Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mist schreef:mmm. ik kan het nu fout hebben, ben geen DA, maar als het sowieso een bactieriele infectie is, (=werkt antibiotica dus, bij een virus niet- tenzij ondersteunend) dan hoeven ze toch niet extra op droes te controleren ? want ik dacht dat droes juist NIET behandeld diende te worden met antibiotica omdat dat het onderdrukt ?
Kitten ? weet jij dit misschien ?
Coliena schreef:Idd, droes is een bacteriële infectie, met streptococcus equi! En inderdaad, als je ee virale infectie hebt, heeft antibiotica geen zin, ee virus moet uitgeziekt worden. Wat men wel doet is soms als het paard erg verzwakt is, toch antibiotica geven om te verhinderen dat er een secundaire bacteriële infectie optreedt, aagezien deze dieren daar veel gevoeliger voor worden doordat ze verzwakt zijn door dat virus.
chatelaine schreef:Ik lees trouwens net ook op diverse sites dat je bij andere paarden die nog niet ziek zijn en boven de 38,6 stijgen ze meteen met antibiotica moeten beginnen ?????
En na het rijden wat is dan een normale temp ongeveer?
Coliena schreef:Nee hoor kitten! Heel zeker: bacterie is antibiotica! Dit ben ik 200 procent zeker. Zit trouwens in laatste jaar diergeneeskunde en heb het voor de zekerheid nog gevraagd, maar zo is het echt. Het is wel zo dat antibiotica slecht penetreren in abcessen, vandaar dat ze eerst open moeten, anders verhindert de ab het rijpen van de abcessen, zonder ze te laten weggaan. Vandaar misschien de verwarring. Een zuiver virale infectie kun je niet te lijf gaan met ab. Wel verhinderen dat een secundaire bacteriële infectie aanslaat bij erge verzwakking, maar het virus zal zeker niet verdwijnen door ab, dat is een kwestie van tijd en uitzieken!