de koker van mijn ruin help!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:01

Wat het leed wil verzachten; eerst flink wat babyolie in de koker. Als je dat een kwartiertje laat zitten "weekt" het vuil al gedeeltelijk los en heb je daarna dus minder werk. Met de slang erin kan best, maar het meeste vuil zit zo vast dat je het daar echt niet schoon mee krijgt. Als "onderhoud" is het wel te doen.

ElsjeBrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:29

kan het ook met koud water?

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:38

[quote="Promessa"]
met een beetje pech komt er allemaal vette troep uit (zwart/grijs) en dan is het behoorlijk ontstoken..[quote]
dan is die van mijn ruin ook ontstoken en al heel lang want daar komen alleen maar zwarte stukken uit en maak zn koker zeker 1 keer per maand schoon ( jij was je muts toch ook Haha! ) en 1 keer per week gaat de spuit erin met lekker warm water

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:12

Hooooo jakkes!
En ik heb zaterdag net een veulen hengstje gekocht!
Heb ik dat.... Knipoog

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:43

Hmmm... Wat nou als je (verzorg)paard er helemaal niets van moet hebben en al een gat in de lucht springt als hij alleen maar het vermoeden heeft dat je aan zijn onderbuikje (of erger...) wil gaan zitten? Scheve mond
Ik had laatst bijna een trap te pakken van mijn anders zó knuffelige bijrijdpaardje! (Alleen maar omdat ik er een strootje vanaf wilde halen!) Bloos!

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:56

tja dat is lastig.

Flo doet gelukkig niet zo moeilijk, bij hem sop ik het gewoon met ( zachte) zeep uit ( en lauw water natuurlijk) en dan vloeibare paraffine... dan blijft het smegma zacht ( ja zo heet dat spul dat zich daar ophoopt)
Succes!!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:51

Als ik het doe, trek ik altijd wel handschoenen aan. Moet er niet aan denken dat ik dat gore-ruikende-goedje van hem op mijn handen krijg. Misselijk

Ik zou niet een tuinslang met alleen koud water gebruiken, daar moet je zelf ook niet aan denken. BRRRRRRRR

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:29

wat ook wel eens wil helpen is aan zijn
voorbeen krabben Ik weet niet of het bij jullie
ook zo is maar bij mij werk het heel goewd. Een paar
bij ons op de manege heeft allemaal dikke zwarte korsten
op zijn koker. Dat kan toch nooit goed zijn of wel dan
kuzz laura

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:52

nou het is cvrij wel gelukt handschoen washandje en eerst heel veel borstelen op de buik en achter benen en ja hoor daar was hij dan
eerst beetje gepulkt om te kijken wat hij deed maar ja het bewijs is er het is een man..........
hij was zo ontspannen dat hij bijna in slaap viel en zijn onderlip net een cente bakje was.
nu moet ik nog een klein beetje doen want we werden gestoord toen de voer kar aan kwam rijden en tja dan valt het niet mee stil te staan Haha!
bedankt voor al jullie tips

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:02

ik ga het ook zo eens proberen

khoop dat het lukt, maar Paljas is vrij jong en dus niet zo snel rustig en ontspannen dusja, duimen e

xx sofie

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:31

Maar hoe moet dat nou met al die jonge hengsten die in een groep in de opfok staan en die nog niks kennen ?? Krijgen die allemaal enge kokerziektes ???

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:50

volgens mij ligt het heel erg aan het paard hoor, bij mijn huidige aardje weet ik het nog niet maar mijn vorige ruintje heb ik nooit schoon hoeven maken, dat zag er altijd keurig netjes uit ! bij de jaarlijkse inenting kijkt de DA er even naar maar nooit op of aanmerkingen hoor!!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:38

Nou, "enthousiast" gemaakt door jullie verhalen, ga ik het toch ook maar eens doen. Ik heb het tot nu toe nooit gedaan. Wel de vellen ervanaf geplukt als ie uitgeschacht was, maar dan trekt ie m snel weer naar binnen. Ik kijk er niet naar uit, maar idd de gevolgen kunnen veel vervelender zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:16

vellen plukken raad ik erg af, kan namelijk nog best wel eens pijnlijk zijn,omdat de huid dun en doorbloed is.
ik heb het voordeel met een hengst, die redelijk schoon is. als ik hem wil wassen dan zet ik er of een merrie in de buurt of ik ga een uur poetsen, dan schacht hij ook. Washand en lauw water, meer gebruik ik niet, ook omdat hij behoorlijk schoon is.
zwart/grijze klodders vind ik in ieder geval nooit Knipoog

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:14

Jaa goed topic !!
Moet dit voortaan ff goed in de gaten houden haha..

Altijd na het rijden moet die van mij wel plassen,
dus dan hou ik dat in ergaten en blijf erbij staan !!

Dan heb ik een plantenspuit met babyolie van zwitsal,
met water gemengt, en dat spuit ik erop..

Ik kan dat er gewoon opspuiten,
vind hij niet zoo heel erg..

De velletjes gaan dan weken, en vallen er vanzelf langzaamaan
vanaf !!

Maarr toch blijft er altijd wel wat zitten,
hoe krijg ik dit er dan goed af..?

Ik durf er ook niet aan te gaan zitten hoorr.. Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:33

babyolie is echt FOUT!!! ik heb zelf wel eens in een lolige bui samen met hubby met babyolie gesmeerd Haha! maar het kwam bij mij per ongeluk daar beneden terecht... en het brandt!!!! komt geparfumeerd!! dus bij paarden is het ook niet lekker! en de DA raad het ten strengste af..

OOkal is het voor baby;s het is niet goed voor edele delen hoor!!!!

Je kan beter betadine oplossing pakken om het schoon te maken

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:09

Hmm okeee..

Iedereen raadde mij dit vorige keer juist aan babyolie..
En hij vind het ook niet erg als ik het erop spuit,
dus zal niet prikken of iets dan neem ik aan..?

Enn.. het is ook in al die jaren nog nooit onstoken geweest..? Lachen

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:36

Je kan er zoals 'leonoor' zegt een merrie bij inde buurt zetten maar pas daar alsjeblieft mee op.. Bekenden van mij hebben da ook eens zo gedaan en toen heeftde ruin de merrie 'geschopt...been gebroken...die hebben ze dus moeten laten inslapen :'(

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:47

essy87 schreef:
Je kan er zoals 'leonoor' zegt een merrie bij inde buurt zetten maar pas daar alsjeblieft mee op.. Bekenden van mij hebben da ook eens zo gedaan en toen heeftde ruin de merrie 'geschopt...been gebroken...die hebben ze dus moeten laten inslapen :'(

Hoe bedoel je dit precies..?
Merrie bij Ruin zetten..? Zodat ie dan zn dinges eruit gooit..? Haha!

(woopz, las het al.. hengst bij merrie!!)