Tegen beesten (vliegen dazen,) wat hebben jullie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:02

in de stal gaan direct de drollen eruit, zodra ik ze zie. Als de paarden naar buiten zijn, mest ik gelijk de stallen af. Op dit moment zijn er nog heel weinig vliegen.
Volgende week worden de stallen en mijn huis behandeld met resoluut.Resoluut is gif voor koudbloedigen, het werkt ongeveer 3 maanden (ook geen last meer van spinnen en muggen) Dat is het enige spul wat binnen de deuren werkt.

En voor vliegen buiten de deur: alles werkt maar eventjes. Atex en Veerust heb ik nog de beste ervaring mee.

rainbowcash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:05

UNICORN! Werkt echt super, blijft 5 dagen zitten maar kost wel 40 euro! Haha!

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:36

Met de mensen die veerust aanbevelen stem ik mee in. ik gebruik het zelf nu ook een tijdje bij mijn paardjes en het werkt goed.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 16:55

resoluut, da moet ik dan ook kopen...in een paardenwinkel koop je dat zeker dan ?
Nooit van veerust gehoord zouden ze dta in Belgie ook hebben?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:46

bij mijn oude verzorgpony op stal gaven ze de pony knoflookpoeder door hun voor heen en iemand anders water met azijn schijnt ook heel goed te helpen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:44

Ik ben net in de bossen wezen rijden en van te voren ingespoten met Veerust maar de dazen hadden er geen respect voor hoor. Ik had gelukkig wel het vliegenmasker omgedaan. Toch bleef Sox redelijk rustig, ze is ze in de wei ook al gewend, die rotkrengen Boos!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:57

Wij hebben een vliegen/hals deken gekocht voor onze tinker, want die had het er het meeste last van, want die begon ook te schuren, en helemaal eronder geprikt.
Nu hebben we een WITTE vliegendeken gekocht en dat helpt.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:05

Zo eentje van HH?

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:11

Ik heb net in het bos gereden. ( misschien wel hetzelfde bos als jij, soxje, vijftig bunder) Ik had irsa ingespoten met real relief. We hebben behoorlijk stevig getraind, ze was goed bezweet, maar de dazen en vliegen bleven echt perfect op afstand! OK dan! Nu eens kijken hoe het werk als het echt warm en windstil wordt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:38

ik ben met 2 paarden op stap geweest, geen daas gezien hier!
het is ook hartstikke koud en winderig.... we zijn met de tuiger ook in het bos geweest, geen enkele daas dus!

Spuit je wel genoeg Veerust Sox??? Zelfs in Brabant gebruikten we met succes veerust en daar heb je pas veel dazen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:55

Ik kom oorspronkelijk uit Brabant smurf Lachen en hier zijn echt nog meer dazen hoor middenin de bossen. Ik heb Veerust nooit goed gevonden tegen dazen. Als je paard gaat zweten, en het was hier nog warm vandaag, helpt dat spul nauwelijks. Op de bus staat ook dat het helpt tegen stalvliegen, en dat is ook zo. Niet meer en niet minder. Op de wei zonder inspanning helpt het eventjes. Dat is mijn ervaring, en die van mijn rijgenotes hier in de bossen van Drenthe.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:57

Misschien heb ik dan andere Veerust Verward Scheve mond
Bij ons in Brabant en nu bij Morrie werkt het super, geen daas meer levend in zijn buurt en hij zweet toch altijd behoorlijk, begint al met opzadelen Cool

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:01

Jij woont toch in het Gooi....geen dazen daar geloof ik. Kom maar eens hier in de bossen....kun je je lol op, ik heb er wel 100 op Soxjes lijf gehad. En er was nog wel wat wind. Maar nog steeds warm en broeierig weer. Luchtvochtigheid speelt een grote rol. Er staan hier ook veel paarden en ponies met eczeemdekens om, nou, zo wil ik echt geen paard houden, je kunt dan in de zomer amper rijden. Lees maar eens goed op je bus Veerust, er staat VOOR KOEIEN, en ook dat het helpt tegen stalvliegen. Als jij leest dat het tegen dazen helpt heb je idd een andere Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:10

Citaat:
VeeRust super
Beschermt het vee tegen vliegen, horzels, muggen en luizen.

Omschrijving
De werkzame stoffen in de spuitbus van VeeRust super doden snel en effectief de insecten. VeeRust super is werkzaam gedurende enkele dagen en heeft tevens een afwerende werking. VeeRust super mag als een van de weinige sprays op het dier gebruikt worden. Momenteel loopt er een aanvraag tot registratie als diergeneesmiddel bij Bureau Registratie Diergeneesmiddelen.

http://www.vee-service.nl/www/data/veerustsuper.html

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:20

mijn ervaring nogmaals met Veerust: goed in de wei, maar niet met rijden
het enige dat vorig jaar hielp was Pieke helemaal inpakken in antivliegendekens
Overigens had ik in Enschede veel en veel minder last van de dazen dan hier in Limburg de afegelopen 2 jaar
misschien omdat er minder beken waren ??
ik wist gewoon dat er plekken waren in het bos waar ze zaten en dan plukte ik een tak waarmee ik ze vande paardenhals afsloeg
maar hier zitten ze overal,

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:23

We hebben hier geen Super RK Knipoog. En ik zou ook wel zo'n supervliegendeken willen maar nu even niet...
Dus morgen de dazenspray halen (die wel (hetzij tijdelijk) helpt en ik ben ook heel benieuwd naar die real relief. En nu maar hopen op frisser weer. Als sflj zondag komt wordt het 19 à 20 graden, dus superweer om te rijden Knipoog

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:09

ik heb weer eens iets nieiuws gekocht vandaag
ewhh zedan heet het geloof ik..moet het zelfde wereken als atex daas spray alleen is deze wit en vlekt in ieder geval niet dat heb ik uitgeprobeerd vandaag..fles 750 ml kost 20.95 euro..en tot nu toe werkt het goed.. er is hertshoornolie in verwerkt..als het binnenkort een keer geheel windstil en warm, is zal ik een buitenrit maken in het bos en mijn ervaringen hier meedelen.. heb er wel een goed gevoel over.. het meurt in ieder geval ongelofelijk..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:37

Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Alles wat meurt helpt Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 05:58

ik vermeng altijd gewoon water met citronella-olie van het kruidvat.
het is redelijk goedkoop en werkt imo net zo goed/ slecht als de dure kant en klaar middeltjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:03

Citaat:
We hebben hier geen Super RK

Hier geen andere meer en ik dacht eigenlijk ook dat die niet meer bestond, dus dat alle veerust er voortaan super achter heeft staan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:09

nee hier is ook maar 1 soort Veerust: de super en in Brabant hadden we die de afgelopen 2 jaar ook al, het verschil met de oude veerust is, dat het koud is als je het opspuit.

water met citronella...... het ruikt wel lekker, maar of het dazen afschrikt, betwijfel ik

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:39

In Zuidlaren ook al veel last van dazen? Dat is het nieuwste voor mij! Mijn ervaring is dat het alleen in Brabant en Limburg echt erg is (over Belgie weet ik niks) en in de rest van het land heb ik er nog nooit last van gehad.

Veerust werkt vrij goed, alleen als het paard gaat zweten is het snel uitgewerkt. Veerust werkt trouwens helemaal super tegen stalvliegen! En die steken bij ons ook enorm, dus wat dat betreft een ideaal middel. Als ik ga rijden doe ik een vliegendek op, de dazen op de hals sla ik er zelf af. En 's ochtends heel vroeg (5 a 6 uur) of 's avonds heel laat (23 uur) gaan rijden!

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:41

Nou, het is hier (noordlaren)op sommige plekken wat drassig, moerassig zeg maar. Op de een of andere manier stikt het dan van de vliegen ,muggen en dazen. Om gek van te worden

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:00

sharonaollie schreef:
ik gebruik veerust.
bijna het enigste wat help.

Ik ook, maar pas op, sommige paarden kunnen hier echt niet tegen! Eerst een beetje op een klein stukje huid spray-en

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:19

Soxje schreef:
Zo eentje van HH?

Ja van Harry Horses Haha!