SARCOIDES

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:37

Dit zijn dus voorbeelden van verhalen die helemaal niet zo plezierig zijn om te lezen als je net zelf je paard met een sarcoid naar de kliniek brengt. Dat is dus precies wat ik bedoel. Heel naar natuurlijk zulke complicaties, maar die hoeven dus niet voor te komen.

Opvallend van bokt is dat de ingrepen waar het relatief makkelijk is gegaan niet altijd gemeld worden. Je krijgt dus een scheef beeld.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:42

Ik snap gewoon de hele paniek niet rond dat sarcoïd! Het is goedaardig!!! Wil zeggen dat de gezondheid van je paard op geen enkel moment in gevaar komt! Het is wel een lelijk zicht en soms zitten ze op een vervelende plaats zodat ze gaan bloeden of zo, maar nog eens: geen enkel probleem voor de gezondheid van je paard!!! Dus besluit voor de toekomst: heeft je paard een sarcoïd, geen paniek, want het is niet erg. Natuurlijk, ze kunnen groot worden, je krijgt ze moeilijk weg en heel soms zitten ze op een zodanig slechte plaats of zijn ze zodanig groot dat er wat moet aan gedaan worden, maar mensen, paniekeer niet meer! En inderdaad, hier krijg je een wat vertekend beeld van alles, dus eerst een deskundige uitleg en een beetje gezond verstand... Ik wil altijd vragen beantwoorden, geloof niet zomaar klakkeloos alles wat men zegt of al die verhaaltjes en snap je het niet: vragen staat vrij en als je een beetje een goede DA hebt, dan antwoordt hij net zolang tot je alles begrijpt...

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:46

Kan trouwens iemand cinv bereiken? Ik zie dat ze dit nog helemaal niet heeft gelezen, dus wil iemand haar eens zeggen dat ze dit eens gauw leest? Ze zit zich waarschijnlijk nog altijd doodongerust te maken!!!

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:04

Misschien dat Kimmie 261 haar gebeld heeft. Zij kan haar bereiken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:14

ik heb cindy gebeld

en ik heb je hele verhaal voorgelezen,het was het beste nieuws wat ze kon horen,ze is zoo vreselijk blij!!!

je bent echt een kanjer coliena...dat je het zo hebt nagevraagd,echt super!!!

bedankt!!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:05

Ik ben je EEUWIG dankbaar Coliena en ik hoop echt dat we mekaar eens gaan zien ! Ik heb ENORM veel gehad van jou !...nogmaals bedankt.
Ik was idd niet meer op internet gekomen...

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:51

ik ben blij voor jou paardje dat het goedaardig is
Laatst bijgewerkt door Moonlight20 op 19-09-04 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:54

Moonlight20 schreef:
sarcoom is kwaadaardig en oom is goedaardig
carcinoom is ook kwaadaardig, maar dit komt alleen bij klier en slijmvliezen voor. Knipoog
Ik wens jou heel veel sterkte toe

eh Verward
carcinoom is inderdaad kwaadaardig.. Maar we hebben het hier niet over carcinomen, maar over sarcoids. Dat is wat anders.

Bovendien komt bijvoorbeeld Plaveicel carcinool of basale celcarcinoom op alle plekken van de huid voor. Het is nl. huidkanker (bij mens of dier). Dus alleen bij klier en slijmvliezen???? Wat een onzin.

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:56

inderdaad het komt op de huid ook voor.
maar voor de rest niet, en dat is geen onzin