4-jarige, OCD plus arthrose, wat nu??:-(

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:09

Kitten schreef:
Een second opinion elders misschien, ik vind dit wel erg veel afwijkingen in een 4 jarige, die nog niets gedaan heeft. Ik weet natuurlijk niet wie die foto's gemaakt heeft, maar helaas zijn ze daar niet allemaal even goed in.
Je zou met die foto's elders nog eens een second opinion aan kunnen vragen, dan hoor je in ieder geval of de kwaliteit van de foto's goed is.

een second opinion is een goed idee....maar dat dit erg veel mankementen zijn voor een 4 jarige is grootse onzin!!!
mijn 4 jarige had ook niets gedaan:hko,ocd,arthrose en overhoef....alles in de voorvoeten.
tja,een second opinion of deze foto's op laten sturen naar utrecht(heeft mijn vee-arts gedaan)en dan je keuze maken:weide paard tot ze teveel pijn heeft of de pijn besparen en haar bijv.voor het stalseizoen naar de slager brengen...

veel sterkte!!!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:25

timilon schreef:
maar dat dit erg veel mankementen zijn voor een 4 jarige is grootse onzin!!!

Omdat jou paard het ook had als 4 jarige betekend nog niet dat het normaal is. Dit ZIJN nou eenmaal mankementen die je (behalve ocd) normaal niet bij een 4 jarige die nog niks heeft gedaan hoort te zien.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:35

maar het geeft wel aan dat arthrose en ocd niet enorm veel mankementen zijn....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:59

mijn merrie heeft ook vanaf haar 6e artrose, wel balen, maar ze is niet voor de verkoop ofzo, ik rij gewoon met haar, de enen keer meer dan de andere, want soms heeft ze pijn.
Ik heb haar op appart beslag gezet, en dat gaat beter
wat ook helpt is biosynov zakjes, wel prijzig, maar t helpt wel.
Ik ga iedere dag met het idee van: als ik kan rijden is het mooi meegenomen en anders pech.
Rij af en toe nog wel een wedstrijd in het L2, maar moet me steeds vaker afmelden omdat het niet gaat.. helaas..

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:24

Heyhey zo dat is wel heel erg als je paard al op 4 jarige leeftijd die aandoening heeft... ik zelf heb een paard KWPN-er en ze is nu 15... heeft al vanaf 3 jaar atrose en ocd (is daar aan geopereerd, wat overigens toen niet goed was afgevlakt volgens de arts nu) ze heeft van 7 jaar tot nu onder het zadel gelopen(is laat bereden) en is daar ook Z1 dressuur mee geworden(ik reed zelf alleen M1)... ze heeft zich 2 maanden geleden verstapt... en is daardoor heel erg kreupel gaan lopen we zijn toen naar utrecht geweest en ze is daar ingespoten(met cortisone).. het rechterachterbeen wat toen de tijd is geopereerd is nu heel erg slecht.. we zijn nu 4 weken verder en loopt onder het zadel nog steeds niet goed... dus waarschijnlijk moet ze nu worden geopereerd aan alle 2 haar achterbenen(het zit in de spronggewrichten)... + dat er nog een klein ocdtje weggehaald moet worden... ook zijn wij gestart sinds 3 weken met gelatinaat (primeval, www.primeval.nl) (http://www.paardenshows.nl/dynamic/paar ... gnummer=94) neem ook eens een kijkje op deze link Knipoog .... het product primeval is homeopatisch maar werkt heel vaak op de lange duur goed... dus ik zou zeker goed nadenken... en zolang je paard niet kreupel loopt toch proberen ... ik hoop dat je wat aan mijn reactie heb veel succes en sterkte ermee!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:08

Jeetje wat vervelend! Ik denk echter wel dat mijn keus snel gemaakt zou zijn, in laten slapen. een of 2 benen OCD oke, is het proberen waard, maar aan alle 4 de benen toch zo'n ernstige afwijking. Ik denk dat je paard op deze manier nooit echt paard kan zijn, zowel in de wei niet als onder het zadel niet! Sterkte ermee en sterkte met het maken van een keus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:58

Ik heb vorig jaar een 2,5 jarige merrie laten keuren die er ook niet zo florissant uitzag, en ik heb toen ter plekke besloten die merrie te laten slachten.

De vooruitzichten zijn niet zo bijzonder bij zoeen...