Help stro eter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:34

Kenzo schreef:
Dit is niet bij iedereen mogelijk. En als het wel mogelijk zou zijn kan het misschien niet in de winter. Bij mij op stal staan de paarden nu ook de hele dag buiten maar als het straks minder weer wordt staan ze weer de hele dag op stal.

en het helpt ook niet altijd want mijn paard/pony stond bijna de hele dag buiten en vrat nog steeds haar hele stal leeg snachts en 's avonds als ze haar eten op had

yvonco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:50

AnitaB schreef:
In de natuur lopen paarden een groot deel van de dag te grazen. We kunnen niet verwachten dat ze daar mee stoppen omdat wij vinden dat ze 's avonds en 's nachts in hun stalletje met een plakje hooi. Je paard heeft gewoon behoefte om te grazen. Ik raad je aan om hem veel meer weidegang te geven. Mijn paarden (2 Haflingers) zijn 10 kilo hooi per paard minder gaan eten, alléén door ze veel naar buiten te laten gaan. Dat terwijl ze een bijna kaal weilandje hebben ! Doen hoor ! gewoon lekker buiten. Beweegt íe ook meer en krijgt niet zo'n dikke opgeblazen buik.

Hij staat al heel veel uren buiten en krijgt genoeg kuilgras te eten maar ben het nu aan het proberen wat snowy2004 het gedaan heeft en dat werkt tot nu toe goed hij eet er niet meer van.
Dus bij deze alvast bedankt snowy20004!!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:50

Al een iets ouder topic,
misschien helpt mijn bijdrage toch nog.
Vroeger at mijn pony ook zijn stro op. hij kreeg een behoorlijke hoeveelheid hooi en overdag buiten (ik heb het nu over de wintermaanden). Ik ben groene zeep aangelengd met water over het stro gaan sprayen. Dat hielp aardig, mjaar het beste hielp het als ik alleen de mestballen weghaalde en het grootste gedeelte van de natte zeik. Dat mengde ik er ook nog door. Door de groene zeep rook het nog wel enigzins fris.
Misschien helpen speeltjes ook nog wel als afleiding?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:10

Ik heb hier niet lang geleden nog een topic over gestart.
Daar staan ook veel nuttige tips op Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:27

of zet hem anders op zaagsel, is vaak nog goedkoper ook

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:51

ja juist!
onze pony deed dat ook..
we hadden hem op zaagsel gezet!! alles ging goed
het is goedkoper..en het is makkelijker uitmesten Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:49