ventipulmin/prednisolon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:53

Emaartje schreef:
gelukkig ik heb nou gekozen voor een homeopatische arts en die komt zaterdag al..en krijgt ze een behandeling met en inhalator met etheriense olie,,en medicijnen erbij allemaal homeopatisch..en als het goed is moet het naar 2 behandelingen over zijn...ii hoop het heb ik de goede keus gemaakt!!!wie erbij komt is dokter van marel van simicur...

ik ben benieuwd! wil je laten weten of het goed helpt?
mijn pony heeft ook chronische bronchitus, niet zo heel ernstig maar het is toch vervelend af en toe. zij is wel na 1 ventipulminkuur in combinatie met antibiotica geweldig opgeknapt, en het gaat nog steeds zo goed, dus het hoeft niet altijd slecht te zijn, 1 korte kuur wil soms wel goed helpen. maar ik ben niet van plan om regelmatig een ventipulmin-kuur te gaan geven als het weer slechter gaat (tja de winter komt er weer aan dus ze zal toch op stal moeten.. heb haar leefomgeving wel zo goed mogelijk aangepast, ze krijgt een buitenbox en kuilgras).

maar ik ben erg benieuwd hoe het werkt! succes ermee

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 16:26

dan ke je ireentju ik laat het je weten goed...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 00:46

ik heb goed nieuws het is perfect afgelopen met de homeopaat het stomen werkte perfect er kwam al veel snot vrij en het was bronchites maar het is te genezen naar 2 behandelingen...emara klaarde er helemaal van op..ik wil hiervoor niet meer aan de ventipulmin maar zal nu kiezen voor stomen met ethensiele olie,,,echt aan te raden...hier nog een foto van hoe ze kijkt echt zo van eindelijk krijg ik weer lucht !!! OK dan! en dat ze blij is....

Afbeelding

Afbeelding

en hier nog een foto van de behandeling met stomen en een laserbehandeling hier moest ze erg hoesten en proetsen zoals je ziet..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:11

Fijn dat het zo werkt bij jou paard, het verschilt namelijk nogal bij de 1 of de ander, jou paard reageerd er goed op gelukkig maar!

Kun je vertellen wat die laserbehandeling doet? ben daar nogal nieuwsgierig naar. Schijnheilig

Wel wil ik opmerken dat bronchitus niet te genezen is maar wel te stabiliseren, hoop dus niet dat jou paard weer 100% gezond wordt dat is haast onmogelijk doordat een gedeelte van zn longblaasjes al gesneuveld zijn.

Een kleine tip: Op de foto zie ik dat jou paard met bronchitus op stro staat, ook dat helpt niet mee aan een postieve ademhaling voor een paard met deze aandoening, wellicht kun je overstappen op houtkrul of een andere NIET organische stalbedekker.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:13

ja maar dit stro was niet erg,,dit is speciaal gemaakt voor paarden met luchtwegproblemen,alle stof eruit
gehaald

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:29

Nou, ik hoop dat het helpt zeg!
Fijn dat er gelijk zoveel los kwam, dat zal haar wel opgelucht hebben! OK dan!

Ik ben ook wel benieuwd wat zo'n laserbehandeling doet voor de luchtwegen, kun je dat uitleggen?
En wat voor druppels heb je gekregen?
En dan nog een laatste vraagje... waar koop je dat stofvrije stro en hoe halen ze daar het stof uit? Verward

Sterkte met haar!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:16

Nouvel schreef:
En dan nog een laatste vraagje... waar koop je dat stofvrije stro en hoe halen ze daar het stof uit? Verward

daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!
bedankt voor je verslagje nog Knipoog ik ben ook erg benieuwd wat deze behandeling doet op langere termijn Lachen fijn dat het goed helpt bij je paard!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:50

nou dat kopen we bij een boer en halen ze eruit met een machine!!!! OK dan! ,werkt super goed...de laserbehandeling activeert alle punten bij de longen zodat het loskomt *LOL* ...zoals ik weet,, de rest weet ik zaterdag pas....de druppels die ze krijgt heet glandalacur voor chronische bronchites (van het merk simicur...),en anemiacur voor conditieverlies.. Pling

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:09

Goed hé dat het bij Emara zo goed helpt (heb biet helemaal het topic gelezen), maar gister het verschil gezien!
Ook op die foto met die kap; die oortjes naar voren; dat wil wat zeggen!