Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liousca schreef:Klinisch is hij dus gewoon goedgekeurd. Kwam prima door de buigproeven en de voltes heen. Hij is ook sinds zijn 3e nogniet kreupel geweest.
Maar de mensen in kwestie dachten er nu aan hem naar de slager te doen. Ik heb nu via mail aangeboden dat ze hem dan voor die prijs ook bij mij weg mogen zetten. Tis een super lief en mooi paard, dus ik zou het alleen al super zonde vinden en banketstaaflig voor zo'n jong paard.

Samsam schreef:Waarom in godsnaam een paard dat goed loopt in de sport en klinisch goed is naar de slacht doen?

liousca schreef:Ik heb nu eindelijk het keuringsrapport thuis.
Want had het nogniet gezien, dus ging op aanwijzingen vd verkoper uit.
Cijfers:
Straalbeen: LV 2 RV 2
Kootgewricht: LV 2 RV 3
Sesambeentjes: LV 3 RV 3
Spronggewricht: LA 1 RA 1
Kwaliteit sesambeenderen achter 3
RA Los distaal deel lat. griffelbeen (wat dat ook mag betekenen???)
Maar hij heeft dus alleen 1-en voor zijn spronggewricht. Voor de rest alles een 2.
Voor de sesambeentjes (alle 4 de benen) allemaal een 3 en dan nog een 3 voor (niet zijn pijpbeen, dus hoe ze daar nuweer bijkwamen) maar voor zijn rechtervoorkogel.
Hij kost €2700,- en dat was eigenlijk vaste prijs.
Dus ik denk niet dat
Franske schreef:Ik volg Pipo
Want ze willen hem absoluut de handel niet inhebben. Dus ja, als ze daar interesse in hebben hoor ik dat nogwel. Maar ik vond dit voor de sport (wat mijn doel is) toch een tegroot risico.