Verdoven voor scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:28

Ik ga morgen scheren en ik heb Tranquigel van de DA meegekregen. Ik ben benieuwd hoe het gaat, maar het schijnt een stuk minder sterk te zijn dan Sedalin want dit spul wordt toch meer voor katten en honden gebruikt.

Arabesk als je paard zeiknat is van het zweet, hoe wil je die dan droog krijgen zonder dat die ziek wordt?
En een jong dier met alleen een praam op is ook niet altijd even fijn....

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:44

shaneen schreef:
Je heb 2 opties, sedalin of een ander merk, maar hier kan een paard "door heen gaan" en je moet het een uur van te voren geven anders werkt het niet, het tweede is een da laten komen en die hem suf laten spuiten, die werkt het allerbeste!!! en ook langer. Nadeel kan alleen weer zijn dat het paard gaat zweten, dit kan trouwens bij beide! Staartwortel wil ik je afraden, trek je straks de wervels scheef ben je nog verder van huis! Oja de praam heb je ook nog, maar als jouwe al zo fel was lijkt mij dat die niet voldoende werkt... Succes sommige kunnen echt draken zijn!!

Omdat je de staart tussen zijn/haar benen naar beneden trekt is de wortel dus recht en kan je bijna niet de wervels scheef trekken. Tis ook niet de bedoeling om de hele tijd de staart vast te hebben maar alleen bij het scheren van de achterbenen (als er dreiging is tot het krijgen van een lel)