mijn oude paardje laten afmaken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 09:36

bedankt allemaal voor jullie steun. overmorgen word hij uit zijn lijden verlost. maar dit zal nog niet afgelopen zijn. diegene waar wij hem van over genomen hebben die zijn nog niet van ons af. in ieder geval allemaal harstikke bedankt en nu weet ik ook weer dat er wel mensen zijn die om paarden geven.

groetjes marloes.

ps. mijn moeder bedankt jullie ook

Poltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:57

Hallo allemaal.

Ik heb gisteren ook mijn paardje in laten slapen. Ik was bang door alle verhalen en wilde eerst niet kijken. Een halfuur met het infuus en dan maar wachten tot....

Na het prikje ging ze al rustig liggen, het infuus werd gezet en dit was met 3 minuten leeg. Hiervan viel ze in mijn armen in slaap. Na dit infuus kwam de rode vloeistof die dodelijk was. weer 3 minuten laten was zij er niet meer.

alles is zo waardig gegaan ik ben er erg rustig onder en zeer blij dat het zo mooi is gegaan.
toch... iedereen in zijn of haar waarde en waar jij vooral een goed gevoel van hebt overgehouden.. Jij moet verder

Ik weet wat je voelt nu: niets meer en alles!
groetjes

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:08

hoi hoi

veel sterkte ermee het zult je altijd bij blijven
het is jouw keuze maar ik zou mijn paard nooit naar de slacht laten gaan
en gewoon fijn laten inslapen dat is het snelste zonder zpijn wat ik het belangrijkste vind
mijn paard is op dierendag gestorven aan een gescheurde aorta als ik er nu nog aan terug denk hoe die in de wei lag moet ik gewoon weer huilen hij is ook gewoon in slaap gevallen voordat die nog kon zuchten was die al dood ik wens je veel sterkte ermee en hoop dat je hem een waardige plaats in je hart kunt geven groetjes linda

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:13

Heel veel sterkte Ach gut

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:11

nog eens heel veel sterkte gewenst morgen !!

groetjes

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:20

Een wijze beslissing om je paard meer pijn en ellende te besparen, maar dat maakt het niet makkelijker voor jou... Heel veel sterkte.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:22

sterkte gewenst, het is zo Kl*te om die beslissing te neemen.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:39

heel veel sterkte
met deze moeilijke beslissing

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:21

hoi,

heel veel sterkte, mijn paard Gino is met de verzekering meegegaan,en hij is ook naar het slachthuis vlakbij Goes gegaan.
ik had ook mee gekunt,je mag er tot het laatste bij zijn maar ik heb er voor gekozen om op te laten halen.

ik vindt dat je een goede keus hebt gemaakt,bij mijn oude stal is een paard afgemaakt en dan ligt hij daar een paar dagen met een zeil.

nou dat is ook geen prettig idee,de lucht die daar omheen hangt...

nee hoor ik vindt ook naar de ``slager`` geen eng idee!
wat mensen ook mogen denken,ieder zijn idee!

ik zie mijn paard liever op 4 benen het erf afgaan dan in de destructie wagen gegooid met alle horror scenario die er maar bij voor kunnen komen.

nog maals heel veel sterkte komende tijd.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 08:47

JONGLEUR IS VANOCHTEND VROEG OPGEHAALD. MIJN VADER IS TOT AAN HET EIND MEE GEGAAN. TOEN MIJN VADER HEM UIT DE TRAILER HAALDE DRAAIDE HIJ ZICH OM EN HET WAS GEBEURT. HET GING ALLEMAAL HEEL NETJES.

JONGLEUR IS OVERLEDEN OP 08-10-2004 OM ONGEVEER 7.30 UUR.

GISTER HEB IK ZIJN STAART ER NOG AFGEHAALD. NU DURF IK ER BIJNA NIET NAAR TE KIJKEN.

LEUR IK MIS JE NU AL. WAAR JE OOK BENT VERGEET ONS NIET.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:52

geef jongleur een mooi plaatsje in je hart ! ik heb 2 jaar geleden toen ik mijn paardje moest laten inslapen ook een stuk staart afgeknipt en inderdaad durf je er in het begin niet naar te kijken maar na een tijdje was ik blij dat ik nog een stuk staart had en het is nu 2 jaar geleden en ik kijk er nog af en toe naar ! dus geef het even tijd en kijk er pas naar als je er klaar voor bent

veel sterkte

groetjes

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:01

Heel veel sterkte met dit verlies... Bewaar de staart, over een tijdje ben je blij dat je hem nog hebt.
Ik heb je verhaal (en profiel) met kippevel gelezen en moest echt moeite doen om geen tranen te laten.
Wens je moeder ook veel sterkte...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:04

jongleurtje ik zit hier echt met tranen in mn ogen..wens je echt heel veel sterkte...denk aan hem, praat over hem...wetend dat je het beste heb gedaan...en ik weet zeker dat over een paar maanden door de tranen heen een glimlach zal komen...omdat het fijn is om aan hem te denken, zelf heb ik anderhalf jaar geleden mn hondje moeten laten inslapen..maar als ik nu zo over haar denkt, komt de grootste glimlach op mn mond die ik kan hebben...gun jezelf wat tijd

sterkte!

Jans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:24

heel veel sterkte meid!! Scheve mond
het zal vast en zeker een hele moeilijke beslissing zijn geweest maar hij heeft hierna geen pijn meer.. en daar moet je je aan vast houden. jullie hebben hem vast heel veel liefde gegeven en hij heeft vast een heel mooi leven bij jullie gehad!

nogmaals heel veel sterkt!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:33

Heel veel sterkte met dit verlies ... Ach gut !

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:50

jongleurtje schreef:
JONGLEUR IS VANOCHTEND VROEG OPGEHAALD. MIJN VADER IS TOT AAN HET EIND MEE GEGAAN. TOEN MIJN VADER HEM UIT DE TRAILER HAALDE DRAAIDE HIJ ZICH OM EN HET WAS GEBEURT. HET GING ALLEMAAL HEEL NETJES.

JONGLEUR IS OVERLEDEN OP 08-10-2004 OM ONGEVEER 7.30 UUR.

GISTER HEB IK ZIJN STAART ER NOG AFGEHAALD. NU DURF IK ER BIJNA NIET NAAR TE KIJKEN.

LEUR IK MIS JE NU AL. WAAR JE OOK BENT VERGEET ONS NIET.

*Kippenvel* Heel veel sterkte meid Ach gut

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:14

ik wens je heeeeel veel sterkte!! Ach gut

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:44

Meissie ik lees dit nu pas, Ik vind het heel erg wat er is gebeurt. ik heb hem ook te koop zien staan en mijn moeder had nog voor hem gebelt. Jammer meissie dat dit zo moest lopen. ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen, ook was het een hele moeilijke.. ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met dit grote verlies. En wees maar blij dat die zijn laatste dagen met jullie heeft mogen door brengen.. Ook dat die bij jullie is geweest, hij heeft tenslotte met jullie mam hoog in de dressuur gelopen. en je kan ook aan hem zien dat die jullie dankbaar is. hij heeft echt voor jullie willen werken.

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:06

heel veel sterkte toegewenst, dit is echt zo erg, om je paardje te verliezen,ik weet er alles van..
probeer het verdriet een plaatsje te geven in je hart, het zal echt niet meevallen, ik denk aan je! Ach gut

OolauraOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:31

OK dan! alles komt goed veel sterkte

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:17

Ik weet zeker dat Jongleur jullie dankbaar is dat hem meer pijn bespaard is gebleven, maar dat maakt het verdriet voor jullie natuurlijk niet minder erg. Over een tijdje kun je hier hopelijk op terugkijken met het gevoel dat je de juiste beslissing genomen hebt.
Heel veel sterkte.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:15

Ik heb indertijd alleen een plukje manen afgeknipt voordat mijn paard weg ging. Achteraf had ik ook zijn staart wel willen bewaren, ik ruik nu zelfs nog even aan de manen en verbeeld me dat hij bij me is........

Heel veel sterkte...... Verdrietig

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:27

ik hoorde van mijn vader dat ik ook echt de hele staart ( met wortel en al) kon krijgen. dat zou ik denk ik wel eng vinden maar was denkik wel handiger geweest. alleen dat had ik hem nu niet in mijn bezit dat lag die nu een week op de faculteit omdat die staart dan in een soort zout moet liggen ofzo. in ieder geval gaat een vriendin van mij de staart van boven mooi intepen en dan hang ik hem op naast de hele grote foto van jongleur die is 50 x 70 centimeter. behoorlijk groot dus

gaat nu wel iets beter met me. we zijn op zoek naar een nieuw beesie. en ja hoor vrijdag gaan we kijken naareen ander die lijkt sprekent op jongleur en heeft ook een karper rug. alleen kan deze springen en is 4 jaar. ook is hij iets groter maar ach. nogmaals allemaal bedankt voor jullie steun.

groetjes marloes

paarden4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:20

jeetje wat erg voor je zeg Huilen ik heb het hele verhaal gelezen, ik leef met je mee, ik heb het ook meegemaakt, t blijft moeilijk.
sterkte Ach gut

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:05

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies meid. Heb respect voor je kracht waarmee je een goede beslissing hebt genomen. Er zijn helaas nog te veel mensen die het lijden van een dier laten duren omdat ze het niet kwijt willen. Dit is dan in het belang van de mens en niet van het dier. Ik ben blij dat je, hoe moeilijk het ook is, voor je paardje hebt gekozen en hem langer lijden bespaard is gebleven. Nogmaals sterkte en veel succes met het vinden van een ander paardje. Ik hoop dat je van een ander paardje heel lang en heel veel plezier zult hebben.