Bloedarmoede hoe en wat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:12

nuja het is niet mijn pony maar mijn verzorgpony en ze is eigenlijk een quater. Maar meet een meter 47. Dus een D-pony.. maar haar voeding is ok hoor. Daar ligt het niet echt aan denk ik

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:34

Dyonne schreef:
Mijn pony krijgt gewoon weinig tot geen bix, en daardoor te weinig vitaminen en mineralen. Ik voerde nog steeds weinig omdat mijn beide pony's er te best uit zagen.
uitkijken dat ze niet veels te dik worden.

Vandaar dat ik adviseerde om een andere voorproduct te nemen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:56

Ja, maar wat dan (las later pas je reactie)? Ik voer wel wat Pavo Vital, maar dat eet hij ook niet zo makkelijk. Mijnes eet echt geen rare dingen hoor.
Dus kan hem nergens echt veel van geven. Ik moet het zowiezo al mengen met bix, anders eet hij het niet.

En straks krijgen ze wel weer meer bix hoor. Ik ben al op een ander soort voer overgestapt zodat hij meer kan hebben zonder echt dik te worden. Maar voorlopig voer ik nog rustig tot ze iets meer op gewicht zijn. Anders krijg je dat er nooit af.

En reform kruiden meusli kan ik eens kijken. Maar geen idee of dat in de buurt te krijgen is. Gewoon kruidenmeusli krijgen mijn pony's al wel, en verder brok voor sobere ponyrassen.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:18

Ooooh, nou, dan zit je met de voeding wel goed als je daar al rekening mee houd. Ik dacht, ik meld het maar even, de meeste paarden krijgen nl standaard gewoon biks (basisbrok of sportbrok) en dat hoeft niet altijd het beste te zijn.

Tip. Bij de paardendrogist kun je een middel krijgen dat Opkikker heet en is tegen bloedarmoede. Je kunt er een monster van bestellen om te kijken of je paard het ook lust.