wat doen jullie tegen wild vlees ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:59

Groene leem mag juist wel op een open wond maar je moet het er inderdaad niet hele dagen op laten zitten. Werkt ook wel tegen zwellingen maar ben er dan minder enthousiast over.
Zelf gebruik ik lotagen of calendula. Heb met lotagen open wonden zien genezen zonder nog iets te zien.
Mijn paard heeft moemnteel ook een snee op zijn knie(kon niet gehecht worden omdat het op bewegingsmechanisme zit). En gebruik lotagen. Heelt heel mooi.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:33

het wild vlees weg snijden is niet zo erg als het klinkt hoor, suzan1,de da gaf me ook advies hoe ik het moest doen. ik zou het nooit gedaan hebben als de da er niet achter stond!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 07:31

Ik gebruik altijd yellow cream op wonden en heb daarom nooit last van wild vlees.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 21:16

Ik heb vandaag m'n paardje weer opgehaald bij de kliniek. De wond is nog niet helemaal dicht, maar het wild vlees is zo goed als weg. Ze hebben er een loodsulfaatpoeder opgespoten. Daarna moest z'n pootje in het verband en dat moest er dan dag en nacht om blijven zitten. Dat hebben ze 4 dagen gedaan. Gistermiddag ben ik er ook geweest en toen was ik er bij toen het verband vervangen werd. Het zag er een stuk beter uit en ik kreeg toen te horen dat hij naar huis mocht. Heb zelf geen trailer of vervoer en dat kon ik niet meer dezelfde dag regelen. Vanmiddag kregen we te horen dat het verband er niet meer om hoefde omdat hij dat vanmorgen zelf eraf had gevreten. Kennelijk is hij het beu.
Hij mag gewoon lekker de wei in en we moeten alleen nog een paar dagen 2x daags dat poeder erop spuiten. Dat hecht zich heel sterk aan de wond en daarom kan hij zelfs in de regen naar buiten. Ik hoop dus maar dat het nu echt mooi geneest maar wil voor de zekerheid alvast die calendula achter de hand houden. Ik heb zitten zoeken op de site van de paardendrogist en daar staan 2 verschillende op. Ik ga er vanuit dat het de calendu vetzem zalf is, omdat die andere variant de calendula echinacea gel is en de meeste van jullie het over de zalf hebben. Over die lotagen kan ik bij de paardendrogist niks vinden. Waar is dit te krijgen?

IEDEREEN BEDANKT VOOR ALLE TIPS !!!!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:50

Die lotagen gel is verkrijgbaar bij de DA.

Ik weet niet hoe die wond er nu uit ziet, maar hou het goed in de gaten.

Als de wond er niet meer mooi uitziet, kun je beter de wond schoonmaken, lotagen gel erop en inbandageren. Onder verband houden duurt langer, maar geneest mooier.

Je kunt ook 50/50 doen. B.v. op stal inbandageren en als hij naar buiten mag doe je het verband er weer af.

Emaartje

Re: wat doen jullie tegen wild vlees ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:01

mijn paard heef took vandaag vna de da lotagen gel ekregen tegen wildvleesvorming,want hij heeft een snijwond aan de kogel namelijk..door het ijzer...en het moest inderdaad de wond bevorderen tegen dichtgroei..dus ben benieuwd...wat kost bij jullie da zo'n tube 100gram lotagen gel??gr emaartje

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 17:26

We zijn bijna een jaar verder, dus ik denk dat het probleem nu wel opgelost is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:01

oud topic dus een slotje