Kaperrug in combinatie met Kissing spines?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Re: Kaperrug in combinatie met Kissing spines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:22

Kissing spines lijken inderdaad echt een modeverschijnsel. Een paar jaar geleden hadden alle paarden een bekkenscheefstand en nu kissing spines...
Een karperrug kan ook ontstaan doordat er een aantal wervels geblokkeerd zijn. Hierdoor krijg je een enorme spierspanning onder de wervels waardoor die als het ware omhoog geduwd worden.
Wanneer de wervels losgemaakt worden en het paard goed gereden wordt kan het probleem zich vaak oplossen.
Hetzelfde geldt een beetje met kissing spines. Ook die moeten worden losgemaakt waarna het paard zijn rug weer kan gaan gebruiken op de goede manier

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 00:12

Mieke schreef:
Even technisch gezien lijkt het mij logischer dat een paard met een weke, diepe rug eerder last van KS krijgt dan eentje met een bolle, dus karperrug. Bij een holle rug komen de doornuitsteeksels toch eerder tegen elkaar aan dan bij een bolle rug??? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Mijn vorige paard had idd een weke rug en Kissing Spines.( is afgemaakt)
Ja, het lijkt mij ook meer logisch deze combi, maar ja KS kan over de hele rug ontstaan, een karperrug zit bij de lendenen.

Mijn paard had KS 5 cm achter het zadel