Reacties Thijs Taconis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:23

Je kan niet echt oordelen vind ik, ik vind het een supervent die zeer zeker wel kan helpen, hij heeft bij ons alleen maar voor uit gang gebracht.

Tja je moet t zelf weten.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:31

Pffff nu weer een paar positieve berichten. Wat moet ik nou?!?!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:53

Gewoon naar een goede kliniek gaan en je paard laten doorlichten door een bekwaam dierenarts.
Het alternatieve circuit kan altijd nog.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:05

Margreet schreef:
Gewoon naar een goede kliniek gaan en je paard laten doorlichten door een bekwaam dierenarts.
Het alternatieve circuit kan altijd nog.

Helemaal mee eens! Ik heb het je ook al via PB gezegd, hij is strafbaar bezig. hij heeft hier geen opleiding voor gehad, mag niet spuiten en zeker geen gewrichten. het is gewoon een oplichter. ga dan alsjeblieft naar een goede kliniek. en als je toch evt. het alternatieve circuit in wilt, zoek dan iemand die gediplomeerd is en bekent staat. het liefst ook nog een reguliere dierenarts is als bijv. Steffi v/d laarsse of eric laarakkers.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:19

Laarakker...-S. Hij is erg goed.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:12

Ik heb persoonlijk ook goede ervaringen met Rodinde.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:36

Al je naar een DA gaat ben ik wel heel erg benieuwd wat die gaat zeggen over de behandeling die je anders door Thijs zou laten doen voor de knieen.

De DA waar ik bij ben geweest met Murphy toen kon er geen kant mee op toen murphy na zijn peesschede ontsteking nog niet lekker liep. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over een anders DA.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:22

Tja, ik vind het ook moeilijk, maar ik het fouten van erg dichtbij meegemaakt en ben dus gewoon huiverig van hem.
Ik zou eerst ook een goede reguliere kliniek pakken. Verder is Utrecht ook een mogelijkheid. ian is daar echt super behandeld echt geweldig

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:26

ik ken hem wel, weet niet goed wat ik van hem moet denken, hij kwam op me vorige stage.
hij heeft mijn vorige paard ook behandelt, in ze knieen is die ingespoten en hij heeft 2x een weerstand kuur gehad, nu moet ik wel heel eerlijk toegeven dat ik er een heel ander paard voor trug had gekregen, mijn paard stap flink in de stop, kwam veel omhoog als ik haar een keer deed sluiten tijdens het rijden, rechtom galoperen kon die van de een op de andere dag ineens niet meer....zo ie zo kon die niet verzameld galoperen, na zijn behandelingen ben ik wedstrijden gaan rijden, 3 foutloze crossen, veel springwedstrijden gehad nooit foutloss maar altijd maar 1 of 2 balkjes, nooit gestopt...
het heeft wel degelijk geholpe, ook ben ik wel wat anders gaan rijden...maar ze is gewoon heel erg opgeknapt(toch nooit helemaal 200%)
hij kwam om de 14 dagen op mijn stage, ik heb mijn paard in het begin van mijn stage laten behandelen. ik heb hem daarna nog zat bezig gezien....wat ik zo vreemd vind is dat het bij hem altijd maar een aantal dingen zijn: knie, baarmoeder, hart, nier klachten zijn, meer bijna niet d8 ik...
en hij is er ckr rijk van geworde heb je ze auto wel es gezien Haha! maar wel weet ik dat ie vent egt veel werkt, hij behandelt vaak snachts om 3 uur nog paarden, egt waar!

bij nader inzien zou ik het nu niet meer doen, hij heeft namelijk geen diergeneeskundige achtergrond....dus gaat er wel iets fout?dan word het dus niet vergoed door je verzekering d8 ik...

ik zou eerder voor een erik laarakker kiezen die dus wel een diergeneeskundige achtergrond heb

zelf heb ik nooit paarden gezien die hij heeft behandelt die er slechter van zijn geworde, maar veel resultaten behalve bij de mijne, heb ik ook niet gezien.

weet niet wat ik er van moet denken, deels is hij toch wel een oplichter naar mijn idee, maar weet niet in hoeverre moeilijk te zeggen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 06:50

Inderdaad hoor je bij iedereen wel soort gelijke oorzaken als je paard niet goed, bij kreupele onregelmatige paardendie ik kenen door hem zijn behandeld zijn het allemaal de knieeen die hij inspoot.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:31

Kijk uit met die vent. HIJ IS GEEN MEDICUS, DUS INSPUITEN MAG HIJ NIET. DAT IS WETTELIJK STRAFBAAR.!!!!!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:57

Hoewel ik persoonlijk geen ervaring heb met Taconis, (een paar van mijn klanten wel en die zijn er ook niet blij van geworden) vind ik alle hier boven staande reactie's genoeg reden, om de hakken diep in het zand te steken.
Diegene waar het wel goed gegaan is, zouden zich zelfs af kunnen vragen, of hun paard genezen is "dankzij" of dat het "ondanks" geweest zou kunnen zijn.
Het griezelige vind ik, dat deze persoon en nog een paar van die "knieen spuiters" geen enkele medicinale achtergrond hebben. Wil je perse in de alternatieve hoek blijven, zoek dan een arts die zowel regulier als alternatief zijn papieren goed voor elkaar heeft, een aantal zijn er hierboven al genoemd.

Maar om even bij jouw verhaal te blijven, ieder paard waar iets aan mankeert, heeft op dat moment een wat lagere weerstand.

Een baarmoeder infectie is een serieus probleem, wat je niet oplost met een enkel spuitje of poedertje, maar waar normaal gesproken een lab. onderzoek aan te pas komt, om de soort infectie vast te stellen, waarna er een aantal keren gespoelt moet worden en wat vrijwel altijd ondersteunt moet worden met een forse dosis breedspectrum antibiotica.

Het verband tussen die baarmoeder infectie en die knieen is me niet echt (echt niet) duidelijk, maar goed, stel dat die van jou ook nog slappe kniebanden heeft, dan...........
Zal een reguliere arts, altijd eerst proberen het probleem te verhelpen dmv aangepaste arbeid en/of aangepast beslag (binnendoor zetten)
Pas als dat allemaal geen verbetering brengt, zal men gaan denken aan injectie's ?? of operatie.

Al met al, zeker gezien de reactie's hierboven, hangt de "diagnose" die hij op jouw paard heeft losgelaten, (in mijn ogen) als los zand aan elkaar en slaat nergens op en dan hebben we het nog niet eens over zijn "behandeling".

Dus mijn conclusie: NEE, NOOIT DOEN. Houdt die centen (voorlopig) nog even op zak en ga eerst te rade bij een normale (afgestudeerde) DA. Die kan doorgaans wel zien of doorverwijzing naar een kliniek noodzakelijk is.

En dan ben ik benieuwd, wat zijn / hun diagnose is.

Nog even ter bevrediging van mijn nieuwsgierigheid, hoe oud is jouw paard en wat is er in jouw ogen mis met haar?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:44

PhiaBink schreef:
Kijk uit met die vent. HIJ IS GEEN MEDICUS, DUS INSPUITEN MAG HIJ NIET. DAT IS WETTELIJK STRAFBAAR.!!!!!

Volgens mij zijn ze er zelfs mee bezig dat je zelf strafbaar bent als je je paard door iemand zonder papieren laat behandelen...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:03

Miran schreef:
Volgens mij zijn ze er zelfs mee bezig dat je zelf strafbaar bent als je je paard door iemand zonder papieren laat behandelen...

Ik denk dat dat vrijwel niet te controleren valt.

Maar als ze nu eerst eens beginnen met al die zweverige wonder goeroe's zonder papieren aan te pakken, dan zitten we al een enorm stuk in de goede richting.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:25

Ik denk dat het TS inmiddels wel duidelijk is!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:34

Klaag mij ook maar aan dan, ik heb mijn paard ook 5 dagen lang gespoten, terwijl ik geen veearts ben.
Feit is, dat Bill Rhino gehad heeft, en hartstikke atactisch was. De dierenarts kon er niks mee, en na 2 weken had ik toestemming van de verzekering om mijn paard af te laten maken.
In pure wanhoop heb ik Thijs laten komen, en heeft hij weerstandskuren gehad en 5 dagen spuiten.
Na 4 dagen liep hij weer goed, en na 5 weken zat ik er weer voorzichtig op.
Bill loopt er nog steeds, nu 5 jaar later, en hoe Haha!
Er zijn ook bepaalde dingen die ik Thijs niet zou laten doen, maar mijn ervaringen met hem zijn buitengewoon en ik zou hem voor gelijksoortige klachten zeker weer laten komen.
Het valt me trouwens op dat de mensen die hem niet kennen de grootse mond hebben. Dat vind ik erg bijzonder, mij is nl altijd geleerd om vanuit eigen ervaring te praten en niet van hear-say.
En van sommige mensen had ik zelfs geen andere antwoorden verwacht gezien hun bekrompenheid en vooroordelen.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:22

Billy schreef:
Het valt me trouwens op dat de mensen die hem niet kennen de grootse mond hebben. Dat vind ik erg bijzonder, mij is nl altijd geleerd om vanuit eigen ervaring te praten en niet van hear-say.
En van sommige mensen had ik zelfs geen andere antwoorden verwacht gezien hun bekrompenheid en vooroordelen.

Ik ken die hele Taconis niet, maar ik verbaas me ook altijd over vele mensen die een mening hebben over een bepaald persoon (of een bepaalde methode om dieren te helpen) terwijl ze die in de verste verte niet kennen. Oké, vaak van horen zeggen. Maar bedenk maar eens hoe snel die verhalen verdraaid worden, waardoor het uiteindelijke plaatje vaak erg ver van de waarheid af ligt.
Ik ben blij met mensen die paarden kunnen opknappen en van mij hoeven ze daar niet altijd een opleiding oid voor te hebben. Sommige mensen hebben een bepaalde gave die heel veel dierenartsen totaal niet hebben (diezelfde dierenartsen die paarden vaak onnodig afschrijven).

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:54

Appie schreef:
Ik ken die hele Taconis niet, maar ik verbaas me ook altijd over vele mensen die een mening hebben over een bepaald persoon (of een bepaalde methode om dieren te helpen) terwijl ze die in de verste verte niet kennen. Oké, vaak van horen zeggen. Maar bedenk maar eens hoe snel die verhalen verdraaid worden, waardoor het uiteindelijke plaatje vaak erg ver van de waarheid af ligt.
Ik ben blij met mensen die paarden kunnen opknappen en van mij hoeven ze daar niet altijd een opleiding oid voor te hebben. Sommige mensen hebben een bepaalde gave die heel veel dierenartsen totaal niet hebben (diezelfde dierenartsen die paarden vaak onnodig afschrijven).

Volgens mij had ik toch een behoorlijk grote mond (voor mijn doen dan) en ik spreek toch echt uit eigen ervaring.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:17

Ik schreef toch 'vaak van horen zeggen'. Dus niet altijd, jij dan wel uit eigen ervaring. Als ik het goed begrijp heeft hij ook veel paarden geholpen, dus niet alles is negatief.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:39

Appie schreef:
Als ik het goed begrijp heeft hij ook veel paarden geholpen, dus niet alles is negatief.

Ik heb alleen maar geen of negatieve resultaten gezien...... maar sommige mensen zijn bereid om heel veel geld te betalen om iemand te horen zeggen wat ze willen horen.

En de "positieve" resultaten die hier beschreven worden, zouden volgens mij ook zonder tussenkomst van deze kwakzalver behaald zijn ("tijd heelt alle wonden"....... misschien niet alle, maar niets voor niets al een heel oud spreekwoord).

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:45

Ik vind het niet terecht dat iemand hier zo zwart word gemaakt hier op bokt

Thijs kan niet alles maakt ook fouten zoals zoveel veeartsen, maar heb hem ook heel veel paarden zien opknappen
Heel veel mensen op bokt hebben commentaar op hem
Mag ook wel, hij zou ook zijn fouten hebben gemaakt en maken, maar een gewone veearts doet dat ook
Maar om iemand zo zwart te maken zoals sommige doen vind ik niet normaal
Veel veeartsen maken ook fouten en ook bekende klinieken, gaan we die ook helemaal zwart maken

Maar kan je wel vertellen dat die ook bij veel bekende ruiters komt om hun paard te behandelen
Als hij echt zo slecht was als de meeste hier zeggen kwam hij daar ook niet

Maar blijf erbij andere mensen mogen ook niet zwart gemaakt worden op bokt, en waarom Tacones wel?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:05

meisje schreef:
Maar blijf erbij andere mensen mogen ook niet zwart gemaakt worden op bokt, en waarom Tacones wel?

Omdat er een heel groot verschil zit tussen een GEDIPLOMEERD dierenarts die een beoordelingsfout maakt of een oplichter die zich als dierenarts voordoet, handelingen verricht die voor hem bij de wet verboden zijn en gewoon uit z'n nek kletst!

Ik denk dus dat er een heel goede reden is ...... ik wil mensen behoeden voor wat mij en vele anderen is overkomen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:15

ik heb zelf gijsbert van de marel....www.simicur.nl kennen jullie hem?of heeft er iemand ervaring mee!!!!graag reacties..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:41

Emaartje schreef:
ik heb zelf gijsbert van de marel....www.simicur.nl kennen jullie hem?of heeft er iemand ervaring mee!!!!graag reacties..

Gijsbert ken ik al heel lang. Hij is dierenarts en werkt uitsluitend met homeopathie. Ik heb goede en wat minder goede ervaringen met hem. Ten eerste komt hij altijd veel te laat Haha!. Geen 30 min, maar rustig 2/ 3 uur later. Boos!
1 paard heeft hij na 7 jaar regulier dokteren weer goed gekregen OK dan! . Een ander paard is iets beter als voor de behandelingen van hem en is nu nog steeds niet goed. Wat hij heeft?????????????? is een raadsel.

Elke DA maakt wel eens een fout. Iemand zoals Taconis is niet gediplomeerd. Hij doet handelingen die hij wettelijk niet mag doen. Stel dat het echt fout gaat, dan komt de gewone paarden dierenarts om alles weer op te knappen.

Een Laarakker of vd Marel zijn dierenartsen, Taconis denkt dat hij het is.
Kijk uit met dat soort gasten.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 17:44

Pfff ik heb geen tijd meer om alles door te lezen(nog 1min) maar ik zal zeker morgen even alles doorlezen (dan heb ik weer nieuwe minuten) en dan zal ik even weer een goed antwoord geven, maar ik inderdaad pas naar hem toe als niemand niks meer weet wat te doen bij mn beesje

THnx voor de vele reacties!!!!!