Paard is weer brak....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:10

Ik kan morgen bellen voor de uitslag; kon er zelf namelijk niet bij zijn vanmiddag vanwege cursus in het ziekenhuis. Maar ik bel morgenochtend met de kliniek.

O jee Dancer, wat vervelend.....en nu???
Trouwens volgens mij zitten onze paarden elkaar ook regelmatig in de haren..... Scheve mond

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:33

Code
Trouwens volgens mij zitten onze paarden elkaar ook regelmatig in de haren.....

Ben net terug en Special is gelukkig weer goed. Ik denk toch dat ze een trap tegen haar schouder heeft gehad.

Ik hoorde van Jelle dat er foto's van Picasso gemaakt moeten worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:24

Dancer schreef:
Code
Trouwens volgens mij zitten onze paarden elkaar ook regelmatig in de haren.....

Ben net terug en Special is gelukkig weer goed. Ik denk toch dat ze een trap tegen haar schouder heeft gehad.

Ik hoorde van Jelle dat er foto's van Picasso gemaakt moeten worden??

Dan weet je al meer dan ik...
Kan morgen Dolfijn bellen.
Wat zei hij nog meer?
Ben blij dat je bonte weer goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:30

Jeetje Nina wat vervelend! Piev had bij ons eigenlijk nooit ergens last van, en heeft geen dag kreupel gelopen.
Heb je hem al op een rechte lijn op het harde laten draven? En dan even naar zijn beenzetting kijken. Hij kan natuurlijk zichzelf goed verstapt hebben. Wel weet ik dat Pief heel gevoelig is als hij te strak in het lijf loopt onder het zadel. Ik denk dat je daar heel goed op moet letten!

Sterkte en beterschap!
En als je mijn hulp nodig hebt dan weet je mij te vinden he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:54

Hey Pieps, ik heb idd al enorm getwijfeld over mijn eigen rijden en de gevolgen daarvan voor Pivo, maar Nella verzekerde me dat dat wel een beetje meevalt.....zo beroerd zit ik er nog niet op. Dat was het eerste namelijk waar ik aan dacht....(you know me Bloos! *LOL* ). Ik heb net van mijn vriendin gehoord (zij werkt op de kliniek, waarvan de dierenarts is geweest vandaag) dat hij hem toch graag op foto wil zien. Dat gaat a.s. donderdag gebeuren. Ben heel benieuwd wat er uitkomt, hij heeft echt pijn aan z'n linkerbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:02

Picasso schreef:
Hey Pieps, ik heb idd al enorm getwijfeld over mijn eigen rijden en de gevolgen daarvan voor Pivo, maar Nella verzekerde me dat dat wel een beetje meevalt.....zo beroerd zit ik er nog niet op. Dat was het eerste namelijk waar ik aan dacht....(you know me Bloos! *LOL* ). Ik heb net van mijn vriendin gehoord (zij werkt op de kliniek, waarvan de dierenarts is geweest vandaag) dat hij hem toch graag op foto wil zien. Dat gaat a.s. donderdag gebeuren. Ben heel benieuwd wat er uitkomt, hij heeft echt pijn aan z'n linkerbeen.

Nou hoef je niet gelijk aan je rijden te gaan twijfelen Haha! Maar je weet dat hij daar wel heel gevoelig voor is. En dat zou toch jammer zijn. Maar goed, probeer eerst maar eens uit te sluiten op medisch vlak. Maar op een tweetje kreupel lopen Verward:? De eerste moet ik nog tegenkomen hoor. Op een drietje lopen ze vaak niet kreupel.

Waarschijnlijk gaan ze de voet verdoven om te kijken waar de pijn zit. Van daar uit zullen ze fotos gaan maken. Kan is aanwezig dat het in de weke delen zit en dat hij bijv. een slijmbeursonsteking heeft, daar lopen ze ook vaak af en aan kreupel mee. Gelukkig is daar genoeg aan te doen.

Sterkte en nogmaals.......als ik je kan helpen dan hoor ik dat graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:09

Maar met een ontsteking is het been toch vaak warm en dik? Dat heeft ie nu dus niet.

Het zou toch kunnen dat de situatie van het been waar hij een 2-tje op had verslechterd is? Of zeg ik nu heel blonde dingen?? Bloos! Ik weet het ook niet hoor Pipo, ik heb echt geen idee meer wat het is en waar het aan ligt....Ik weet dat die knol met pijn loopt en dat het iets is wat steeds terugkomt, alleen nu is de situatie zoveel slechter dan een tijdje geleden, dat ik het wel echt nodig vind om de boel binnenste buiten te keren.....

Je hebt helemaal gelijk dat Pivo snel de neiging heeft om strak te gaan lopen, maar juist daar zijn Nella en ik heel erg mee bezig, om dat te verbeteren.....shoot me...weet het ook effies niet....Baal alleen ontzettend.. Scheve mond

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:15

Sterkte ermee! Zelf heb ik goede ervaring met Rodinde.

Altijd vervelend als je paard iets mankeerd en helemaal als je niet weet wat het is en hoe je het kunt verhelpen.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:51

Picasso schreef:
Maar met een ontsteking is het been toch vaak warm en dik? Dat heeft ie nu dus niet.

Het zou toch kunnen dat de situatie van het been waar hij een 2-tje op had verslechterd is? Of zeg ik nu heel blonde dingen?? Bloos! Ik weet het ook niet hoor Pipo, ik heb echt geen idee meer wat het is en waar het aan ligt....Ik weet dat die knol met pijn loopt en dat het iets is wat steeds terugkomt, alleen nu is de situatie zoveel slechter dan een tijdje geleden, dat ik het wel echt nodig vind om de boel binnenste buiten te keren.....

Je hebt helemaal gelijk dat Pivo snel de neiging heeft om strak te gaan lopen, maar juist daar zijn Nella en ik heel erg mee bezig, om dat te verbeteren.....shoot me...weet het ook effies niet....Baal alleen ontzettend.. Scheve mond

Bij een hoefzweer is het inderdaad vaak warm, maar een slijmbeursonsteking zit bij het hkobotje. En die kan geirriteerd zijn. Dat zie je niet terug aan de buitenkant.

Maar het kan verslechterd zijn, maar dan denk ik een drietje.....en daar loopt hij niet kreupel van!

Ik denk ( maar kan het niet zien dus weet het niet) een irritatie in de weke delen of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:47

Kan me toch herinneren dat ik zelf van een slijmbeursontsteking een behoorlijk warme en rode plek had....

Donderdag worden er foto's gemaakt, dus dan weet ik meer.

Dank je Orri..... Lovers

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:57

Sterkte Nina... Nog even geduld dus, en hopen dat er in elk geval meer duidelijkheid komt. dan weet je tenminste wat je kunt verwachten...
Liefs, Joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:20

Dank je Joyce, lief van je Lovers
Hoop dat het allemaal een beetje meevalt..

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:54

Balen voor je Ach gut ...Veel sterkte ermee en hoop dat Picasso gauw weer goed loopt Lachen ...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:00

Als je toch nog een osteopaat nodig hebt....ik heb ervaring met iemand uit Diever, die heeft mijn paard toen echt heel goed geholpen. is ook niet echt duur. Pb maar als je meer wilt weten, en sterkte met je paard!
Niets is vervelender als zo'n vaag iets, volgens mij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:22

Dank jullie wel voor het meedenken! OK dan!
Laat morgen wel even weten wat de uitslag van de foto's is; ik heb de foto's uit Kootwijkerbroek ook opgevraagd zodat ze kunnen vergelijken. Ik hoop dat ze het één en ander kunnen uitsluiten....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:36

Ojee, ik zou voor de zekerheid hem maar binnenstebuiten laten keren. Met Imker heb ik eigenlijk ook veel te lang lopen tobben, de DA's vonden het knap dat hij het zolang had volgehouden.

Maak snel een afspraak en hou je ons op de hoogte?

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:07

Nina, als je dit nog leest vandaag.... Heel veel succes. Ik hoop dat het allemaal mee valt!!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:35

Veel sterkte en succes, hoop dat het mee valt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:02

Ik krijg net een telefoontje van mijn vriend; morgen om 2 uur moeten we in de kliniek in Marum zijn met paardlief. Dus nog een dagje geduld helaas.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:09

Niet erg origineel. Maar succes vandaag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:02

Neiging tot hoefkatrol-ontsteking, foto's zijn niet goed, hoogstwaarschijnlijk een botcyste in het kootbeen (van het laatste hoeft hij niet kreupel te lopen dus hko is hoogst waarschijnlijk het probleem)

Plan de campagne; eerst speciaal beslag (hoefkatrol-beslag)en kijken hoe hij daarop reageert. Geen verbetering = Bezoek Emmeloord voor s.o.

Kan wel janken!!!
En aan de weke delen ligt het ZEKER niet, dat heeft deze veearts nog eens expliciet erbij vermeld, zelfs TWEE keer!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:06

Getsie Nina, wat een vreselijk naar bericht!
Heel veel sterkte!!

Tip voor speciaal beslag: Emmeloord, je ziet dat Ironique na bijna 6 jaar nog steeds loopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:19

Het is niet dramatisch hoor, maar goed is het niet..
Zit er zelf eventjes doorheen. Scheve mond
Ik hoop dat je gelijk hebt wat het beslag betreft en dat mijn vos nog een tijdje mee kan, ik heb alleen weinig zin in een hoop gedokter voor niets. Maar goed, misschien is dat wel heel erg op de zaken vooruit lopen. Eerst maar even afwachten hoe hij het doet op speciaal beslag. Hij was vanmiddag op het harde echt stokkreupel.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:19

Jeetje Nina, wat kl... voor je!!! Wat is de prognose??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:36

Goh Nina, dit is niet echt leuk nieuws...
Jullie deden het zo goed, en dan heb je ineens een paard wat iets mankeert...
(voor mij de reden dat ik het eerst maar houd bij paarden of pony's van anderen, dan heb ik in elk geval dat risico niet, 1 is genoeg)

Heel veel sterkte en hopen dat het met speciaal beslag goed gaat!
Een dikke knuffel...