Fijn dat het allemaal zo goed ging! Toch bevreemd het mij een beetje, want helderrood bloed en een bobbel die steeds dikker wordt.....dan lijkt het wel of er dus een slagadertje geraakt is? Maar de DA dacht van niet blijkbaar. Of is de zwelling nu niet meer dikker geworden de laatste dagen? Als het een bloeduitstorting is, dan krijg je bijna nooit helderrood bloed in de spuit, want bloed gaat immers stollen. Op een gegeven moment gaat dat wel vervloeien, maar daar gaan wel een aantal dagen overheen. Nou ja, ik zal niet verder zeuren, super dat het goed gaat en met jouw toegewijde verzorging zal het allemaal best goed komen!!!
griebels
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:06
Tja ik ga er vanuit dat de DA weet waarover ze het heeft, en ik vertrouw dus op haar. De bult is volgens mij de laatste 2/3 dagen niet meer gegroeit lijkt wel... Ik zie het wel, hij doet ook niet meer zo'n pijn als in het begin gelukkig...
Kitten
Geplaatst: 05-06-04 12:20
He super, Ik had zelf ook niet meer een bloeduitstorting verwacht, omdat het al zo lang duurde en jij dat het groter werd. Hetgeen wat paars zegt, heb ik toch ook wel. Flink vaak koud afspuiten laat die eventuele open ader wel dicht trekken ( koelen met een zak ijblokjes is ook lekker). Met die zalf insmeren, zou ik voorzichtig aan doen, want daardoor zou die ader weer open kunnen springen, dus wel opdoen maar heel zachtjes inmasseren. ik stuur je later op de dag nog wel even een berichtje op jouw pb.
Kyan01
Geplaatst: 05-06-04 12:48
Gelukkig valt het dan toch mee. Leuk is het niet... maar beter dit als een breuk. Netjes hoor dat ze zo goed meeliep. Dus al bij al viel de diagnose mee en heeft je paard zich erg netjes gedragen.
griebels
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:49
Ze is nu op die plek geschoren dus ik hoef het er alleen maar zachtjes erop te smeren. Toen er nog haar zat, moest ik door de haren heen zien te komen. De DA heeft in elk geval heel goed gekeken op die soort echo. De buitenkanten vooral dus ik denk dat ze er wel naar gezocht heeft maar dat alles er gewoon goed uitzag. Ik zie het wel... Hij moet in elk geval niet meer groeien, en hij doet ook niet meer zo'n pijn... Ik had trouwens nog aan de DA gevraagd of dit nu een harde of een zachte bult was. Zodat ik dat weet voor een eventuele volgende bult. Dit was een zachte bult, dus mijn idee dat ie hard was klopte dus niet... Kitten, ik lees je pb vanzelf wel...
Renske_
Geplaatst: 05-06-04 14:49
gelukkig dat het een bloeduitstorting is! dat die steeds wat groter wordt an wel kloppen, want er kan wat vocht bijkomen en dat zakt naar het laagste punt. ook kan het zijn dat op die plaats van het lichaam een flinke bloeduitstoring moeilijker geneest, bij een bloeduitstorting zijn er bloedvaatjes beschadigd, die moeten genezen en dan verdwijnt de bloeduitstorting vanzelf, verkleurt wat en hij is weg. is er een grotere ader geraakt, dan duurt het genezen wat langer, en zeker op een plaats waar er best veel beweging is, iedere keer als de bloedvaatjes en de ader dichtzijn, gaat het weer een beetje open ivm de beweging
ook stolt bij niet ieder paard het bloed even snel (mn vader heeft hemofilie, bloedziekte, stolt je bloed niet, als hij zn arm zacht stoot, wordt heel zn onderarm dik en blauw/paars/rood, duurt weken voor t weg is. ik heb een stollingspercentage van maar 60 procent, blauwe plekken zwellen bij mij ook op en blijven heel lang zitten)
dus dat er helder bloed uit kwam kan zeker wel, en ik vind er ook niets vreemds aan
de DA zal ook echt wel weten waar ze het over heeft
succes ermee, en fijn dat ze zich zo netjes heeft gedragen
Tallie1979
Geplaatst: 05-06-04 14:59
Gelukkig komt het helemaal goed met haar
Wat ook nog wel kan helpen is het heel zachtjes gedurende een minuut of 15/20 masseren.. Heb ik met Winnie ook gedaan toen hij een grote bloeduitstorting had op zijn schouder. Die was binnen 2 dagen helemaal weg!
De bult van dit meisje is wel een stukkie groter, maar ik denk dat ze met veel aandacht en massage vrij snel erop komt!
Geef d'r maar een dikke kus van mij
Jel
Geplaatst: 05-06-04 20:04
Jammer, ik lees het nu pas! Ik heb precies hetzelfde een paar weken geleden gehad en het was inderdaad een bloeduitstorting! Bij mijn paard is de bult nu bijna helemaal weg, dus het duurt wel even hoor. Hij heeft ook waarschijnlijk een trap of beet gehad van een ander paard in de kudde... wat ze elkaar al niet aandoen
griebels
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 09:53
Ja ze zijn niet echt lief voor elkaar... Ik hoop maar dat het snel weg is. Maar belangrijker is dat ze er geen last meer van heeft!!!
miepmiep
Geplaatst: 08-06-04 14:58
fijn dat het allemaal meevalt! En fijn dat ze zo braaf was trouwens ook! Veel succes met de verzorging!
Careano
Geplaatst: 14-06-04 14:19
Gelukkig dat het niets ernstigs was! Dat was veel rotter geweest Veel plezier nog met je kleine meid!
Kyra
Geplaatst: 14-06-04 14:34
he, gelukkig niks ernstigs!!! Wat een lieverd is dat zeg!
nielsforever
Geplaatst: 16-06-04 22:05
toen ik jou foto's zag dacht ik;jeetje wat een bult.maar gelukkig dat het nu allemaal goed komt.verwen haar maar lekker en ik hoop dat die nare bult zo gauw mogelijk weg is.!!!!een knuffel van nielsson en mij natuurlijk en beterschap!!!!!