Kenzo schreef:Het is een tablet met vitamines erin zeg maar. Je lost het op in water en het krijgt dan een smaakje. Een soort vitamine stoot.
dus gewoon die dingen die wij zelf ook kunnen drinken?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

patos schreef:Idd, het BESTE middel is de dierenarts! Wat kan mij goedkoop schelen als mijn paard door mijn bezuinigingen een chronische luchtwegaandoening oploopt?
ellepel schreef:zo deden wij wel eens een vitamine c tablet in het drinkwater van de paarden...werkt ook wel!

Cowgirl schreef:Tussen hoesten en hoesten zit nog al een verschil.
Ik weet ook snel genoeg wanneer het fout is en ik de DA moet bellen.
Als mijn paard wat hoest gaat ie standaart 7 tot 10 dagen de wei(waar ie altijd al staat) op en doe ik niks met hem. Het heeft altijd geholpen..je moet een dier ook zelf de kans geven zich te herstellen ipv gelijk van alles erin te stoppen.
Kazoo schreef:ellepel schreef:zo deden wij wel eens een vitamine c tablet in het drinkwater van de paarden...werkt ook wel!
Vitamine C is voor paarden geen vitamine (een vitamine is een stof die je nodig hebt om normaal te kunnen leven/functioneren, maar die je lichaam zelf niet maakt). Aangezien paarden (en bijna alle dieren) zelf vitamine C maken, hoef je het dus niet via een pilletje te geven.
De enige dieren voor wie vitamine C daadwerkelijk een vitamine is, en die dit dus ook via hun voedsel binnen moeten krijgen, zijn mensen, apen en cavia's.