dit is het goedkoopste hoest middel en werkt super

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:44

Kenzo schreef:
Het is een tablet met vitamines erin zeg maar. Je lost het op in water en het krijgt dan een smaakje. Een soort vitamine stoot.

dus gewoon die dingen die wij zelf ook kunnen drinken?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:31

Ja inderdaad. Ze vinden het erg lekker en het is nog goed ook.

kiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:05

oh handig! die zal k onthouden!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:07

marloezzke schreef:
uien helpen bij mensen ook erg goed als ze verkouden zijn, gewoon een schaalje met een gesneden ui naast je bed leggen en je bent er zo vanaf.

het enige wat een ui doet, is de slijmvliezen prikkelen zodat je vrij kunt ademhalen. Meer niet.

Namarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 04:04

Hele rauwe erwten door het voer doen (2 of 3 keer achter elkaar) en je paard hoest niet meer, het klinkt heel raar maar ik heb het al een paar keer geprobeert en het werkt echt OK dan!
Is mij een tijdje geleden verteld door een hele oude boer, is dus iets van vroeger

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:26

patos schreef:
Idd, het BESTE middel is de dierenarts! Wat kan mij goedkoop schelen als mijn paard door mijn bezuinigingen een chronische luchtwegaandoening oploopt?

Zal je DA blij mee zijn als ie voor elke kuch of scheet moet komen! *LOL*

Zolang mijn paard geen koorst vertoont, kijk ik het gewoon aan en wil zo'n goedkoop huis tuin en keuken recept goed helpen! Hoest ie na 2 weken nog, dan ga ik me pas zorgen maken.
Goeie ventilatie, buitenlucht en schoon niet-stoffig hooi zijn de grondbeginselen natuurlijk.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:40

Mijn paard hoestte vorig jaar winter vrij onschuldig. Met wat foenegriek hebben we het nog een weekje aangekeken. Ze had niets geen snot of koorts, maar juist dat is gevaarlijk. Geen snot is helemaal link. We hebben de DA erbij gehaald en toen bleek ze een licht bronchitis te hebben, wanneer we door waren gegaan met middeltjes toedienen, had ik nu een paard gehad met chronische bronchitis.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:24

ellepel schreef:
zo deden wij wel eens een vitamine c tablet in het drinkwater van de paarden...werkt ook wel!

Vitamine C is voor paarden geen vitamine (een vitamine is een stof die je nodig hebt om normaal te kunnen leven/functioneren, maar die je lichaam zelf niet maakt). Aangezien paarden (en bijna alle dieren) zelf vitamine C maken, hoef je het dus niet via een pilletje te geven.

De enige dieren voor wie vitamine C daadwerkelijk een vitamine is, en die dit dus ook via hun voedsel binnen moeten krijgen, zijn mensen, apen en cavia's.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:41

PatoS : wat hebben jullie er voor gekregen???? en is je paard er nu vanaf..... mijn paard hoestte echt hevig ook echt met ribben en al (hoop dat je snapt wat ik bedoel) en nu heb ik van dat spul ook iets met de naam broncie erin (in een blauwe doos) en dat moet ik in de mond spuiten of door het voer mengen (het goedje is doorzichtig) wat had jij??

123468086

Re: dit is het goedkoopste hoest middel en werkt super

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:05

Ik zit nu met zo'n goedje voor me, alleen ik snap niet echt hoe je dit kan laten weken, zit weinig vocht bij volgens mij? Moet je het in water of olie laten weken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:11

Tussen hoesten en hoesten zit nog al een verschil.
Ik weet ook snel genoeg wanneer het fout is en ik de DA moet bellen.

Als mijn paard wat hoest gaat ie standaart 7 tot 10 dagen de wei(waar ie altijd al staat) op en doe ik niks met hem. Het heeft altijd geholpen..je moet een dier ook zelf de kans geven zich te herstellen ipv gelijk van alles erin te stoppen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:48

Cowgirl schreef:
Tussen hoesten en hoesten zit nog al een verschil.
Ik weet ook snel genoeg wanneer het fout is en ik de DA moet bellen.

Als mijn paard wat hoest gaat ie standaart 7 tot 10 dagen de wei(waar ie altijd al staat) op en doe ik niks met hem. Het heeft altijd geholpen..je moet een dier ook zelf de kans geven zich te herstellen ipv gelijk van alles erin te stoppen.

Helemaal mee eens. Het fenomeen hoesten is een symptoom en verteld dus dat er iets aan de hand is mbt de luchtwegen; wat dat is dient nader onderzocht te worden (slechte stallucht, verslikken). Vaak gaat het om een tijdelijke irritatie van de luchtwegen, dat gaat vanzelf over. In andere gevallen kan het gaan om virale of bacteriële infecties en die vragen een hele andere aanpak. Daar komt nog bij dat het bewezen is dat hoestdrankjes helemaal niet helpen, om die redenen. Zoals cowgirl schrijft, wel de kans geven etc... Frisse lucht is een eerste vereiste.
Lopen de paarden zomer en winter buiten dan is de kans klein dat ze ooit hoesten; ze zijn dan tevens gehard en moeilijk vatbaar voor virus- of bacteriële infecties (verkoudheid e.d)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:50

mijn arts geeft dit ook als tip hoor. uit en basterssuiker of honing alleen eten mijn paarden het niet en geef ik genegriek

aslo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:29

Kazoo schreef:
ellepel schreef:
zo deden wij wel eens een vitamine c tablet in het drinkwater van de paarden...werkt ook wel!

Vitamine C is voor paarden geen vitamine (een vitamine is een stof die je nodig hebt om normaal te kunnen leven/functioneren, maar die je lichaam zelf niet maakt). Aangezien paarden (en bijna alle dieren) zelf vitamine C maken, hoef je het dus niet via een pilletje te geven.

De enige dieren voor wie vitamine C daadwerkelijk een vitamine is, en die dit dus ook via hun voedsel binnen moeten krijgen, zijn mensen, apen en cavia's.

Dit gaat niet helemaal op, want bij ziekte etc vermindert je weerstand en verbruik je (of het dier) o.a. meer vitC dan dat ze binnen krijgen. Aanvulling hierop kan dus een prima middel zijn.