hoe dit te behandelen (bulten door zadel, foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:39

Citaat:
maar als haar paard al 2 maanden die plekken heeft, is er dan nog geen DA/zadelmaker bij geweest? wat zei die er van? ben wel benieuwd namelijk!

Dat is mijn paard, Ulissa heeft mij over deze topic geinformeerd.

Ik heb het zadel nu circa 2 maanden. Sinds een week heeft hij die bulten. Afgelopen donderdag is het zadel bij de zadelmaker geweest en het vulsel zat een beetje opgepropt. Dat is nu weg en het zadel is weer helemaal egaal.
Alleen hij krijgt nu nog steeds bulten na het rijden, dus ik heb vandaag weer gebeld naar de zadelmaker en die komt deze week of uiterlijk volgende week even langs om te kijken.
Ik rij sowieso al met een bontje onder het zadel, maar dan nog krijgt hij die bulten. Als de zadelmaker geweest is, laat ik wel weten wat hij zei.

Succes ermee!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:25

ok tnx Lachen ben beneiuwd wat jouw zadelmaker er aan kan doen

even een update over Quentin:

alle bultjes zijn weg, behalve de 2 grote bij de schoft, die zijn wel wat afgenomen gelukkig!

ik was er na mn werk naar toe gegaan(met 2 flessen azijn Clown ) en de kleinere bultjes achter t zweetblad en wat meer achterop de rug warebn toen al afgenomen, heb toen een handdoek helemaal in azijn gedrenkt, op zn rug gelegd, daar nog azijn overheen gegoten, singeltje erop, en ff aan t halster gelongeerd
daarna handdoek eraf gehaald, had ie precies waar de handdoek heeft gezeten een vochtige azijn plek op zn rug, en zn winterdeken opgedaan.
na de hondenclub ben ik terug geweest, links is bijna alles weg, zelfs de grote bult is niet meer zichtbaar, nog wel te voelen.
rechts is alleen de grote bult nog zichtbaar.

heb het idee dat alle bulten op de 2 grote na, toch irritaties waren, denk alleen wel dat de 2 grote toch drukkingen zijn

ben benieuwd wat mn zadelmaker er van zegt...

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:54

Ik heb alle reactie gelezen, en ben nu wel heel benieuwd wat het is. Maar ook ik denk toch dat het geen zadeldrukkingen zijn, want wat ik me afvraag: je hebt toch vóór de postelrally ook wel weer even met dat zadel gereden, nadat hij van de zomer stil heeft gestaan. Je hebt hem toch ook weer op conditie moeten krijgen? Nou als het zadel dan niet past, heeft hij na een uur rijden ook wel drukkingen. Hoe zat dat dan?