paard met mok binnen / buiten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:47

Dat moet ik onthouden! De mok is nu helemaal weg dus ik ga geen nieuwe spullen meer kopen. Maar wel handig om te onthouden voor een eventuele volgende keer.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:33

die van mij heeft een ernstige vorm van mok gehad
het was naar binnen geslagen en in de bloedbaan gekomen
dit binnen een dag
veearts erbij aan de peniciline
hij adviseerde haar benen te wassen met betadine scrub
goed de korstjes eraf boenen
met een droge handdoek goed de kootholte droog wrijfen best hard handig de kosten zijn het ergste zolang die er op zitten gaat het niet over
ik smeer het in met sudo creme tekoop bij het kruitvat dit ook op
advies van de veearts en inderdaad dit werkt
iedere morgen smeer ik het in en om de twee dagen was ik de benen met
betadinescrub als de koorts over was kon ze gewoon weer naar buiten
wel op een schone wei de zon heeft een helende werking van daar sudo creme dit is een beschermende zalf
mok komt niet alleen door op nat land staan
paarden met een witte neus en witte benen zijn er erg gevoelig voor
hij advieseerde haar neus dan ook intesmeren met een zonnebrand creme
dus voortaan als het zonnetje schijnt staat ze buiten met haar neus ingesmeerd met zonnebrand tevens heb ik aan haar halster een lap genaaid
om haar neus te beschermen

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:19

Ik vind dat ook altijd een moeilijk probleem. Mijn paard is ook ernstig gevoelig voor mok. Ze heeft vier witte benen dus ook niet zo gek. In de winter ben ik altijd druk in de weer met d'r benen. Wassen, drogen en insmeren. ( tevens scheer ik de benen in de winter want ze heeft veel behang en daar komt anders het zalf niet door en wordt het helemaal niks beter)
zE STaat in de winter altijd buiten (uiteraard ook in de zomer) en als het dan nat is dan zit ze er meteen onder. Nu zet ik haar liever niet continu binnen. Maar wat is wijsheid. Want in de zomer gaat het meestal nog wel goed maar ind e winter dan is het weiland erg drassig waardoor haar benen weer helemaal onder de mok zitten. Enkel als ik haar binnen zet dan breekt ze de boel af (bij wijze van spreken dan) Dus ik ssnap jou probleem wel.
Gelukkig zitten er vele tips tussen dus die ga ik ook maar eens uitproberen.
Met die waterstofperoxide, doe je dat dan in water ofzo? Ik vraag me af hoe je dat erop doet?