Voorhoef slijt aan de binnenkant af: ijzers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:38

Ze groeien ook best stijl /nauw. Misschien kun je dit ook bespreken met de smid of dat gecorrigeerd kan worden ?
Heb je de oude ijzers nog ? De smid kan dan kijken of de ijzers ook scheef afgesleten zijn, dan weet je of het al langer zo is.
Wat voor een ongeluk heeft ie gehad? zou het mogelijk zijn dat die daar nog last van heeft en daarom anders loopt/hoeven slijt als normaal ?

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:39

op www.horsecity.com kun je ook fotos sturen en vragen stellen aan de hoefsmid. Je krijgt dan binnen een paar dagen een mailtje met het antwoord van de smid Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:58

WenS schreef:
op www.horsecity.com kun je ook fotos sturen en vragen stellen aan de hoefsmid. Je krijgt dan binnen een paar dagen een mailtje met het antwoord van de smid Lachen

dank je voor de tip OK dan!
Toen ik haar 4 dagen had heeft ze een ongeluk gehad op het land. Er liep gewrichtsvloeistof uit haar rechterachterbeen ter hoogte van het sprongewricht. Gelukkig is het weer goed gekomen. Denk ook niet dat het daar aan ligt ze is genezen verklaard in Bodegraven na een heleboel nacontroles en rij haar nu weer 1 1/2 week.
Ze heeft inderdaad erg stijle hoeven zie ze graag platter en breder, daarom wou ik ze graag zonder ijzers heb altijd het idee dat dat alleen kan zonder ijzers of niet?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:12

Ik heb je een pbtje gestuurd.
Voor de geïnteresseerden: [HK] natuurlijk bekappers (zie onderschrift) en www.paardnatuurlijk.nl

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 07:59

bedankt voor je pbtje. Ik ga een natuurlijk bekapper bellen en het topic in je onderschrift volgen. Erg leerzaam.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:05

Brrrr, hier zou ik een ijzer onder laten zetten. Als ze zo scheef afslijt, komt er veel eenzijdige druk op de kogel te staan, en dat heeft veel slijtage aan het kogelgewricht tot gevolg. Overleg het even met je hoefsmid!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:44

Ik vind het zelf ook geen prettig gezicht. Ik laat de smid sowieso eerder dan normaal komen.