Welke kliniek heeft jullie voorkeur?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:09

Ik heb ook goede ervaringen met Bodegraven.Mijn vorige paard heeft er 7 weken gestaan en is er goed verzorgd en mijn huidige paard is er ook goed behandeld en dat wachten ,ach dat calculeren we in als we er heen gaan dan valt het altijd mee.
Ik was er 7 jaar niet meer geweest en ze wisten nog precies wat er met mijn vorige paard allemaal gebeurd was.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:37

De watermolen in Haaksbergen bevalt mij goed.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 00:17

patos schreef:
Ik heb ook weleens moeten wachten, als je dan vraagt waarvoor het was, bleek er een paard met koliek te zijn binnengebracht of eentje die in het prikkeldraad vast had gezeten. Nou sorry hoor, ik kan er echt niet mee zitten dat ik daar op moet wachten. Andersom zou ik het ook heel fijn vinden dat ik met mijn paard direct geholpen werd wanneer er zoiets ernstigs aan de hand was, ipv dat een routineklusje voor zou gaan.
De lingehoeve is een zeer moderne en vakkundig gerunde kliniek en voor een klein shetlandertje dat hoefbevangenwas, zijn ze op zondagavond (!) helemaal naar C'borg komen rijden. Verder zijn ze heel vriendelijk en leggen alles duidelijk uit.

Ik zeg helemaal niet dat ik voorrang wil op zulke paarden, want ik ben absoluut niet egoistisch.
Maar hij liet gewoon andere mensen voor, ik zat er zelf met mijn neus op, ik wist alleen niet dat dat de man was die wij nodig hadden.
De eerste keer werden we al als kinderen behandeld en voelde wij ons al niet serieus genomen, maar toen gaven we ze nog het voordeel van de twijfel, kan gebeuren toch, dat je een arts treft waarmee het niet klikt.
Maar als ze ons dan ruim anderenhalf uur laten wachten, en gewoon andere mensen voor laten, nou dan heb ik het gehad hoor.
Inmiddels komen we er ook achter dat ze daar behoorlijk langs elkaar heen werken in ons geval, iedereen zegt wat anders en er is weinig duidelijkheid.
Arts 1 vond dat de spierbiops een paar weken uitgesteld moest worden, arts 2 vond dat het makkelijk kon en voerde het uit.
Arts 1 belde ons een week later op, wist van niks, werd soort van kwaad en zei dat ze arts 2 ging vragen wat hier de bedoeling van was!
En dat gaat over een arts uit Utrecht (die maar 1 middag per week in Lienden werkt, ook erg handig als net zij je paard behandeld, zit je mooi vast aan een maandag middagje, dat schiet op) en een arts van de kliniek in Lienden.

Ik begrijp dat het bij iedereen anders is, maar dit is onze ervaring en ik had er veel van verwacht, omdat ik hele goede dingen hoorde, en dan is het dieptriest als het dan de eerste twee keer al zo moet gaan....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 00:22

En daar komt trouwens nog bij, dat hij heel goed wist hoe onze pony er aan toe is, want mijn zusje had al een paar keer contact over de telefoon met hem gehad, over wat we nou verder moesten doen.
Dus wij komen daar aan, een uur gereden in 30 graden, er wordt door gegeven dat we er zijn, en dan niet even zeggen dat het uitloopt, nee laat ze maar zitten, en de zieke pony kon in een oververhitte trailer blijven staan.
En dat terwijl de biops in een kwartiertje gedaan was, inclusief ontsmetten en scheren, wat een ander meisje kwam doen.

En nu hou ik daar over op, want deze topic is niet bedoeld om die kliniek zwart te maken, maar om meer ervaringen te horen over andere klinieken, en dan het liefst goede ervaringen Knipoog
Al met al is het toch overal wel wat.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 01:50

Ik moest Onassa gister om 8.30 in Lienden afleveren.
Om 17.00 moest ik haar weer komen ophalen.
16.45 waren we er , maar toen moesten ze nog met de behandeling gaan beginnen (Kissing Spine, 50 rugprikken+zware roes)
na een half uur was ze klaar maar zwaar versuft en moest ze nog zo'n 3 kwartier bijkomen alvorens ze vervoert kon worden.
Degene die mee was voor het vervoer had die avond een afspraak bij haar hoefsmid, dat kon ze niet meer redden en had ook haar 1 jarige dochtertje bij zich.
We hebben de DA erop aangesproken en gevraagt waarom we niet even gebeld waren.
Tja, dat vond hij heel vervelend en zei dat dat hij dat een assistente wel had moeten laten doen.
Hij zou even daarna bij ons terug komen voor uitleg wat ze hadden gedaan en wat ik verder moest doen.
Dit duurde ook weer zo'n 3 kwartier en toen ben ik gaan navragen.
Hij werd beled, maar nam niet op.
Weer wachten......daarna weer vragen en toen kwam er wat paniek, want niemand kon hem vinden.
Eindelijk na veel vijven en zessen kwam hij eraan en ging uitleg doen.
Ik vroeg of hij de verzekerings papieren had ingevult.
Ja.....hij had ze wel zien liggen.
Okee.....uiteindelijk Onassa op de trailer gezet en hij zou komen met de medicijnen en de papieren.
Duurde weer een kwartier....
Toen kwam hij en ja, je raad het al.....alleen met de medicijnen , de papieren was hij vergeten.
Hij weer terug en weer een goed kwartier later kwam hij eraan.
Hehe.........we konden weg.
Het was intussen in plaats van 17.00 inmiddels al 20.00 uur.
Arme baby niks te eten maar was gelukkig heel lief.
En daar ben ik dus om 06.30 mijn nest 's morgens voor uitgestapt!
Ik hoop dat dit een incident geweest is, want mijn bevindingen de eerste keer in Lienden waren erg goed.
Ook de kundigheid van de artsen vind ik okee.
Alleen deze DA had absoluut zijn dag niet,wat hij twee weken daarvoor gelukkig wel had.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:56

Van Schie in Wassenaar, super service, zeer persoonlijke aanpak, en altijd geholpen op het tijdstip van afspraak. Bovendien zijn de paarden waarmee ik er geweest ben altijd volkomen genezen, ik heb nog nooit meegemaakt (ook niet na een hele zware peesblessure) dat het euvel daarna weer terug kwam. Ik hoop er niet te vaak te komen Haha!, maar de ervaringen zijn nu ongeveer 17 jaar zeer positief Lachen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:53

Ik ga altijd naar Slootdorp. Puur omdat het om de hoek is. Met andermans paarden heb die daar behandeld zijn(voor wat dan ook) heb ik goede ervaringen. Over Dennis word minachtend gedaan, maar verder geen slechte ervaringen.

Ik ken wel mensen die daar slechte ervaringen hebben, maar het ze dus zelf niet gehad.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:08

Ik ben (jammer genoeg) al op een aantal klinieken geweest met mijn paarden. varieerend van utrecht tot van schie, meerkerk ridderkerk en Bodegraven.
de laatste 3x was Bodegraven en dat is me prima bevallen eerste keer voor atrose daarna voor een aankoopskeuring en de laatste keer voor een kiesoperatie idd langere wachttijd maar wel alle tijd voor mijn paard en dat staat bij mij ook voorop.
verder heb ik trouwens met de andere klinieken ook nooit problemen gehad zowel niet wat betreft klantvriendelijkheid als kundigheid.
Kies nu in pricipe voor Bodegraven omdat je de mensen daar nu kent en dat vindt ik wel prettig..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:43

Ik vind Utrecht en bodegraven best heel aardig hoor regelmatig goede dingen.. maar heb met beide ook heeel erg slechte ervarigen .. helemaal met Utrecht die hebben het in mijn omgeving nu al een paar keer een heel ernstige gebreken (gebroken ruggenwervel en artrose) over het hoofd gezien.

Ik ben zelf bij De Vallei hier is nog niks fout gegaan mijn paard is gelukkig gezond maar heeft daar met hele zware koliek een paar dagen gestaan.

Het gorte voordeel van De vallei vind ik dat ik altijd de zelfde dierenarts heb tenzij ik zelf vraag om de mening van en ander of tenzij van te voren overleg is gepleegd met mij. Mijn DA weet exact wanneer mijn paard wat heeft gehad.. ik vind het onvoorstelbaar als ik opbel en zeg "hallo met floortje" Is het gelijk "hey hoi floortje hoe is het niks ernstigs met Riant hoop ik.."
Als mijn paard ziek is krijg ik zijn mobiel voor het geval de kliniek in gesprek of dicht is.

Super echt heel erg goed. Ik moet er meestal ook even wachten en soms belt hij ook wel dat er een koliek of bevalling o.i.d tussen komt.. vind ik ook echt niet erg.. Ik ben ook heel blij dat hij bij mijn paard er snel was met die ernstige koliek
dierenartsen hebben nou eenkeer de neiging om laat te zijn want dieren kunnen niet klok kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:51

Ik ga zelf altijd naar Bodegraven en moet zeggen dat ik niets te klagen heb, ook niet over wachttijden. Ik was altijd ruim op tijd en heel vaak kon ik mijn paard direct van de trailer halen, terwijl ik me nog aan het verheugen was op een kopje koffie *LOL*

Een afspraak om half 1 lijkt me trouwens in Bodegraven zeer onwaarschijnlijk, dan is de lunchpauze en de uitloopttijd van de ochtend ingepland.

Ik vind ze erg betrokken bij hun werk en net zoals Taverno al zegt: ik was er gelukkig ook een aantal jaren niet geweest en ze wisten nog precies dat ik 'die grote Burggraaf met arthrose' had gehad.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:10

Mijn ervaring met Bodegraven is weer precies andersom. Ik vond het een nachtmerrie. Lang wachten, symptoombestrijding en verkeerde facturen. De Raaphorst in Wassenaar was een verademing....Hoewel ik daar ook niet voor mijn plezier kom, maakt het je humeur zeker niet slechter.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:31

Paardenkliniek de veluwe uit heerde!! Ben zeer te spreken over die praktijk

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:36

Emmeloord, absoluut top. En ze zijn er heel vriendelijk en nemen rustig de tijd om alles uit te leggen. OK dan!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:19

Ligt een beetje wat voor paard het is en wat er aan scheelt. Voortplanting, koliek - Utrecht, rugblessure - Maree of Roosendaal (ligt een beetje aan het type paard), benen en hoeven - Roosendaal of Utrecht. Voor keuren zou ik mijn paard naar de Keerhoeve in Voorschoten brengen.

Velvet moet begin volgend jaar PROK-gekeurd worden, dat hoop ik in Emmeloord te kunnen doen als we haar ophalen bij de opfok.

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:13

Bodegraven, vind ik een hele goed dap

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:31

Wapenveld! Heb wel voorkeur voor een dierenarts trouwens...