rhino-influenza/tetanus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:26

Eleonoor schreef:
De politie paarden in Amsterdam waren ook allemaal geent tegen Rhino, weten jullie nog hoe het afgelopen winter daar is vergaan?

Heb je een paard met de minste verdenking dat hij nu niet fit is, nooit dan rhino gaan enten.

Geen enkele enting is "full proof". Virussen muteren (veranderen,aanpassen) constant. Vaccinatie's worden bij mijn weten slechts iedere 4 jaar "vernieuwd, want afgezien van het feit dat dit een zeer traag en kostbaar proces is, is de populatie (benodigde hoeveelheid entvloeistof, wereldwijd) veel te groot om dit ieder jaar te kunnen doen.

Dus je loopt zowieso altijd achter de trein aan te rennen, zonder hem ooit te kunnen inhalen.

Het enigste waar je op kunt hopen is, door een regelmatig entschema, je paard voldoende afweer te geven, zodat bij een eventuele uitbraak de schade beperkt blijft, tot wat lichte symptomen.

En voor alle entingen geldt (niet alleen voor Rhino) het heeft pas echt zin, als alle dieren ge-ent worden. Vandaar ook de verplichting, dat dieren die deelnemen aan wedstrijden, keuringen, shows etc. minimaal de basisentingen moeten hebben.

En een paard wat niet fit is, mag uberhaubt nergens voor ge-ent worden.
Want ondanks het feit dat de entstof gedeactiveerd is, staat de afweer een aantal dagen op een laag pitje en de achterdeur dus wijd open voor de kans op infectie.

krissie13

Re: rhino-influenza/tetanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:56

ik weet dat deze topic al een beetje verleden tijd is, maar ik heb nu thuis een paard staan (mijn paard) die een ontsteking heeft, maar nou heeft hij er ook nog eens rhino bij gekregen. ik zou mijn paard (mocht hij hier beter van worden) enten voor rhino. mijn paard heeft nu de neuriologische rhino,, er is maar een kleine kans dat hij dit gaat overleven. Rhino is echt vreselijk.