Shockwavetherapie bij van Schie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:45

meid gezellie samen in joris ha, ha,ha.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:54

bol schreef:
meid gezellie samen in joris ha, ha,ha.

Hebben ze daar ook paarden? Tos kan toch wel in de tuin lopen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:16

Jet schreef:
Promptertje, ik ken van Schie dus eigenlijk helemaal niet en heb hem dus ook niet bewust gezien. Ik wist ook niet dat hij er naast woonde, maar ik had volgens mij ergens gelezen dat hij nu aan Utrecht verbonden was en daar een prijs in ontvangst had mogen nemen voor zijn baanbrekende werk voor wat betreft het driedimmensionaal scannen van pezen. Dus toen was ik er vanuit gegaan dat hij aan Utrecht verbonden was inmiddels. Er staan nu trouwens prachtige nieuwe routebordjes met Paardenkliniek de Raaphorst, vorig jaar was de bewegwijzering nog wat van de oude stempel en ietsje minder duidelijk... Geen probleem, ik kwam er evengoed wel, maar dit ziet wel iets degelijker.

Hans was vóór Frans mijn dierenarts, hij heeft Danny destijds voor haar pezen behandeld dus ik ken hem goed Lachen. Hij werkt nog steeds voor de kliniek, maar is inmiddels meer met "speciale projecten" bezig zoals de begeleiding van de paarden van Anky en teamveterinair van het Nederlandse dressuurteam.

De bordjes zijn een verbetering, en de weg ernaar toe was ook ineens wat kuilen kwijt gelukkig....

Hoe gaat het nu met Lou? Is het been erg dik geworden van de shockwavetherapie? Doet Esmeralda dat?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:18

Twinklebel, wat fijn dat de verzekering toch toestemming heeft gegeven! En je paard wordt daar prima verzorgd hoor, mijn merrie logeert er ook jaarlijks even om haar gebit te laten behandelen. Een vriendin van mij gaat daar over de stallen - en dat doet ze prima Lachen !

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:44

Esmeralda kijkt hoe ze loopt, overlegt met van Toor, van Toor doet de scan, met Esmeralda erbij en uiteindelijk doet Esmeralda het shockwaven, na overleg welke "monden" ( eventjes de naam ervan kwijt) ze zal gebruiken. De vorige keer is er eentje gebruikt, nu twee, eentje voor een oude oppervlakkige blessure en eentje voor de diepere, nieuwere blessure. Best interessant allemaal, vind ik. Dit keer was haar been minder dik dan de vorige keer, maar ik heb nu nog beter en vaker gekoeld, dus dat heeft waarschijnlijk wel geholpen. Ik had donderdag vrij en ben daardoor een aantal keer bij stal geweest om er een zooitje koud water bij in te gieten.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 08:39

promptertje schreef:
Twinklebel, wat fijn dat de verzekering toch toestemming heeft gegeven! En je paard wordt daar prima verzorgd hoor, mijn merrie logeert er ook jaarlijks even om haar gebit te laten behandelen. Een vriendin van mij gaat daar over de stallen - en dat doet ze prima Lachen !

Met die vriendin van je hebben we nog even staan praten, kwam heel aardig over. Durfde bij haar mijn paard wel achter te laten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:06

Ze heeft een hart van goud als het om paarden gaat Twinkle Lachen

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:33

Hoi!
Ons paard had een peesblessure aan haar voorbeen (er miste op een plek meer dan de helft) en werd bij Van Schie (Van Toor ook goed) behandeld met schokgolftherapie. We kregen van Van Toor eerst minder dan 50%(hij gaf 50% omdat de verzekering anders niet zou vergoeden) kans dat het goed zou komen. Deze therapie is volgens mij vrij pijnlijk en je paard wordt verdoofd.
Het is inmiddels alweer 2 jaar geleden en ze loopt weer super!
Veel succes!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 18:43

Zo, mijn paardje staat weer fijn in haar eigen stalletje. Ze was erg nerveus toen ik haar ging ophalen, maar na een uurtje in haar eigen box was ze weer rustig. Vond wel dat ze erg afgevallen was (niet dat dat kwaad kon). Ze moet nu nog twee dagen op boxrust, daarna twee weken twee keer per dag een kwartier stappen en daarna met vijf minuten per week opbouwen. Over vier weken weer terug voor een scan om te kijken of dit aangeslagen is en eventueel weer een shockwavebehandeling.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:55

Fijn dat je paard weer thuis is Lachen. Ik hoop dat er echt verbetering te zien is over 4 weken!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:32

Ik hoop het voor jullie duim voor jullie twee.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:23

Vandaag mocht ik weer beginnen met stappen. Ik ben begonnen met dezelfde dosis muisjes als waar ik vorige week mee gestopt was. Voor de zekerheid even een longeersingeltje met bijzet om gedaan. Dat was maar goed ook ,want ik had nog maar een rondje gelopen in de bak (mag nu ook op een zacht verende bodem stappen) en er kwam een tweespan paarden over de weg. Dit vond ze vroeger altijd al spannend, nu is het helemaal een reden om gek te doen. Voor de rest was ze wel braaf.
Vanavond dacht ik het wel zonder bijzet aan te kunnen, wel ietsje meer muisjes gegeven. Dat was dus geen succes, s'avonds in het donker is ze een stuk drukker. Ze had zo iets van in de bak? Dan mag ik vast los. Was dus binnen twee seconden weer op stal om de bijzet er aan te doen. Daarna was ze poeslief, maar wel wakker. Terwijl ze vorige week toch echt een beetje van de wereld was op die hoeveelheid muisjes.
Maar goed, morgen maar weer is kijken hoe ze reageert.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:27

Nou, je verhaal klinkt niet helemaal onbekend. Met de vorige peesblessure was Marlou ( toen 8 jaar) ook best heel druk, ondanks de muisjes. Midden in de herstelfase ben ik van stal veranderd, omdat het op de oude stal voor mij ( en Lou) echt niet leuk meer was, dus een nieuwe stal met nieuwe schrikdingen. Ik stapte trouwens altijd buiten, had geen binnen.... Nu is ze inmiddels 10, heeft al weer meer gezien en is dus super rustig met het stappen. Niet als ze op het stukje beton buiten mag, maar binnen is ze helemaal niet te genieten.
Dus dat die van jou zo druk kan doen, zit hem ook nog wel in de leeftijd. Ik hoop voor je dat ze zich toch een beetje gedraagt en dat het toch gaat verbeteren!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:17

Vanochtend ging het al een stuk beter. Gewoon zonder bijzet, met muisjes gestapt en ze was superbraaf.
Bij mij is in de bak ook gewoon buiten hoor, maar een stuk rustiger dan op ons smalle, lange erf, waar allemaal klanten voor de dierenwinkel met de auto langs je rijden (en dat op een erf van een meter of vijf/zes breed).