Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)op een tamelijk kale wei,maar nu zit ik met een volbloedje erbij die juist wel (veel) gras nodig heeft en daarnaast nog bijgevoerd word(1 schep mengeling en 1 schep gerst)Dus ik probeer een beetje de gulden middenweg te nemen,en dat komt er dus op neer dat mijn pony in de zomer nogal goed "in het vlees staat".

Gail"]
Mmm, maar het klinkt allemaal wel een beetje aanvallend..
Ik vind vijf keer per week heel netjes, moet genoeg zijn lijkt me. En 1 kilo biks voor een werkend paard is ook niet veel...sommige paarden hebben inderdaad meer aanleg om dik te worden, net als hun vrouwtjes![]()
[/quote]
Klopt! Wij hebben 5 paarden, maar een van onze merries en haar zoon groeien dicht - 't zit dus in de familie............
[quote="Gail"]
Maar hóe dik zijn ze en hebben zij daar ook echt last van? Ik bedoel, vind jij ze slanker mooier of zijn ze zo dik dat ze er zelf last van heben? In dat geval zou ik ze bijv 5 ipv 8 uur buiten zetten. Helemaal ideaal is ze voor dat ze de wei in gaan even aan een stapmolen te (laten) zetten maar ik weet niet of je daar de mogelijkheden voor hebt? Of in dat uur werk zwaarder werk verrichten zodat ze wat meer afvallen...!
[/quote]
Twijfel zelf ook altijd of het vooral 'voor 't mooi is of dat het ook ergens om gaat', maar maandag was ik met een van mijn paarden bij een nieuwe instructeur en die zei 'Als je er een atleet van wilt maken, moeten ze er ook uitzien als een atleet!' Is natuurlijk wel zo, anderzijds twijfel ik er wel eens aan of ik uberhaupt (rijtechnisch) in staat ben er een atleet van te maken![]()
. Moet wel eerlijk zeggen dat ik op wedstrijd altijd heel snel de te dikke paarden er uitvis en dan met de meute meeroep: "He, een drachtige ruin"
![]()
.
[quote="Gail schreef:Ben wel benieuwd naar een fotootje van die buiken![]()
Daantje1981 schreef:De greenguard word vaak gebruikt voor pony's die hoefbevangen zijn geweest. Mijn shetlander heeft er een. Hij vind het helemaal niet erg als hij hem om heeft. Misschien is het even wennen, maar ze kunnen er gewoon lekker mee grazen enzo! Maar ze krijgen veel minder gras binnen!
Citaat:'Als je er een atleet van wilt maken, moeten ze er ook uitzien als een atleet!
en zelf het eten doseren, dan blijven ze atletisch..... maar over de kwaliteit van leven hebben we het dan maar niet.....

Citaat:die greenguard leek me nooit zo paardvriendelijk, maar ik heb er wel over zitten denken.. blijft dat ding goed zitten verder?