2 weken heen: zij zijn de enige in de hele regio die vlas verkopen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:59

In dat geval ga ik dus echt niet omrijden!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:33

Nee, ok.
Het gaat mij om een beloning na het rijden, dus of het een koek is of een beetje biks maakt me niet uit.
Maar als ik dan dat Ijslandervoer koop, hoef ik geen supplementen kopen verder

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:54

Billy schreef:
Nee, ok.
Het gaat mij om een beloning na het rijden, dus of het een koek is of een beetje biks maakt me niet uit.
Maar als ik dan dat Ijslandervoer koop, hoef ik geen supplementen kopen verder

Als je het biks gaat voeren dan zou je dus 1 kilo moeten voeren om aan dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen te moeten komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:09

ik heb voor die koek gekozen omdat ik dat in de zomer makkelijk kan meenemen naar de wei, als ik met de Liga-brokjes aan zou komen, heb ik meteen 10 hongerige ruinen om me heen staan, zo'n koek valt niet zo op Cool

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:11

Volgens mij zit er in 1 kilo koek hetzelfde als in een kilo brokken.
Heb nl de gehaltes vergeleken op de site.
Ik zal eens kijien wat hier te verkrijgen is

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:23

Billy schreef:
Volgens mij zit er in 1 kilo koek hetzelfde als in een kilo brokken.
Heb nl de gehaltes vergeleken op de site.
Ik zal eens kijien wat hier te verkrijgen is

Ja, dat klopt!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:56

Dus dan kan ik gewoon of een koek of een klein bakje biks geven om dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen te geven.
Ik weet nl ws wel een adresje voor de biks, maar de koeken weet ik niet of dat makkelijk te krijgen is

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:59

Billy schreef:
Dus dan kan ik gewoon of een koek of een klein bakje biks geven om dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen te geven.
Ik weet nl ws wel een adresje voor de biks, maar de koeken weet ik niet of dat makkelijk te krijgen is

Het is óf een koek óf 1 kilo biks, niet een klein bakje biks!! Anders krijgt hij nog minder mineralen en vitaminen binnen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 01:16

Ik voer ook aurakoeken, ik doe niet veel met mijn paardje op dit moment. Maar zelfs dan zou ik volgens de voerproducent 1.8 kg per dag moeten voeren. Liever niet dus. Ik denk echter wel dat ik na dit pak koeken over ga op pavo vital. Dat zijn kleine brokjes vitaninen/mineralen. Dat voert gemakkelijker uit de hand, bv als beloning. Ook handig als je in een weiland met meerdere paarden een paard wat extra's moet geven. De aurakoeken verpulveren nl vrij gemakkelijk en omdat ze zo droog zijn heb ik wel eens het idee dat mijn paard lang niet alles binnenkrijgt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 02:21

Antheman schreef:
Het is óf een koek óf 1 kilo biks, niet een klein bakje biks!! Anders krijgt hij nog minder mineralen en vitaminen binnen!

Als 1 kilo biks gelijk is aan 1 kilo koek, en 1 koek is 170 gram, dan hoef ik ook maar 170 gram brok te geven als ik dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen wil geven.
Ik zou eerst de produkten eens vergelijken op de PAVO-site, voor je verder gaat schrijven, wnt ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is voor je
Tamary, daar heb ik ook al aan zitten denken voor de zomer.