HELP, een geperforeerde pees

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:10

Als je nog ergens via iemand aan muisjes kan komen zou ik dat proberen. Is een stuk goedkoper en werkt even goed.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 12:48

ik hem hem gisteravond 2 streepjes gegeven en ben toen eerst een ander paard gaan rijden, toen ik daarna terug kwam was hij inderdaad suf
hij liep als een zombie naast me, ik weet niet of de verzekering dit dekt, maar het is wel tengevolge van zijn peesbehandeling dus ze zoeken het maar uit

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:28

Pas er wel mee op het paard krijgt een soort gewening en dan is het effect weg. En dan heb je pas echt een probleem.

Heb je nog aan het Ultra geluid gedacht?.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:39

gijs schreef:
ik hem hem gisteravond 2 streepjes gegeven en ben toen eerst een ander paard gaan rijden, toen ik daarna terug kwam was hij inderdaad suf
hij liep als een zombie naast me, ik weet niet of de verzekering dit dekt, maar het is wel tengevolge van zijn peesbehandeling dus ze zoeken het maar uit

Helaas, de verzekering betaald dit niet volgens mij.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 13:56

ik kreeg van de dierenarts wel een mooi behandelformulier met daarop dat dit nodig is i.v.m. behandeling, dus wie weet.

nog 10 daagjes dan komt hij weer scannen, duimen

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:06

Om even terug te komen op het begin van dit topic:na 5 minuutjes stappen kan je hem telkens 10-15min aan de hand laten grazen, daarmee beweegt hij evenveel dan wanneer hij op stal staat(dus bijna niets)en het schijnt heel erg goed te zijn voor kreupele paarden( ten eerste omdat hij vers gras binnen krijgt en ten tweede omdat hij dan toch weer wat langer in de buitenlucht is)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 15:32

belt net de dierenarts af voor morgen
hij had drukke (prive) bezigheden die niet verzet konden worden
nu komt hij volgende week
weer een week wachten Verdrietig

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:14

Een geperforeerde pees duurt natuurlijkwel langer dan een 'gewoon' gescheurde, omdat er gaten in zitten en die helen langzamer. Ik weet van een paard die het ook heeft (echt een groot gat) en de DA heeft haar echt op het hart gedrukt dat ze langdurig rustig aan moet doen (2 x 10 min stappen) omdat de kans op bindweefselvorming erg groot is.
Zij is ondertussen een half jaar aan het stappen, maar vanwege de zichtbare verbeteringen houden ze toch nog vol. Prognose is nu dat ie in januari weer wat mag doen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:27

ja ik ben nu 6 weken aan het stappen op de straat en moet nog zeker stappen tot eind oktober
ik mag er wel op nu en in de bak stappen, want hij is aan het handje niet meer te hanteren, zelfs met 3 strepen sedasan niet
dus de dierenarts zei echt alleen maar stappen en meer niet maar beter in de bak dan dat hij steeds loopt te springen en te steigeren aan de hand op de harde straat.
dan maakt hij zulke klappen als hij neerkomt

carole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:48

hoe is het afgelopen zaterdag? Hoe is de scan geweest?
groetjes,
Carole

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:02

Ben ook benieuwd hoe het was, laat je het even horen?

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:37

Ons paard heeft vorig jaar ook zoiets gehad. Er was een enorme 'hap' uit die pees, het overblijfsel was ong. 1/3 van de oorspronkelijke breedte. De DA (van Schie, Wassenaar) gaf haar 50 procent kans op herstel, maar alleen omdat ze anders afgekeurd zou worden voor de verzekering.

Er gingen weken van stappen voorbij en ze bleef wonder boven wonder erg rustig. Na (ik dacht) een maand kreeg ze schokgolftherapie om het peesweefsel te stimuleren tot herstel. Dit werkte erg goed en na 3 maanden mochten we weer rustig gaan opbouwen met rijden.

Helaas werd ze toen weer kreupel, dit keer door artrose. Op de eerste foto's was niks van artrose te zien, maar op die nieuwe foto's was dit explosief gegroeid. (waarschijnlijk door het op rust staan)
Hier kreeg ze zuurinjecties voor en inmiddels loopt ze weer super!

Succes!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 09:54

hoi allemaal,

nou super goed nieuws
hij is zaterdag gescand en de gaten waren bijna helemaal aan het dichttrekken, zelfs de dierenarts stond versteld van zulk snel herstel.
we hebben weer voor 3 weken medicijnen gehad en mogen nu 3 weken onder de man gaan stappen omdat hij aan het handje toch wel wat druk (steigert, bokt, gilt, piaffeert) wordt
na die 3 weken zelf kleine stukjes proberen te draven
half november komt hij weer scannen en dan hoopt hij dat er nog meer verbetering in zit
hij vroeg welk engeltje nimbus en ik hadden want dat wilde hij ook wel

maar ik ben nu superblij

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:59

Heey echt super om te horen!
Nu nog duimen dat het allemaal weer helemaal goed komt!

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:15

Hoi Hoi,

Dat is echt geweldig nieuws Lachen
Hopen dat het zo goed blijft gaan...

Sterkte ermee,

Groetjes Mars

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:02

gijs schreef:
hij vroeg welk engeltje nimbus en ik hadden want dat wilde hij ook wel

maar ik ben nu superblij