Wie heeft ervaring met hoefsmid: Albert Hooijer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:14

Nou,ik heb goeie ervaringen met hem.Hij is voor mn oude paard speciaal is langs gekomen,tottaal van de route afwijkend dus.. Afspraken na komen doet ie echt wel...
Tja iedereen heeft met van alles andere ervaringen.. Zolang je er zelf maar blij mee bent,of juist niet in jouw geval.. Het blijft zo..

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:24

Ik heb Albert ook gehad op mijn vorige stal. Heb nu een andere omdat hij niet voor één paard naar een andere stal komt. Wat ik fijn vindt aan de hoefsmid die ik nu heb is dat ik met hem gewoon na zijn komst gelijk weer een nieuwe afspraak kan prikken. Dat deed Albert niet. Hij komt liever op hele grote stallen waar hij dan de hele dag bezig is. Op die stallen heeft hij wel gewoon vaste dagen en data dat hij komt. Sta je wat kleiner, dan heb je dus bij hem gewoon enorm pech en mag je ver van te voren eens bellen en dan hopen dat hij snel langskomt. Van tevoren afspraken maken (bijvoorbeeld dat hij over 8 weken weer komt) doet hij dus dan niet. Hij heeft het ook gewoon TE druk en daardoor gebeuren dit soort dingen. Helaas....Mijn paard heeft ook een keer een paar weken zonder z'n voorijzers gestaan terwijl hij dit echt niet kan omdat hij voor speciaal beslag heeft.

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:26

Ik ben het helemaal met nieuwsgierig eens.

Ik heb inmiddels helaas mijn paard moeten laten inslapen Verdrietig Huilen door NB grotendeels een onnodige fout van een hoefsmid! Dat geeft nog maar weer eens aan hoe belangrijk hoefbeslag is!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:43

'Vroeger' had ik wel goede ervaringen met hooijer, zie krantenfoto. Maar de laatste keer dat ik belde blafte hij NEE tegen me Boos!
Hij kan wel goed bekappen en ijzers leggen. Nooit problemen gehad.

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:44

dus nee zeggen kan hij echt!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:51

Ik belde hem met het probleem dat m'n paard z'n achterijzers helemaal verbogen onder z'n voeten zaten. Takken waren helemaal krom. Vraag me niet hoe hij dit voor elkaar had gekregen maar ze waren echt krom en verbogen. Bovendien had mijn paard veel pijn. Stond te zweten in z'n boks en wilde niet lopen en stond heel raar op z'n voeten. Ik kreeg ze er niet zelf onder vandaan. M'n vriend er nog aan lopen trekken en van alles geprobeerd. Ik dacht: ik bel Albert even om te vragen of hij óf niet even wil komen kijken aangezien hij op spuugafstand woont van mijn stal óf dat ik hem de dag erna zou brengen naar de stal waar hij die dag zou komen bekappen zodat hij even kon kijken naar z'n voeten aangezien er ook nagels afgebroken waren en nog in z'n voet zaten en hij hier pijn aan had...het antwoord luidde: Nee, geen tijd en zoek maar een ander. Ik zou me ook aanstellen en overdrijven. Dit had hij echt gezegd!!! Uiteindelijk hebben we ze eronder uit weten te krijgen maar daar kwam heel veel hoefwand mee af. Mijn paard heeft een week gekreupeld (met nog nagels in z'n voeten!!). Ik was jaren klant bij hem en hij kent m'n paard (en z'n problemen) en toch niet komen of dan niet de moeite willen nemen even naar het paard te kijken als ik zelfs nog aanbiedt zijn kant op te komen de dag erna!!!

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:55

Belachelijk vind ik dat!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:57

Ik vond het ook zeker niet leuk van hem Boos! Ik weet dat hij het druk heeft en er zullen best mensen zijn die voor elke poep en scheet bellen maar ik heb hem nog nooit gebeld om even snel te komen of om zo snel mogelijk ernaar te kijken en dan dit!!!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:02

Paardekop schreef:
Ook als het door een andere hoefsmid bevestigd wordt?

dat vertel je er niet bij Knipoog

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 10:03

In een kliniek werd dat verteld.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:46

Hobbelknol schreef:
Ik belde hem met het probleem dat m'n paard z'n achterijzers helemaal verbogen onder z'n voeten zaten. Takken waren helemaal krom. Vraag me niet hoe hij dit voor elkaar had gekregen maar ze waren echt krom en verbogen. Bovendien had mijn paard veel pijn. Stond te zweten in z'n boks en wilde niet lopen en stond heel raar op z'n voeten. Ik kreeg ze er niet zelf onder vandaan. M'n vriend er nog aan lopen trekken en van alles geprobeerd. Ik dacht: ik bel Albert even om te vragen of hij óf niet even wil komen kijken aangezien hij op spuugafstand woont van mijn stal óf dat ik hem de dag erna zou brengen naar de stal waar hij die dag zou komen bekappen zodat hij even kon kijken naar z'n voeten aangezien er ook nagels afgebroken waren en nog in z'n voet zaten en hij hier pijn aan had...het antwoord luidde: Nee, geen tijd en zoek maar een ander. Ik zou me ook aanstellen en overdrijven. Dit had hij echt gezegd!!! Uiteindelijk hebben we ze eronder uit weten te krijgen maar daar kwam heel veel hoefwand mee af. Mijn paard heeft een week gekreupeld (met nog nagels in z'n voeten!!). Ik was jaren klant bij hem en hij kent m'n paard (en z'n problemen) en toch niet komen of dan niet de moeite willen nemen even naar het paard te kijken als ik zelfs nog aanbiedt zijn kant op te komen de dag erna!!!

Er bestaat ook nog zo iets als een dierenarts Knipoog

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 11:49

Waarom zou je een dierenarts bellen als het het beroep is van een hoefsmid. Verward Die heeft er toch het meeste verstand van. Ieder zijn vak!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:37

Die had ik gebeld maar een dierenarts is geen hoefsmid uiteraard. Van deze kreeg ik te horen dat het het beste was om m'n eigen hoefsmid te bellen. De dierenarts heeft niet het gereedschap van een hoefsmid.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:06

Hobbelknol schreef:
Ja, alweer vier jaar geleden hoor dat ik daar heb gestaan. Het is daar zo veranderd! Echt groot geworden.

Even offtoppic: Ik ben al haast 5 jaar weg bij Wennekers. Uit je profiel kan ik niet opmaken wie je bent? Maar ik zal je vast wel kennen?!
Ik sta nu bij Taams, waar Anneomi en danifur ook staan.

Ben wel tevreden over Albert, al herken ik (helaas) zijn tijdsprobleem.
En dat is niet fijn met een paard dat op speciaal beslag staat!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:11

Hobbelknol schreef:
Die had ik gebeld maar een dierenarts is geen hoefsmid uiteraard. Van deze kreeg ik te horen dat het het beste was om m'n eigen hoefsmid te bellen. De dierenarts heeft niet het gereedschap van een hoefsmid.

Dan weet ik niet welke DA je hebt maar die kunnen echt wel een ijzer verwijderen hoor

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:34

ShirleyA schreef:
Even offtoppic: Ik ben al haast 5 jaar weg bij Wennekers. Uit je profiel kan ik niet opmaken wie je bent? Maar ik zal je vast wel kennen?!
Ik sta nu bij Taams, waar Anneomi en danifur ook staan.

Ben wel tevreden over Albert, al herken ik (helaas) zijn tijdsprobleem.
En dat is niet fijn met een paard dat op speciaal beslag staat!

Ik ken jou wel. Ik denk jij mij ook wel. Ik PB je wel even om niet al teveel van het onderwerp van dit topic af te wijken hihi.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:31

Hallo allemaal,

Verbaas me een beetje over deze topic. Albert komt heel erg lang bij ons op stal en doet dus ook mijn paard al jaren. Ben zeer tevreden en kan me geen betere smid wensen. Nooit problemen en hij denkt altijd met je mee. OK dan!.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:44

Ik heb ook nooit problemen met Albert. Ik moet zeggen dat hij bij ons echt nooit moeilijk doet en als het nodig is komt ie ook gewoon een keer savonds of in het weekend langs. Verder lijkt ie oprecht begaan met de paarden ook als het niet direct zijn vakgebied betreft.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:00

obelix schreef:
Nou,ik heb goeie ervaringen met hem.Hij is voor mn oude paard speciaal is langs gekomen,tottaal van de route afwijkend dus.. Afspraken na komen doet ie echt wel...
Tja iedereen heeft met van alles andere ervaringen.. Zolang je er zelf maar blij mee bent,of juist niet in jouw geval.. Het blijft zo..

nou de ervaring die ik heb komt hij geen afspraken na..
hij heeft mijn paard ook 3! weken met 1 ijzer eraf laten staan, en TOEN hij er was liet hij hem nog staan omdat hij geen tijd had!
dat is ook de reden dat we opgestapt zijn..

maar voorderest echt geen commentaar.. hij is echt een supersmid en superlief met paarden.
maar alleen het tijdsprobleem Scheve mond en dat is wel belangrijk

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:07

Paardekop schreef:
dus nee zeggen kan hij echt!

en inderdaad.. nee zeggen kan hij wel!
maa ik bedoel.
hij zit nu helemaal vol!
en als iemand smekend aan zn voeten ligt bij wijze van : 'ik heb zo snel een smid nodig, en kan er geen vinden en mn paard moet echt bekapt worden' blablaa.. dan kan hij slecht nee zeggen zeg maar.
dan neemt hij toch weer klaneten erbij terwijl hij eigenlijk vol zit.

zo bedoelde ik m Lachen