wie ow wie kan mij helpen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:04

had ie me beter dit kunnen geven:

Levercompositum

waarom zou ie je beter dat kunnen geven? want hij heeft toch niks aan zn lever?
wat je ook eens moet doen is bij een andere homeopaat informeren hoe duur de medicijnen daar zijn, misschien scheelt dat een hele hoop!
kus suuz

Maarten21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:46

lisette79 schreef:
Dat bedoel ik nu, ze kijken niet naar alle mogelijkheden! Ik wil ook niet alle DAen over een kam scheren, maar je moet niet direkt hun oordeel en onderzoeken voor klakkeloos aannemen...

kijk die discussie over homeopathie etc wil ik niet voeren, dat is jullie eigen ding... maar ik ben het niet eens met bovengenoemde uitspraak

vanaf jouw kant bekeken klinkt het allemaal makkelijk..
maar stel nou dat jijzelf dierenarts bent en jij moet bepalen welke onderzoeken je allemaal wil laten verrichten, denk je dat je dan zomaar alles kunt aankruisen??
je hebt namelijk een hele lijst wat je in het laboratorium kunt laten meten en bepalen, enals DA kruis je dat aan, en je kunt echt tientallen kruisjes neerzetten.
Maar ieder kruisje kost enorm veel geld, dus als je alles lukraak gaat aankruisen, en er blijkt achteraf niets af te wijken aan datgene wat jij hebt laten bepalen, dan is toch de eigenaar die ervoor moet opdraaien qua kosten, en is het de DA die word verweten dat ie maar wat aankruist/klungelt maar tegelijktijd wel veel geld kost (laboratoriumbepalingen zijn nou eenmaal ingewikkeld en dus DUUR)...
je kunt ook vanallerlei fancy beeldvormende technieken van 1000en euros uit de kast trekken, maar ook daar is de gemiddelde eigenaar niet van gediend, als ie dan achteraf krijgt te horen dat het dier toch ge-euthanaseerd dient te worden...

een DA bekijkt in gevallen die niet per direct spoedeisend zijn afwachtend ernaar, en wil niet direct de eigenaar op alle kosten jagen.. dat betekent dus absoluut NIET dat een DA er totaal niet aan dacht om de nieren te bekijken. Beter gezegd: ik durf mijn leven erop te zetten dat jij niet zomaar erop zou komen in welke gevallen je de nier moet onderzoek , laat staan hoe je die moet onderzoeken.

Mensen, dierenarts zijn is niet zo simpel hoor, anders was het niet 1 vd zwaarste studies die er zijn (en ik kan het weten)....

dus...
have a little faith in us veterinarians...
en ipv klagen op dit forum kun je soms beter je DA aanspreken dat je je niet helemaal lekker voelt met hoe hij handelt, en je legt hem dan uit wat jij vind dat zou moeten gebeuren, waarop hij kan inspelen door meer geld uit te trekken cq kosten te maken om verder te komen naar een diagnose toe....
zo bereik je dus meer dan hier wat roddelen en klagen..
tevens is NL een vrije markteconomie, dus mag je altijd een andere DA erbij halen als je niet tevreden bent met je DA....
ook een DA is maar een mens, net als jullie..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 19:19

mijn dieren arst heeft niet naar zijn nieren gekeken.. wat ik logichs vind.. als een paardje is neer gezakt, denk je niet gelijk aan een ontstoken nier... ik heb een prima dierenarst Lachen Lachen

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:35

suuzjeflipje schreef:
had ie me beter dit kunnen geven:

Levercompositum

waarom zou ie je beter dat kunnen geven? want hij heeft toch niks aan zn lever?
wat je ook eens moet doen is bij een andere homeopaat informeren hoe duur de medicijnen daar zijn, misschien scheelt dat een hele hoop!
kus suuz

haha foutje.. verkeerde!!