Artikel BIT >> Equine Spa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:54

Maar als het zo goed werkt, wordt het dan niet vergoed door de verzekering? Het is nou eenmaal een soort behandeling!

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:30

Ze is volgens mij bezig met de verzekering en binnenkort gaat ze weer op gesprek. Ik hoop het wel, want dat scheelt enorm wat euries! Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:41

Ja en heel veel paarden hebben er vast baat bij als ik dat artikel zo lees. Vind het een goeie zaak als het in de verzekering komt...

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:09

Het bad waar het artikel over gaat (of wat de aanleiding was om 't te schrijven) is van een kennis van ons en een van onze paarden heeft er een tijdje terug ingestaan.
Het is best duur, maar zeker de moeite waard! Behalve dat het dus koud is en met zout is bubbelt het ook nog. Die van ons vond dat te eng en dus hebben we de bubbels toen maar uitgelaten, maar de meeste paarden doen er bijna niet moeilijk over.

Sjuim, zo'n bad kost geloof ik rond de 60 duizend Euries... Scheve mond Dus niet iets om 'even' zelf aan te schaffen Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:16

Potver,
dan zal het er dit jaar nog wel niet van komen Schijnheilig

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:26

Haha! En je moet er ook best veel ruimte voor hebben... Ik weet niet of je dat hebt, maar het neemt echt veel plaats in beslag...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:47

Ik hoop echt dat het in de verzekering komt, meestal mag dat als het bewezen is (theoretisch ook) dat het echt werkt.

Pfff mijn paardje staat op dit moment net op rust door blessure aan dr benen, zou een uitkomst zijn, want koelen (zoals ik nu doe) werkt amper met een slang met water (koel 30 min en na 30 is het weer gewone temp).

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:23

Mijn opa reed vroeger al met z'n paarden door de branding, idd hetzelfde effect wat hierboven al genoemd is. Bovendien zo mul is het zand nou ook weer niet in de branding, en van dat kleine stukje door mulzand stappen naar het water gaat je paard echt niet dood.

Maar wat ook al eerder genoemd is, niet iedereen woont in de buurt van het strand.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:55

Siempie schreef:
Mijn opa reed vroeger al met z'n paarden door de branding, idd hetzelfde effect wat hierboven al genoemd is. Bovendien zo mul is het zand nou ook weer niet in de branding, en van dat kleine stukje door mulzand stappen naar het water gaat je paard echt niet dood.

Een gezond paard niet nee, maar wat denk je van een peesblessure?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:24

Als je paard inderdaad een peesblessure heeft is dit een beter oplossing, want op het strand doet het wel goed, maar ondertussen doet het mulle zand slecht, Heft elkaar op en zo blijf je stappen langs het strand

Wil het in de verzekering hebben!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:20

Mij is altijd geleerd dat te lang koelen ook niet bevordelijk is.
Wij hebben heel erg koud water uit de grond om de benen mee af te spuiten en daardoor mocht ik van de fysio niet langer dan een minuut of 8 afspuiten.
Ik ga een zoeken of ik info hierover kan vinden.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:50

ik vond het ook een heel interresant stukkiej,
alleen lijkt me niet egt lkkr.
weet je hoe koud

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:51

Katja schreef:
Mij is altijd geleerd dat te lang koelen ook niet bevordelijk is.
Wij hebben heel erg koud water uit de grond om de benen mee af te spuiten en daardoor mocht ik van de fysio niet langer dan een minuut of 8 afspuiten.
Ik ga een zoeken of ik info hierover kan vinden.

Daar wil ik ook wel meer van weten, want ik spoel soms inderdaad wat langer, in de hoop dat het juist goeddoet..... Scheve mond

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:52

Sjuimpje schreef:
Ik ben zo enorm benieuwd wat het kost om zo'n ding hier in Nederland te krijgen!
Iemand zin om te mailen? Mijn Engels is niet zo heel best, zeker niet op schrift.

http://equinespa.com/equine-spa/index.html
http://www.cet-equine-spa.com/

Ja dat vroeg ik me ook al af . Mijn Engels zou het wel kunnen, mijn tijd alleen niet Haha!. Lijkt me een super apparaat!

sannepanne

Re: Artikel BIT >> Equine Spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:41

Hallo paardenlovers,

ben nieuw hier en vind het een errug leuk forum. Ik kwam hier terecht na een zoektocht naar informatie over de spa equine. Ik schrijf namelijk mijn afstudeerscriptie over de behandeleffecten van de spa. Ik zoek dus nog even verder, maar als jullie info hebben is dat ook altijd welkom.

Groetjes sannepanne

Percy

Re: Artikel BIT >> Equine Spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:01

Dit is een erg oud topic en ik zet er dan ook een slotje op. Als je meer informatie wilt hebben kan je altijd zelf een topic openen over het onderwerp.