Wond op het voorbeen, bang voor spuitbussen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:08

ja je mo et wel voorzichtig zijn en niet te veel tegelijk doen maar ik heb bij maar paard ook gewoon in de stal zezet en gewoon spuiten en zorgen dat je op afstand blijft.. an dan lorte stukjes en belonen met een klopje of snoepje. Zo ben ik gewoon door gegaan tot ik haar wel kon benaderen. Ze vind het nu nog vreselijk maarze blijft wel gewoon staan zonder gekke dingen te doen.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:10

Nope, doe ik nooit. En daar heb ik voor besloten, niet zomaar uit onwetendheid.

Een gezond paardenlichaam is, vind ik, prima in staat om een oppervlakkige schaafwond te herstellen. Een ontstekingsproes is nodig om iets te herstellen, dus waarom dat weghalen.
Ieder doet het op zijn eigen manier natuurlijk en ik doe het zo.
Ik heb gemerkt dat de wond veel sneller dichtgaat en dat er sneller haar gaat groeien, ik heb het nou wel echt over oppervlakkige wonden hè!!!
Ik besmet bij mezelf toch ook geen schaafwonden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:13

Tja, ieder z'n ding he... Lachen

Ik vind dat er niks mis is met een beetje hulp en ik voorkom een ontsteking liever. Het is op zich een gezond proces, maar het geeft toch ook een hoop ongemak. Een schaafwond van een val op de weg was ik toch echt uit met betadine, ook bij mezelf.
Gewoon een schrammetjes uit de wei ofzo doe ik ook niets aan hoor, dan duurt alleen maar langer als je er aan prutst.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:29

oke, toevoeging: oppervlakkige op een klein oppervlakte

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:01

Oppervlakkige wonden en niet al te diepe snijwondjes en dergelijke behandel ik ook niet. Bij iets grotere open wonden smeer ik er groene leem op of acederm. Acederm is er in spuitbussen, maar ook in zalf. Ik gebruik de zalf. Mijn paard moet ook niks hebben van spuitbussen en waarom zou ik hem dan daarmee gaan lopen pesten als er ook zat alternatieven zijn?